Merken met afwijkende pasmaat!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

    Misschien is het handig om hier een klein overzichtje te maken van merken waarvan de kleertjes vaak anders uitvallen dan standaard? Zo vind ik lief! bijvoorbeeld enorm klein vallen, maar zara ook. Af en toe lees ik dan weer dat zeeman/wibra rompers erg groot vallen. Aanvullingen? Als "standaard" heb ik het idee dat HEMA & H&M redelijk kloppen qua maatvoering. Ik ben benieuwd!
     
  2. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hangt enorm van de bouw van je kind af. Mijn standaard is nl dat Hema en h&m groot (vnl wijd) vallen. Lief was hier ook altijd raar qua maat, te breed tov de lengte. Hier zit perfect: noppies, imps&elfs (als baby, voor peuters al niet meer), chaos & order, tapete, tommy hilfiger, vingino, bfc, tumble n dry. De merken die in de regel genoemd worden als geschikt voor smallere kindjes.

    En soms verschilt het ook enorm. Zo heb ik een baby pakje van feetje dat aan de strakke kant was. En een ander pakje van feetje heeft de broek nooit fatsoenlijk gezeten, veeeeel te wijd. Gap dito.

    Mijn mening is dat je niets hebt aan zo'n lijstje, maar in de loop der tijd vanzelf leert welke merken jouw kindje goed zitten.
     
  3. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    mexx die is eigenlijk altijd 1 maat kleiner....
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Ik sluit me helemaal aan bij DJ Momo. Met als kleine aanvulling dat ik Noppies soms ook raar vind vallen, want sommige broeken ervan zijn ook erg te wijd. En soms passen ze de maatvoering ook aan, want waar Hema vier jaar terug erg wijd viel, valt het nu een stuk smaller.
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ligt echt aan de bouw van je kind. Lief valt hier juist groot. Van alles heeft ze 104 maar het jasje van lief is echt nog te groot...
    Jongste heeft paar setjes maat 50/56 maar valt echt groter.
    Hema valt hier groot. Noppies klein. Mexx valt hier groot. (En dan is mijn dochter echt flink aan de maat)
     
  6. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoe kan iets nou groot of klein vallen?

    Ik bedoel... kleertjes maat 50 zouden eigenlijk geschikt moeten zijn voor een kindje van ca 50 cm lang enzovoorts.
    Kleertjes die anders vallen wijken dus af van die 50cm, of zie ik dat nou verkeerd? Daar zou je dus best een schemaatje op los moeten kunnen laten. Kleertjes die langer zijn neigen dus meer naar maat 56 en kleertjes die korter zijn gaan eerder richting maat 44 wellicht. Voor mijn gevoel staat er dan dus het verkeerde getal in.

    Ik heb een stapel rompertjes uitgezocht van de week, allemaal maat 50. Zat tot 10 cm verschil in lengte in! Op een lijfje van maar 50cm!!!

    Ik snap dat het ene kindje een iets langer lijfje heeft en t andere kindje iets lagere beentjes. Maar 10 cm!!!!!
     
  7. Lavalamp

    Lavalamp Bekend lid

    9 feb 2013
    999
    1
    0
    Goed topic!

    Ik ben nog zwanger maar de rompertjes van de Zeeman lijken echt maa-aa-aaaten groter als je ze vergelijkt met e.g. hema of prenatal.
     
  8. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Rompers C&A standaard een maat groter nemen. Daar zit dochter in 86, past nog nipt. En die van zeeman heeft ze nu 74/80. De gewone rompers van Hema vind ik erg breed uitvallen, de stretch sluiten mooi aan en vallen 'normaal'.
    Bij boxpakjes vind ik C&A ook klein vallen. Dochter was 50 cm en 3,715 kg. Maat 50 heeft haar nooit gepast terwijl het bij zoonlief met 51 cm en 3,200 kg wel paste... Dus maatje 50 heeft onze meid over het algemeen maar overgeslagen.

    Qua kleren vind ik H&M ruimer vallen dan de rest. Dirkje vind ik ideaal als overgangsmaat want valt net iets kleiner. Prenatal valt in mijn ogen ook normaal.

    @ thauma: Gek he, hoe 50 cm idd 50 cm is met zoveel verschil in lengte. :) Hier zaten ze allebei in de eerste week al in rompers maat 62 van een bepaald merk (naam ontgaat me even). Zo klein vielen die.
     
