Met baby 1 jaar naar strand, leuk of niet leuk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope85, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope85

    Hope85 Bekend lid

    2 feb 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Even een vraag...
    Komend weekend lijkt het mijn man leuk om met de kleine naar het strand te gaan (is voor ons 1-1,5 uur rijden). Op zich lijkt het me super leuk. Maar tegelijkertijd zo'n gedoe met de kleine man. We zouden dan de hele dag gaan wat betekend dat beide slaapjes op het strand gedaan moeten worden (tenzij hij in de auto nog even zn ogen dicht doet). Maar ik weet niet of dat het voor mezelf nou zo'n relaxte dag wordt. Het zwembad lijkt me gewoon veel makkelijker. Het is dichterbij, als de kleine het zat wordt ben je zo thuis. Je hebt niet overal zand zitten, met verschonen, hapjes etc. lijkt me ook veel makkelijker.

    Zie ik te veel beren op de weg. Of valt het allemaal wel mee en is het goed te doen met een baby op het strand :)
     
  2. jimmy

    jimmy Bekend lid

    14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou lekker naar het zwembad gaan..
    Een dag strand hebben ze op deze leeftijd nog niks aan..
     
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou alleen gaan als je ergens in natuurlijke schaduw kunt zitten. Het wordt echt heet komend weekend, en ik vind de Nederlandse stranden zonder enige beschutting + wind niet echt veilig voor babyhuidjes.

    Als je ergens aan het water kunt zitten, maar tegelijk in de dikke schaduw van een boom is het heerlijk vertoeven voor zo'n kleintje. Eten en slapen op een kleedje in de schaduw, spelen in het water en met het zand, goed kunnen schuilen tegen wind (en dus rondvliegend zand), ideaal
     
  4. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Hier was zoon er helemaal wild van! Vond het helemaal super!
     
  5. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Tja, als je zelf echt graag naar het strand gaat kan ik me voorstellen dat je het leuk vind. Bedenk wel dat het wel eens heel druk op de wegen kan worden en dat je in een lange file terecht komt.
    Onder een parasol is het denk ik nog steeds erg warm, maar schaduw van bomen is wel lekker.
    Ik denk dat menig kleintje het heerlijk zal vinden, zand en water heerlijk!
    Ik ben geen strandmens, dus ik zou lekker een badje met wat water in de tuin zetten, een gemakkelijke stoel erbij en klaar!
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het strand kan wel heel leuk zijn. Maar als het zo belachelijk warm is, dan moet je er rekening mee houden dat het erg druk is, en je misschien geen plek in de schaduw krijgt. Een zonnescherm/parasol helpt niet zoveel als het zo idioot heet is. Dus ik zou het zelf niet zo snel doen.

    Wij gingen meestal naar een zwemvijver bij een natuurgebied. Dan kun je op het grasveld zitten, tussen de bomen. Dat voelt net iets koeler.
     
  7. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Als jij er rustig en ontspannen bij zit en het leuk vindt dan vermaakt je zoontje zich ook prima.
    Als je er tegen op ziet en teveel gespannen bent dan kun je erop wachten dat je zoontje dat merkt en dat het 1 drama wordt.
    Ik heb er nooit problemen mee gehad maar ik kan dingen als zand in eten ook prima loslaten zo goed als niemand wordt daar ziek van. Hij wil niet slapen prima dan gaan we toch een stukje wandelen in de buggy...
     
  8. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Het wordt zaterdag 37gr met gevoelstemp 43gr. Ik zou iets anders gaan doen ;)
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.331
    113
    Met de extreme hitte die verwacht wordt, zou ik zeker wat anders gaan doen. Een keer strand is leuk, maar niet met temperaturen rond de 30 graden of hoger (hier is de verwachting voor zaterdag 'maar' 31 en aan het strand is het vaak nog iets koeler).
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.260
    2.437
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook zeker niet ideaal. Wij doen gewoon lekker dochter laten slapen op het heetst van de dag en daarna lekker in het badje met uv pakje onder de parasol. Prima
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Ik zou het niet doen. Ten eerste vermaken die kleintjes zich net zo goed achter in de tuin met een bakje/badje water en daarbij wordt het inderdaad echt heel warm!
    Inderdaad kans op lange files, in de hitte zo lang in de auto, onwijs druk op het strand en je kindje zal het niet eens fijn vinden in het zand, want dat is kokend heet.
    Ik ben opgegroeid met het strand bijna in m'n achtertuin, maar boven de 30 graden moet je flink doorlopen over het zachte zand, want dat doet echt zeer aan je voeten, lijkt me voor zo'n kleintje niet fijn kruipen/spelen.
     
