Menstruaties tijdens de borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sampiedampiedamdododo, 17 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sampiedampiedamdododo

    9 jan 2023
    18
    0
    1
    Vrouw
    Hallo lieve mama’s,

    5 oktober ‘22 is Lennon geboren. Hij krijgt net als z’n grote broer volledig borstvoeding, ook geen hapjes tot 6 maanden.

    Van 23-28 november heb ik m’n eerste menstruatie gehad.

    van 1-5 januari m’n 2e menstruatie (wel opgewekt met provera ivm aanhoudende pijnlijke krampen)

    en nu dus weer m’n 3e menstruatie…

    M’n eerste cyclus was dus 39 dagen, m’n tweede 44. Echter is m’n menstruatie nu zo anders dan ik gewend ben. Bijna alleen maar bruinverlies, vrijwel geen rood. Normaal heb ik op dag 1 en 2 enorm veel rood, dag 3 en 4 bijna niks meer, 5 weer enorm rood en 6 is het klaar. Nu is het dus zo anders!

    herkent iemand dit?
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Met het geven van volledig bv kan je menstruatie alles doen. Van onregelmatige cyclus en/of tussentijdse bloedingen tot lange tijd geen menstruatie.
    Hier laatste twee keren overigens met volledig bv meteen weer regelmatig ongesteld geweest. Maar 3 keer ervoor niet.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.152
    113
    Hier twee keer lang bv gegeven, en menstruaties waren heel wisselend; dan weer echt helderrood en veel, dan wat miezerig bruinverlies, soms ook enorme krampen en humeurig, maar soms geen enkel krampje en gewoon ineens de sluizen open. Zeker het eerste jaar zat er echt nog geen regelmaat in. Ik slikte overigens wel de minipil (dus geen stopweek), dat heeft natuurlijk ook invloed gehad.
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja joh, de hormonen van de bv blijven nog even klungelen met je cyclus vaak. De eerste 2 waren bij mij heel licht en geen pijn. De volgende twee heel veel bloed juist op dag 1 en 2, maar alsnog korter dan eerder. En nog steeds geen pijn, dat is wel fijn! En er zit veel meer tijd tussen dan eerder, nu eerder 6 weken dan 4. Dat vind ik wel prima. Had alleen gehoopt uberhaupt geen menstruatie te hebben tot ik stopte met borstvoeding :p
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb ook hele wisselende menstruaties met hele wisselende interval. Hoort erbij :) maar ik hoopte ook hetzelfde als @Leraje.
     

Deel Deze Pagina