Menstruatie week te vroeg / Temperatuur blijft torenhoog

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Saartje1993, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wij zijn sinds april 2021 voor een 2e kindje ah proberen. Dit ging niet zonder slag of stoot: als ik mijn eisprong langs rechts heb (ik heb daar een verkleving als gevolg van keizersnede), doet dit onnoemelijk veel pijn, waardoor ik niet kan stappen, eten, plassen, laat staan vrijen :)
    Onze kansen zijn dus bij wijze van spreken sowieso al gehalveerd.
    Nu had ik voorbije cyclus opnieuw een pijnlijke eisprong, maar wel twee à drie dagen ervoor seks gehad.

    DPO 8 kreeg ik plots lichtroze slijmerige afscheiding, ik dacht dus een innestelingsbloeding. Maar later op de avond plots donkerroze bloeding, inlegkruisje helemaal vol. Dus leek me te veel.
    (Temp is die dag ook even gezakt naar 37,7)

    DPO 9 niks bloed te bespeuren en vanaf DPO 10 is het volledig doorgebroken; super felle menstruatie.
    Denk niet dat ik het al ooit zo fel gehad heb.

    Volgens mijn vroedvrouw/dokter mag ik mijn nieuwe cyclus al vanaf eerste bloeding beginnen tellen, wat wil zeggen dat ik maar een cyclus van 18 dagen had. (Nog nooit eerder gebeurd, normaal altijd cyclus van ongeveer 28 dagen)
    Nu was mijn temp na die DPO 8 terug gestegen naar 37,8 en heb erna twee dagen niet getempt omdat ik op weekend was en thermometer was vergeten.
    Sinds maandag terug aan het tempen: al 3 dagen temperatuur van 36,99.

    Ik voel me totaal niet ziek. Temp op zelfde manier als altijd: sochtends om 7u voor ik uit bed ga. Gebruik geen andere lakens, nachten zijn niet anders dan normaal..
    Normaal zakt mijn temp altijd max 2e dag van mijn menstruatie terug naar 36,6, maar nu stijgt die dus.

    Weet iemand hoe dit kan?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Enige tip wat ik even heb is toch een testje te doen voor de zekerheid.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik je tempkaart eens zien?

    En temp je wel rectaal, elke ochtend op dezelfde tijd. Direct na het ontwaken, zonder er eerst uit te gaan.
    En heb je elke nacht evenveel slaapuren.
     

Deel Deze Pagina