  12. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    Met zulke hitte is het waarschijnlijk niet zo fijn, maar op een ander moment kan het strand wel super leuk zijn! Ons zoontje (toen 13 mnd) was echt he-le-maal weg van al dat zand. Water interesseerde 'm niet, dus een zwembad had hij niet echt leuk gevonden denk ik, maar in die gigantische "zandbak" leefde hij zich helemaal uit. Op z'n buik door het zand schuiven, zichzelf half ingraven, tegen het duin opkruipen... fantastisch :)
     
  13. Hope85

    Hope85 Bekend lid

    2 feb 2012
    810
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zie het inderdaad zelf ook niet zitten, dus ik zal vanavond alvast bij manlief even aangeven dat ik denk dat het zwembad een beter plan is dan het strand.
     
  14. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Wij gaan zaterdag naar een binnenzwembad (baby 8.5 mnd)
    Ons zul je buiten niet zien :)
     
  15. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier wel gedaan, ging prima, maar het was toen niet zo warm... met deze zon zou ik het zelf toch afraden... misschien is er ergens een leuk parkje met een soort ministrandje? ff bakkie koffie doen en dan maak je het ook niet zo lang zeg maar.
     
  16. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Met de hitte die verwacht wordt zou ik het toch echt niet doen. Op minder hete momenten is t erg leuk :)
     
  17. julialove

    julialove Actief lid

    23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een kleintje van 1 zou ik ook niet naar het strand gaan. Dl is nu 1,5 en wij blijven ook lekker thuis. Eventueel het zwembad, maar wel dicht in de buurt in ieder geval. Wat je zelf al zegt als het niet gaat dan ben je zo thuis.

    Het lijkt me voor zo'n kleintje ook niet prettig om met dat warme weer zo lang in de auto te zitten.

    Hier slaapt dl altijd tussen 1 en 3 (ongeveer), op het warmst van de dag dus. Helemaal prima, want die uren vind ik altijd het lastigste met warm weer. Verder kan ze lekker in haar badje wanneer ze wil, en als ze het te warm vind kan ze binnen verkoeling zoeken.
     
  18. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Heb je geen strandje in de buurt? Zelfde idee, zand, water maar je bent een stuk sneller thuis als het niet meer te doen is met de hitte of als je zoontje het niet meer leuk vind. Daarnaast heb je naar mijn idee bij dit soort zwemplaatsen vaak betere beschutting door bomen etc dan aan het strand.
     
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij gingen/gaan gewoon naar het strand. Maar dan wel vroeg: we zijn er voor 9.00, gaan dichtbij de zee zitten (waar het zand nat is), parasol mee, grote handdoek, en een fruithapje oid. Na max. 2 uur gaan we dan weer naar huis. Dl vond het fantastisch met 1 jaar hoor, kroop zo de zee in, giegelen als je haar boven de golven zwaaide, gezellig met papa in de branding zitten (zonnehoedje op), en daarna door het water sleuren om af te spoelen :)

    maar voor osn is het een half uur rijden (op de vroege ochtend). Als het een uur was zou ik denk ik niet gaan, of je (of je man) moet helemaal gek op het strand zijn. Als je trouwens airco in de auto hebt, is het altijd wel fijn om op pad te gaan met die hitte :)
     
  20. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hmm, een groot nadeel van het Nederlandse strand voor baby's (eigenlijk voor iedereen ;)) is dat het water zo verrekte koud is. Mn jongste vond de eerste keer strand heel leuk, maar wat ze het leukste vond was lekker een beetje dollen bij de vloedlijn met de kleine golfjes. Als je dat in Nl doet heb je gelijk een zwaar onderkoelde baby, zeker zo vroeg in de zomer. Mn oudste had trouwens sowieso een enorme hekel aan het strand tot ze een maand of 20 was ofzo. Het maakte haar niet uit hoe lekker warm en rustig het water ook was en hoe mooi het strand, het enige dat ze er ooit heeft gedaan is slapen, want wakker begon ze gelijk te krijsen zodra er ook maar een teentje wat zand aanraakte.
    Al met al zou ik het niet doen en lekker naar het zwembad gaan!
     

Deel Deze Pagina