Menstruatie verzetten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonnetje91, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Wij gaan volgende maand 2 weken op vakantie, nu is het zo dat ik meestal een week na me eisprong begin met bruin bloedverlies, en dit houdt aan tot me menstruatie. Daarna ben ik dan nog 6 a 7 dagen ongesteld. Dit valt zo precies in onze vakantie.. een week ervoor me eisprong. Dat zou betekenen dat ik precies die 2 weken bloedverlies heb..:eek:
    Is er een manier om je menstruatie uit te stellen ?

    Heb gehoord van primolut. Hebben mensen hier ervaring mee ?

    Alvast bedankt
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ehm..zonder anticonceptie pil naar mijn weten niet. Niet met als reden op vakantie gaan althans.
    Er is wel medicatie om je in een kunstmatige cyclus te brengen maar dat is denk ik niet wat je bedoelt .
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  3. 20122014

    20122014 Lid

    2 jul 2018
    31
    18
    8
    Vrouw
    Ja primolut heet het geloof ik. Ook 1x gebruikt toen we op vakantie gingen. Werkte prima! Na stoppen 2 dagen later ongesteld .
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Primolut heeft een hele goede vriendin van mij gebruikt met succes inderdaad :)
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar wil je wel met je cyclus gaan rommelen als je een actieve kinderwens hebt? Of is je handtekening niet actueel.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  6. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, ja me handtekening is wel actueel. Alleen heb ik zoveel last van oud bloedverlies een week voor me menstruatie en daarna me menstruatie zelf.. precies in de vakantie naar een warm land. We lopen wel via het ziekenhuis voor onderzoek. Dat bloedverlies bij mij is al helemaal onderzocht en blijkbaar een tekort van hormonen. Maar ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis waar me vriend ook getest is. En hun gaan het nu verder uit zoeken.

    Zie er wel tegenop om 2 weken bloedverlies te hebben precies als we weg zijn.
    Alleen als primolut zonder complicaties ingenomen kan worden, en hiermee me menstruatie een weekje verzet kan worden. Zou dat heel fijn zijn. Alleen weet ik verder of het wel zomaar kan..
     
  7. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Heb je dit toen ook gebruikt toen jullie een kinderwens hadden ? Heeft het verder invloed op je cyclus gehad ?
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    In principe is het gewoon progesteron en zodra je stopt daalt je progestron weer en zal je vlot erna ongesteld worden. Mijn vriendin (ff nagevraagd) was 2 dagen na het stoppen ongesteld. En daarna weer normaal cyclus.

    Ik heb zelf na mijn eisprong mijn progesteron kunstmatig verhoogd dmv injecties en zodra de injectie was uitgewerkt, werd ik gelijk ongesteld
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.503
    113
    Ik zou overleggen met de gynaecoloog omdat jullie bezig zijn met onderzoeken en zo.

    En ook: het is mijn menstruatie en mijn eisprong.
     
    Leraje en catlady vinden dit leuk.
  10. 20122014

    20122014 Lid

    2 jul 2018
    31
    18
    8
    Vrouw
    Nee was denk toen mijn jongste 2 was. Maar heb na de jongste nooit geen pil oid meer gebruikt omdat ik slecht tegen de hormonen kan.
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Totaal niet relevant die laatste zin
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook even overleggen met de gynaecoloog.. snap dat het niet prettig is om tijdens je vakantie ongesteld te zijn. Andere kant is het ook niet prettig om je cyclus weer in de war te schoppen.. lastig
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  13. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hoe is je menstruatie verder?
    Heb je ook veel klachten er door denk aan hevige krampen of veel bloedverlies?

    Omdat ik dat wel telkens heb heeft de huisarts mij naproxen geadviseerd.
    Dat maakt de pijn draagbaar en wordt het bloedverlies minder van.

    Ik verloor altijd zoveel en lang bloed dat ik er echt beroerd en tegen randje bloedarmoede aan zat waardoor de huisarts mij dit aanraadde.
    En moet zeggen dat wanneer ik naproxen gewoon stabiel inslik (dus voordat de pijn komt opzetten) dat ik inderdaad veel minder bloedverlies heb dat ik met een maandverbandje of een normale tampon kan redden ipv super plus tampon + maandverband.

    Misschien dat een optie wellicht? Ben je niet helemaal van het bloedverlies af maar wel minder hinder van tijdens je vakantie en gooit verder de cyclus niet overhoop.
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Applausje voor jezelf :thumup:
     

Deel Deze Pagina