Menstruatiekrampen maar niet ongesteld (4,5 maand na bevalling)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Feem, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Hi ladies,
    Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en sinds 2 weken heb ik heel veel zeurende menstruatiepijntjes. Eigenlijk elke dag wel en soms urenlang. Ook heb ik veel hoofdpijn en lage rugpijn. Ik herken het echt als de klachten die ik normaal bij mijn ovulatie of menstruatie had. Alleen gebeurt er niks, ik word niet ongesteld.

    Ik geef nog borstvoeding en het valt mij ook dat de menstruatiepijn erger in de avond is (na de avondvoeding). Het is dan soms echt niet te doen. Kunnen dit door de borstvoeding nog samentrekkingen van de baarmoeder zijn?? Vind het zo maf dat het nu ineens weer zo is...... Ik had deze pijn ook tijdens de borstvoeding in mijn kraamweek, maar dan is het logisch zo direct na de bevalling.

    Na mijn vorige zwangerschap werd ik pas na 11 maanden voor het eerst ongesteld. Dus eigenlijk verwacht ik nog geen menstruatie....

    Iemand die dit herkent of weet hoe dit komt???

    xx
     
  2. MammaBS

    MammaBS Actief lid

    29 jan 2015
    290
    8
    18
    Ik zou bijna zeggen dat je weer zwanger bent.

    Aan de andere kant had en heb ik ook meer pijntjes na mijn laatste bevalling. Alleen word ik op een gegeven moment wel ongesteld. Ik kreeg een soort van bandenpijn rond de eisprong en net voor de menstruatie hetzelfde.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Het kunnen verschillende dingen zijn:
    Was je placenta compleet? Kan zijn dat er nog een rest uit gewerkt moet worden. Het kan inderdaad voortekens van een menstruatie zijn. Het kunnen ook spieren zijn.... zou zeggen eens ka ga de huisarts...
     

Deel Deze Pagina