Menstruaties na de miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Keti2, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keti2

    Keti2 Lid

    3 okt 2017
    24
    0
    1
    Vrouw
    hallo,

    Ik vroeg mij af hoe jullie menstruaties waren na de (spontane) vmk? Ik ben nu voor de 2e keer ongesteld na mijn miskraam van 4,5 weken. Mijn menstruatie is heel kort. Op dag 1 en 2 helder rood bloed niet overdreven veel en nu op dag 3 alleen bruin. Wel heb ik op dan 1erge krampen. Dag 2 ook nog een beetje en nu wat zuurderig gevoel. Ook heb ik nu met deze menstruatie weer wat mini stolsels verloren( wel iets minder als met eerste menstruatie) en ook voel ik mijn menstruatie al ruim een week vooraf al aankomen. Dit had ik nooit. Pijn die ik voel komt ook echt duidelijk van linke (eierstok) kant? Voelt alsof de memstruatie maan niet helemaal volledig wil doorbreken zodat het zich goed reinigt van binnen.

    Ik ben zo bang dat er iets mis is, verkleving of dat ik na mijn miskraam niet meer vrichtbaar ben of zo iets.

    Zijn er nog meer mensen die dit herkennen of hebben mee gemaakt?
     
  2. Charmed

    Charmed Fanatiek lid

    16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Geen herkenning of ervaring, maar als je je zorgen maakt zou ik contact opnemen met de gynaecoloog. Zij kunnen je vast verder helpen.

    Sterkte!
     
  3. Keti2

    Keti2 Lid

    3 okt 2017
    24
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben al bij gyn geweest en ze kon kon niks bijzonders zien met de echo. Ben van plan om weer te gaan.

    Ik wilde enkel weten of er misschien meer mensen waren die hetzelfde hadden gehad na een miskraam.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Na mijn miskraam had ik erg veel hormonale klachten rondom en na de eisprong, de eerste cyclus het ergste (gewoon 2 wkn lang :rolleyes:), iedere cyclus die daarna kwam werd het ietsje minder maar nog steeds veel meer dan ik ooit in mijn leven ervaren had (een soort PMS-XXL :p). Opgeblazen buik, misselijk, hoofdpijn, prikkelbaar, drukkend gevoel in onderbuik, moe/slaperig, pijnlijke tepels en borsten etc. De menstruatie zelf was veel lichter dan ik (zover ik weet) ooit heb gehad, m.n. minder bloedverlies. Dus bij mij was dat ook echt veranderd (hoe weet ik niet :rolleyes:).

    Ik heb zelf altijd het idee gehad dat mijn hormoonbalans door de miskraam compleet in de war geschopt was en dat daarom alles anders was.
    Ik ben gewoon zonder probleem zwanger geworden daarna overigens :cool:...

    Veel succes!
     
  5. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Heb zelf geen vmk gehad maar een missed abortion. Daarna ben ik 1x ongesteld geworden en had ik ook heel erg veel pijn (steken) in mijn zij en pijn in mijn rug en benen. Ik maakte me ook druk dat er iets niet goed was. Die maand daarna had ik opnieuw klachten (pijn in mijn linkerzij) toen verwachtte ik dat ik weer ongesteld zou worden maar bleek ik opnieuw zwanger te zijn. Heb zelf toen ook navraag gedaan bij de vk en gyn, zij gaven aan dat je lichaam/hormonen best even flink ontregelt kunnen zijn na een mk. Ook kan het nog even wat gevoeliger zijn zeiden ze, het is toch een soort open wond. Waar die pijn in mijn zij vandaan kwam daar heb ik eigenlijk nooit echt een verklaring voor gehad.

    Hoop voor je dat de klachten minder zullen worden en dat je snel weer zwanger mag raken!
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    He wat naar!
    Ik denk eigenlijk dat het er allemaal bij hoort. Je lichaam moet alles even resetten.

    Ik weet sinds een week dat mijn zwangerschap niet goed is, en dat het er uit moet. Sinds gister iets of wat bloed verlies maar het zet niet door. Wat een gedoe he!
     

Deel Deze Pagina