  9. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier vallen Hema en H&M idd altijd heel 'maatgetrouw', dus volgens de lengte. Lief vond ik bizar vallen; veel te kort volgens de maat, maar als je 'm dan als kleine maat beschouwt, is 't weer veel te wijd. Rompers maat 62 pasten al niet meer toen dochter mt 56 had. En de sokjes vond ik ook bizar, heel raar groot. Noppies viel hier qua vestje prima, broekjes vielen smal en klein.
    Ik kan nu vrij goed op het oog winkelen, ik pak vaak mt 86 als eerst en schat dan in of het gaat passen of dat we voor 80 of 92 moeten gaan. Zitten soms enorme verschillen in! Dochter draagt nu t-shirts van de Hema in mt 86/92 en die zitten nu als gegoten, terwijl een t-shirt van de H&M in mt 80 ook goed zit. Dus mja; goed kijken en vergelijken!
     
  10. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wibra heeft ook een normale pasvorm.
     
  11. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb me ook vaak verbaasd... Ik vind H&M vaak groot vallen, hema goed (krimpt wel in de lengte) en lief veel te breed. Name It vanaf maat 68 is ook te breed (voor de broeken, die vallen hem van de kont!) Voor mijn zoontje (is nu lang en smal) vallen noppies en babyface heel goed. Als baby al eigenlijk.
     
  12. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Zeeman valt echt gigantisch groot. Had bij mijn dochter 2 shirtjes maat 50 voor erbij gekocht, maar die kon ze pas aan toen ze in 56 zat en ook nog in 62.
     
  13. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier een paar brede mannen dus:

    Hema: valt goed
    Prenatal: tot maat 68 ok, rompertjes altijd te klein
    Noppies: gewone setjes prima, broeken altijd te smal
    BFC: valt goed
    Tommy Hilfiger en Ralph Lauren: altijd te klein
    MExx: valt goed
    Name it: valt goed
    HM: valt groot
    C&A heb ik geen kleding van gehad
    Vingino: valt prima
    Tumble en Dry: vaak klein

    Het hangt echt van het seizoen en het soort kleding die in de mode is af of het past.
    Slim fit is een tijdje erg in de mode geweest maar daar krijg ik mijn mannen dus met geen mogelijkheid in.
     
  14. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik denk dat het aan de bouw van je kindje ligt, wat je vervolgens wel of niet goed vind vallen.
    Zo heeft mijn zoontje brede schouders en is groot gebouwd en mijn lijstje ziet er als volgt uit:

    H&M: normaal
    Hema: idem
    Prenatal: klein
    Noppies: normaal
    S&D le chic: klein
    Zeeman: klein(er)
    Wibra: normaal
    C&A: klein
    V&D: klein tot normaal
    Hugo Boss: klein
    Nike schoenen: neem een halve maat tot maat groter
    Air force: normaal tot iets groter
    Zara: kleiner tot normaal, jeans neem ik een maat groter, truitjes normale maat
    Timberland schoenen: normaal, kindjes met brede voeten of hoge wreef passen dit waarschijnlijk niet (de slofjes nog wel)
    Retour: smal, daarom ging de broek van dit merk ook retour :D (sorry, flauw grapje)

    Merken als lief en imps & elfs heb ik nooit gekocht :)
     
  15. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Lief: broekjes prima, zelfs wat lang. Shirts lange mouwen, vestjes kort en breed
    Mexx: Gewoon goed
    Hema: kort en breed. Helemaal niks voor hier.
    Z8: groot
    Gymp baby: klein, wat smaller

    Mijn zoontje zit met lengte en gewicht precies op het gemiddelde altijd dus bovenstaande niet wel kloppen.
     
  16. Moekje

    Moekje Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb een kindje dat momenteel exact gemiddeld is qua gewicht en lengte. Bij hem valt alles het volgende.

    H&m veel groter (2maten verschil) hij draagt nu een broekje maat68 dat qua lengte goed is maar nog steeds te breed.
    Hema normaal
    Name it valt iets groter
    Z8 valt normaal, alleen de bloesjes iets kleiner rond de buik.
    Babyface valt normaal.
    Feetje valt smal maar qua lengte normaal.
    Noppies valt ook wat smaller
    Retour valt smal
    Beebielove valt smal
    V&d valt normaal tot groot

    Je ziet dus dat mijn kleintje juist vooral de merken draagt die wat smaller vallen omdat dat bij zijn bouw past
     
  17. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus! Ik kan het wel gaan passen wanneer de kleine er is, maar wil niet hele passessies met dat kleine lijfje aangaan, arm kind. Maar een algemeen schema is wel handig zodat ik niet bepaalde dingetjes laat liggen omdat er maat 62 in staat bijvoorbeeld, maar het eigenlijk gewoon een 56 is en tegen de tijd dat ik de 62-jes ga grijpen, te klein.
     
  18. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames!
    Ik hou vooralsnog maar hema aan als "standaard" hier en deel de kast dan maar op basis daarvan in, ongeacht het maatje in het kledingstuk zelf. Te zijner tijd kan ik dan kijken wat werkt bij ons kleintje.
     

Deel Deze Pagina