menstruatiepijn , raar verhaal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Justtasking, 21 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Hallo ik hoop dat iemand hier meer over weet of zelf dit ervaren heeft.

    Allereerst zit ik al ruim 6 jaar aan de anticonceptiepil.
    6 Juli tot ongeveer 10 Juli ben ik ongesteld geweest.
    Maar toen ik Vrijdag 9 juli weer moest beginnen had ik geen ap meer in huis daar kwam ik de dag ervoor achter en ik zat in quarantaine dus kon niet langs de apotheek die overigens in mijn oude woonplaats is. Ik heb mijn vriend gevraagd of die de pil kon afgeven bij mij maar hij kreeg hem niet mee bij de apotheek hierdoor kon ik dus niet op tijd beginnen met de nieuwe strip. De week daarop Vrijdag 16 Juli ben ik weer begonnen en heb ik een week zoals in de bijsluiter staat geslachtgemeenschap gehad met condoom. Ik merkte al een keer dag ik erg misselijk was, had een abnormaal hoog libido vergeleken normaal en zo waren er wel meerdere klachtjes. Later in de strip weet niet meer wanneer ben ik nog een keer de pil vergeten die heb ik ongeveer binnen 12 uur geslikt aangezien mijn inname elke avond verschilt. (neem hem in voor het slapen) Toen moest ik 10 Augustus echt alweer ongesteld zijn in de ochtend (vast patroon) maar dit gebeurde niet. Ik had wel wat krampjes en mijn aderen waren goed zichtbaar op mijn borsten. 100x geplast die dag om te kijken of ik zou vloeien. Uiteindelijk tegen etenstijd toch een zs test gedaan en die was negatief na mijn idee was dit gelijk al wel zichtbaar. s'avonds laat begon ik te vloeien maar veel minder als ik normaal heb en had ook geen menstruatieklachten meer. Gewoon zoals gebruikelijk Vrijdag 13 augustus weer aan de pil gegaan.

    Nu heb ik al sinds gisterenavond menstruatieklachten, echt krampen onderin mijn buik/ bij mijn schaamstreek. Ik had begin van de week ineens een bloedneus wat ik nooit heb. Heb lichte hoofdpijn en mijn klieren van montgomery lijken wat groter en meer te worden.. Ook voelt het bij mijn schaamstreek wat harder aan als normaal. Ik dacht dat ik wel beschermd was nadat ik dus 7 dagen een condoom heb gebruikt (en weer begonnen was met de pil) Maar nu lees ik hier soms voorbij komen dat het dus niet zo is..

    Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik weer een test moet doen omdat ik niet steeds onnodig geld uit wil geven aangezien ik het voor andere dingen hard nodig ben. Kan dit ook te maken hebben met wat anders?
    Morgen zou ik graag mijn eerste coronavaccinatie willen zetten maar ik vraag me af of dit nu wel verstandig is en ik hoop dan ook dat iemand hier eventueel bekend mee is of antwoorden kan geven op mijn vragen.

    Ik ben nieuw hier op het forum en weet niet zo goed hoe het allemaal werkt maar ik hoop dat ik zo een duidelijke uitleg heb gegeven.
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou toch even een testje doen nog, bij de action koop je er 2 voor een paar euro. Die ‘menstruatie’ kan ook door de pilstop zijn geweest evt. Maar doordat je hebt gerommeld met pil ed zijn je hormonen waarschijnlijk ook door de war, dus daar kunnen de klachten ook vandaan komen. Ik zou voor de zekerheid gewoon nog een keer testen, dan weet je het zeker.
     
  3. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Allereerst, bedankt voor de reactie!
    Ik zal morgen even een testje scoren als de kruidvat ergens open is en anders koop ik maandag een test. Mijn vriend wil er graag bij zijn (als ik ooit in de toekomst positief test) dus ik moet sws wachten totdat ik hem zie eerdaags.
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Weet trouwens ook alvast dat de vaccinatie invloed kán hebben op je cyclus.

    Hopelijk is je test negatief trouwens:)
     
  5. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Heb nog niet kunnen testen omdat ik met bijwerkingen op de bank lig..
    Wil liever nog een extra studie volgen van 1 of 2 jaar voor ik aan kinderen begin maar mocht het wel positief zijn is het hartstikke welkom!

    Ik heb wel meer gehoord inderdaad hierover maar ik weet niet wat je te verwachten staat..
    Heb wel gehoord dat je meer pijn hebt bij je stopweek maar kan dit ook uitblijven o.i.d. ?
     
  6. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat een vervelende klachten:(
    Ik zou gewoon nog een test doen. Succes
     
  7. Justtasking

    Justtasking Actief lid

    21 aug 2021
    104
    100
    43
    Vrouw
    Lees hier wel vaker dat er een onderwerp geopend word en dat er mensen reageren en uiteindelijk de persoon niet meer laat weten wat er nou verder is gebeurt.

    Dus bij deze ik heb mij gisteren getest en dit was Negatief!
    Ergens wel jammer als je de test in handen hebt omdat ik toch echt al wel een paar jaar een kinderwens heb, maar ik weet ook dat we nu nog even de tijd hebben een huisje te bemachtigen in deze verschrikkelijke woningmarkt..

    Helaas heb ik nog steeds last van wat klachten en ik hoop dat deze gauw over zullen zijn anders lijkt mij een bezoekje ad HA wel verstandig.

    Bedankt dat jullie de moeite namen op mij te reageren en ik hoop over een paar jaar hier goed nieuws te kunnen delen!
     
    JupitR en Mississippi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina