Met 15 weken misschien al thuis komen te zitten :-(

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door NienkeB, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Hi allemaal!

    Ik moet even mijn ei kwijt, want ik weet niet zo goed wat ik moet.

    Ik ben nu 15 weken zwanger en op zich verliep de zwangerschap prima, tot een paar weken terug en ik steeds meer pijn in mijn onderrug kreeg.

    Nu was dit afgelopen weekend zo erg, dat ik plat heb gelegen, me maandag ziek heb moeten melden en meteen naar de bekken fysio ben gegaan.

    Intake gehad daar en conclusie; waarschijnlijk komt het door mijn eerste bevalling die een beetje met geweld ging. (Vacuümpomp/knip/spoed etc) Hierdoor denkt de fysio dat mijn staartbotje zich een beetje heeft verschoven. Normaliter heb ik hier geen last van want de bekken en de spieren vangen alle druk op. Maar omdat ik nu zwanger ben en daardoor de bekken gaan verweken, wordt de druk met de dag meer en de pijn met de dag groter. Als ik verkeerd beweeg voelt het echt alsof iemand een mes in mijn rug ramt.

    Nu heb ik een hele waslijst meegekregen met wat ik wel en niet mag doen en moet ik deze week mijn rug zover mogelijk ontlasten, ik zit dus thuis. Gelukkig heb ik kantoorwerk wat ik prima gedeeltelijk op de laptop thuis kan doen met m’n benen hoog, dus dat is wat ik nu aan het doen ben.

    Alleen ik ben nu zó bang dat het niet minder wordt. Morgen weer naar de fysio en zij verwacht dat ik binnen 2-3 behandelingen wel weer kan werken en normaal kan zitten, maar mijn verloskundige ziet het héél somber in en zegt dat ze zelden ziet dat het weggaat, maar juist verwacht dat het erger wordt omdat het kindje steeds zwaarder wordt.

    anyway; ik moet vooral ff m’n ei kwijt, maar ben echt bang dat ik thuis kom te zitten en ze me op het werk een dikke aansteller vinden. Wel goed gesprek gehad maandag, maar merkte wel dat ze me volgende week gewoon weer verwachten. In de trant van “komt vast goed met fysio!” En daarna ging het gesprek over op de komende vergaderingen blablablabla.. maar ik heb gemerkt dat ik gewoon écht niet langer dan een halfuur op die bureaustoelen kan zitten op werk.

    Ik weet ook niet zo goed wat ik nou precies voor reacties verwacht hoor :D Maar ik ben vooral bang dat als het niet beter wordt, ze me niet begrijpen. Ze zijn nogal van het team gevoel en werk is belangrijk en blabla (kreeg gister een invite dat we volgende week vrijdag ineens s avonds een meeting en etentje hebben: waarop ik zei dat ik niet kon en dat niet heel erg gewaardeerd werd. Wat verwachten ze nou? Ik heb gewoon al plannen) maar ze verwachten idd bij ons echt dat werk vóór andere dingen gaat, en de meeste mensen van mijn team enablen dat, omdat ze er vrolijk aan mee doen. Zelf vind ik mijn werk geweldig, maar dat het grootste/enige nadeel. (Bij mij komt familie altijd op 1, dan mijn vrienden en rest van privé en dan werk een meer)

    anyway lang verhaal, maar ik zit hierdoor echt in de stress..ik wil ook niet ‘buiten het team’ vallen. de rugpijn wordt ondertussen alleen maar erger terwijl ik me braaf aan de tips en oefeningen houdt en de fysio er van overtuigd was dat als ik dat deed ik voor donderdag al een stuk minder klachten zou hebben, maar helaas :roflmao:


    Anyway; veel te lang, maar fijn dat het eruit is :roflmao:
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Op mijn werk hebben ze van alles en nog wat (mijn mond viel ook open) van fietsen die je onder je bureau kan kiepen, of kan gebruiken als je je bureau op staniveau hebt tot aan van die mega skippie ballen. Het schijnt, maar je fysio kan dat allicht beter aangeven, dat die skippieballen fantastisch kunnen zijn met rugklachten. Overigens zit er bij die van ons een houder omheen hoor, je zit niet zomaar op de grond omdat je bal wegrolt. Misschien dat zo'n donut ook iets kan helpen? Gebruiken ze ook bij een gekneusd/gebroken staartbeentje.

    Ik heb ook BI, zei t wat anders dan jij allicht. Verkeerde spier geknipt (motorisch gezien). Rugklachten nauwelijks, meer t gevoel dat een bowlingbal aan t bot van mn hoeha hangt of t gevoel dat je met een honkbalknuppel geslagen bent downunder. Zit ook tegen een verzakking aan. Enige remedie is platliggen als t "zwaar" gaat voelen en bewegingen uitbalanceren. Belastingen rechthouden, minimaal met traplopen, dochter niet op mn heup tillen etc.

    Bij zwangerschap van mn zoontje begon de grap al met 7 weken (ineens heel bekende steken) dus ik gooide er gelijk een bekkenfysio op. Pas na bevalling van mn zoontje (en een paar weken marge) kon ze echt zoeken naar t probleem. Met haar oefeningen kon ik t in elk geval tot 15 weken redden zonder verdere klachten, daarna stopte ons verhaal dus hoe dat verder ontwikkelde weet ik niet. Volgens mijn fysio toen ze de ware oorsprong vond kon het alle kanten uit, stabiel, minder of meer. Gezien de aard van de mijne was meer aannemelijk, maar stabiel kon ook omdat ik heel goed aan kon voelen inmiddels waar mijn grens lag.

    Bij mn dochter begon t met 21 weken, met 26 weken een rolstoel voor stukjes van meer dan 400 meter wandelen, met 38 weken geboren en tot 10 maanden daarna dagelijks pijn.

    Ik ben met 34 weken uiteindelijk uitgevallen toen bij mn oude werkgever. Meer omdat ik kapot was van het slaapgebrek door t zuur als de pijn van de BI al moet ik zeggen dat die twee bij elkaar wel behoorlijk er in hakte. Maar dat is het natuurlijke verloop geweest van het ontstaan van de mijne. Zonder eerdere schades.

    Ik hoop dat je t langer kan uithouden dan 15 weken, blijf je oefeningen doen en vraag even naar die donut en skippiebal. Als t helpt, liever voor lul zitten dan ziektewet hangen met pijn, dan duurt je zwangerschap nog heeeeeeeeeeeeeeel lang.
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ga eens naar een osteopaat met je stuitje. Heeft hier super goed geholpen
     
    Vero0504 en NienkeB vinden dit leuk.
  4. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik heb het ook 2 x gehad, zat met 13 en 15 weken thuis.. bekkrnfysio en bekkenband maar het bleef tot een paar weken na de bevalling. Na de bevalling heb ik nog wel zwangerfit gedaan bij de fysio
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ben je al bij bedrijfsarts geweest? Zo niet, meteen doen. Aangezien het probleem niet 'snel' opgelost kan worden, is het zaak om te kijken wat jouw mogelijkheden zijn. Tussen helemaal thuis zitten en volledig werken zitten vele tussenoplossingen, die misschien ook van week tot week bekeken moeten worden. Denk idd aan andere stoel, bureau, veel meer pauzes, mogelijkheid om te liggen op je werk, kortere werkdagen, andere werkzaamheden etc.
    En tja, wat niet gaat, dat gaat niet. Sommige kwalen hebben nu eenmaal een goede oplossing: bevallen ;).

    (ik ben zelf 3x vroegtijdig en al snel volledig in de ziektewet beland. Bij eerste met 24 wkn, bij tweede met 9 wkn en bij derde met 5 wkn. Zwangerschap is geen ziekte, maar het doet wel veel met je lijf, 'gewoon doorwerken' is maar weinigen van ons gegeven...)
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  6. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Dankjewel voor de lieve reacties!!! De bedrijfsarts is inderdaad een goede, mocht er na dit weekend geen verbetering inzitten, dan ga ik meteen langs.

    De fysio heeft vanmorgen mijn staartbotje teruggedrukt en geeft aan dat ik de komende 2 dagen veel pijn ga hebben. OF volgende week gaat het ineens een stuk beter en kunnen we bezig met het laatste beetje pijn weg krijgt, maar er was ook een kleine kans dat het terugschoot en erger wordt. Dat willen we natuurlijk niet. Dus ik ga vol hoop voor de eerste optie ;)

    en idd.. werk is ook maar werk. als ik thuis kom te zitten: so be it. Je hebt het soms niet zelf in de hand helaas.
     

Deel Deze Pagina