Merk flesvoeding vs huismerk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Damay77, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    GossipGirlxoxo en Beausecret vinden dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik dacht zelf ook dat het algemeen bekend was maar mensen laten zich vaak verleiden “duurder is waarschijnlijk beter” of bekender (merk) is vast beter.
     
  3. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    En tussen bio en normaal?
     
  4. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Ik kwam er eigenlijk pas achter toen mijn oudste al van de flesvoeding af was, voor hem altijd dure Nutrilon gekocht en vanaf 1 jr gewone melk (dat wist ik dan wel weer, dat het vanaf nr 3 onzin is)
    Voor mijn jongste altijd Bon Bébé gekocht, verkrijgbaar bij verschillende supermarkten.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Buiten dat ik het wist had ik zo iets van waarom zou ik in hemelsnaam meer gaan betalen. In het ziekenhuis raden ze al huismerk van de ah aan.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Ik heb bij de oudsten altijd Nutrilon gegeven. Omdat ik dacht dat dat het beste was, me er ook niet in verdiept in die tijd. (7 en 9 jaar geleden).
    nu ga ik zeker een huismerk kopen na het kijken van de uitzending. Wat een oplichterij.

    nutrilon is nu 14,99€
    Kruidvat is 6,85€
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Ik vind het echt idioot dat dit als belazeren of oplichterij wordt neergezet. Dit is toch het geval met alle A-merken versus huismerken. A-merken zijn altijd duurder. Als je dat koopt, weet je toch gewoon dat er ook wat goedkopers te krijgen is.
    En daarbij zijn de eisen aan babyvoeding enorm hoog en is het logisch dat kruidvat net zo goed is als nutrilon. Je zou zelf al kunnen bedenken dat zoiets nooit iets verkocht mag worden als het niet goed is voor baby’s.

    Ik vind het dus echt overdreven dat ze het in dat artikel over belazeren hebben. Sorry hoor, maar dat is met alles waar reclame voor wordt gemaakt. Dan wordt ieder product gepresenteerd alsof het de beste keuze is. Als je daar gevoelig voor bent, dan laat je je eigenlijk zelf ‘belazeren’ vind ik.
    Je hebt altijd de keuze tussen producten, als je alleen op basis van reclame en prijs kiest, zonder verder te kijken, doe je dat toch echt zelf.
     
    Nina Sanders, Zuul, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Toch ben ik wel zo’n kneus die liever een A-merk koopt in dit geval :roflmao:
     
    Sado, Neuzeke, Anniek88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hahaha, hier ook! :o:
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Tja ik ook hoor:oops::thumup: bezuinig liever op andere dingen!
     
    Sado en Linnidee vinden dit leuk.
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Bij pindakaas snap ik dat nog, daar zit smaak verschil in. Maar waarom zou je 2x zoveel betalen voor precies hetzelfde?
     
    Nina Sanders, citroenrasp en Mapje vinden dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Maar dat het echt precies hetzelfde is is toch niet helemaal waar?
    Vanwege de wetgeving hebben fabrikanten maar weinig ruimte om te wijzigen en variëren in ingrediënten maar er zijn wel degelijk verschillen.
    Zelf kocht ik voor oudste altijd hipp. Verschillen met kruidvat die ik nu kan noemen zijn bijvoorbeeld dat er bij Hipp
    Prebiotica en probiotica in zit, en ook omega 3. Ook bevat het in tegenstelling tot kruidvat géén maltodextrine (=suiker) Ook het feit dat Hipp biologisch is is voor mij persoonlijk een pré.
     
    Zuul, Helicryse, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Tsja, gevoelsmatig denk ik. Bovendien werd Hero Comfort mij aangeraden ivm haar krampjes en ze deed het er goed op. Nooit meer geswitcht. Maar andere dingen koop ik gerust een b-merk hoor, ligt er maar net aan wat het is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    En toch kocht ik voor de jongste nutrilon. Andere merken hield hij niet binnen of kreeg uitslag van. Met Nutrilon niets aan de hand. De oudste hield alleen Nestlé binnen.

    De basis zal hetzelfde zijn, maar hulpstoffen etc kunnen wel degelijk verschillend zijn.

    Belazeren vind ik een groot woord. Alles van a-merk is duurder. Pasta soms zelfs 4 keer zo duur, pindakaas ruim duurder, zelfs melk etc. Het is maar net waar de consument voor kiest. Sommige producten zijn van a-merk gewoon echt prettiger en dat zal met flesvoeding net zo zijn.
     
    Linnidee, Sado, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Beter kan ik het niet verwoorden. :p
     
    Linnidee en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik wist dat het hetzelfde was maar toch voor nutrilon gegaan omdat ik die overal kon kopen (zelfs bij de 24 uurs apotheek om de hoek) en niet speciaal naar de kruidvat of ah of wat dan ook hoefde voor voeding. Dochter proefde het verschil als baby (maand of 4) ook. Ik had eens per ongeluk geen flesvoeding mee op visite bij een vriendin. Die haar dochter kreeg kruidvat voeding dus daar een flesje mee gemaakt (in dochter haar eigen fles) maar die dronk ze echt niet.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    In babyvoeding zit ook smaakverschil. Proef zelf maar.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.206
    18.952
    113
    Haha dat doet me aan mijn schoonzus denken... Die nam gewoon zo een hap van dat poeder , vond ze lekker :eek::eek:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Dat klopt. Maar ik vind wel dat de fabrikanten je belazeren als het gaat om de nummers 2, 3 etc. Alleen nummer 1 is volwaardige zuigelingenvoeding. De rest is alleen ontstaan zodat ze reclame mogen maken, na het schandaal van Nestlé
     
    femkes vindt dit leuk.
  20. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Daar ben ik het mee eens! Als blijkt dat er geen verschil is, zit je wel de boel te belazeren. Dat er voor nummer 1 geen reclame mag worden gemaakt is natuurlijk ook wel een beetje krom... (mijn mening).
     

Deel Deze Pagina