Menstruatiecup na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Achterkantvandemaan, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.304
    7.259
    113
    Nooit een echte fan geweest van die dingen maar ik gebruikte er af en toe wel een. Nu wil ik er toch weer eentje aan gaan schaffen, vooral voor de nachten. Geeft me toch een iets prettiger gevoel dan urenlang een tampon in houden.

    Voor en na bevalling had/heb ik een matige menstruatie. Eerste dag best wat bloed, dag 2 veel minder en dag 3 en 4 minimaal. Dag 2, 3,4 konden altijd prima met cup, dag 1 niet echt. Lekte toch wat door/er langs.

    Ik had er gewoon een van Kruidvat, de A. Nu lees ik dat je na bevalling een B cup nodig hebt. Ik weet niet of ik gelukkig word van een grotere maat. Ik heb niet het idee dat er daar beneden iets anders is dan voor de bevalling :p.

    Hebben jullie echt een andere maat cup gekocht na bevalling? Of zou de A weer gewoon volstaan?
     
  2. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Ik heb nooit een menstruatiecup gebruikt voordat ik kinderen had. Maar ik heb dus direct nr. 2 gekocht en ik ben er echt heel erg blij mee. Ik denk dat er wel veranderingen zijn daar na de bevalling. Maar iedere vrouw is anders dus ik zou het gewoon proberen.
     
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik ben ook niet veranderd na twee bevallingen zelfs, dus ik heb nog steeds het kleinste maatje en die bevalt (lol) super!
     
  4. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben meteen gestart met een b. Maar ik denk wel dat er dingen veranderd zijn. Eerst paste tampons nog maar net zeg maar, een maxi deed pijn. En nu past een cup :roflmao:
     
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Na de bevalling had ik niet genoeg aan cups..ik had een hele plakken maandverband voor. Ik hopp dat je niet veel vloeit want dan helpen die cups niet.
     
  6. Meeuwtje

    Meeuwtje Lid

    30 nov 2022
    99
    69
    18
    Je kan op internet kijken bij cute cotton. Die verkopen echt veel verschillende! Elke vagina is natuurlijk ook anders he.
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik gebruik nog dezelfde maat als voor beide bevallingen. Sinds kort gebruik ik daarnaast ook menstruatie ondergoed, zodat ik ook van die vieze broeierige maandverbandjes af ben. En dat is natuurlijk ook een stuk duurzamer.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ik heb een beppy, dat is maar 1 maat. Gaat prima na 2 bevallingen.
     
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Bij mij werkt ook die maat B niet na twee bevallingen. Ik lek er binnen uur finaal doorheen, ik heb al verschillende merken geprobeerd. Maar de grootste maat tampons houden het de eerste dagen ook maar maximaal twee uur vol. Hier dus geen succes
     
  10. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.304
    7.259
    113
    @Golden1213 het gaat niet om recent na een bevalling, ik heb heel matig bloedverlies tijdens menstruatie behalve dag 1, zie openingspost.

    @Jessi79 ik heb de eerste 2 menstruaties na bevalling ook een super tampon gebruikt op dag 1, voor het eerst in m'n leven! Maar inmiddels is dat niet meer nodig en volstaat een normale tampon. Maar op dag 1 is het wel vaak wisselen, ik denk dat dat zo blijft en dat de cup daar niet voor werkt (dat was vóór bevalling ook niet op dag 1).

    Maar een cup voor dag 2, 3 en 4 is wel fijn :)
     
  11. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Ik heb na de eerste dezelfde cup gebruikt (organicup?), maar merkte dat die toch minder fijn zat dan voor de bevalling. Ik lekte wat vaker door en heb het steeltje nog wat verder afgeknipt. Hielp wel wat, maar was me toch gaan orienteren op een nieuwe die beter zou zitten. Toen was ik echter alweer zwanger, dus het is er nog niet van gekomen een andere te kopen. Ik raad je de website van cutecotton aan, die hebben ook een heel handige keuzehulp.
     

Deel Deze Pagina