Met baby in hotel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amberxx, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wij willen deze zomer op vakantie naar het buitenland.

    Nu is de keuze tussen een leuk familiehotel waar het kind wel op de kamer slaapt (nog te jong voor een eigen kamer). Maar vlakbij/in het centrum en het strand / boulevard.

    Andere optie is een vakantiepark. Dan zijn er meerdere kamers maar het is wel bijna 2 kilometer van het centrum en 1 kilometer van het strand. Dat lijkt mij erg ver om iedere keer heen te wandelen (en gesleep met spullen in de warmte).

    Hoe zijn jullie ervaringen met een jong kind in een hotel ?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Wij zijn laatst op wintersport geweest en onze dochter sliep op onze kamer. We hadden wel een ruime familiekamer met bank en zitje, zodat we de ruimte hadden om haar te verschonen etc. We zoeken dan wel altijd een hotel met.bar en loungeruimte beneden, zodat we tijdens haar slaapjes en 's avonds met de babyfoon aan de bar kunnen zitten. En dan bewust in een klein hotel, zodat onze kamer maar één verdieping hoger was. Maar de meningen daarover zijn nogal verdeeld hier geloof ik ;)
     
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Hoe oud is je dochter?

    Toen onze zoon kleiner was (nu 16 mnd) hebben wij hem ook op onze kamer gehad in het hotel. Echter wil hij nu niet meer slapen als hij ons ziet dus daarom hebben we nu vaak appartementen met een huiskamertje waar we kunnen zitten. Hij slaapt dan wel op onze slaapkamer maar merkt het niet als wij er savonds bij gaan liggen. Misschien is dat nog een optie? Als je dochtertje kleiner is en gewoon wil slapen, is het geen probleem.
     
  4. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    We zijn op vakantie geweest toen dochter 8 maanden was, in een hotel.

    Ging prima.

    We hebben haar nooit alleen op de kamer gelaten met babyfoon, dat vind ik namelijk echt eng!

    Savonds viel ze in de buggy in slaap, en ging wij nog wandelen, en terrasje doen.

    Als we dan op de kamer kwamen, legde ik haar in het bedje en sliep ze zo verder.

    Verschonen deden we gewoon op het bed. Of op een ligbed aan het zwembad.

    Als ze overdag moe werd, gingen we wandelen, en viel ze in slaap in de buggy.
    We hebben overdag dus nooit op de kamer gezeten voor haar slaapjes.

    In juni gaan we opnieuw op hotelvakantie. Tegen dan is ze 1 jaar en 3 maanden. Ik ben benieuwd of ze dan nog zo gemakkelijk in de buggy zal slapen...
     
  5. kleinesara

    kleinesara Niet meer actief

    Wij zijn twee keer met onze dochter in een hotel geweest. De eerste keer toen ze 3 maanden was en de tweede keer toen ze 6 maanden was. Ging heel goed eigenlijk. We hadden de draagdoek mee waardoor ze ook gewoon buiten het hotel lekker kon slapen. We zaten dus niet vast aan op een bepaalde tijd terug in het hotel zijn. En volgens mij kreeg zij er door haar jonge leeftijd weinig bijzonders van mee. Als mama maar in de buurt is, dan maakt het een baby niet uit waar hij dan is ;).
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ligt eraan hoe oud je kindje is.
    Mijn kinderen gingen vanaf een maand of 8 wel slapen als wij op dezelfde kamer waren, maar wij konden niks meer doen.
    Geen tv aan, niet nog even wat drinken etc. Daarvan werden ze aldoor wakker.
    Dus wij kiezen alleen nog maar voor een familiekamer of een 2 of 3 kamer appartement.
    Dan heb je zelf ook nog privacy en hoef je niet rustig te zijn als de kinderen op bed liggen.
     
  7. Nientjje

    Nientjje Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik zou zelf niet voor 1 kamer gaan, je kan dan zelf bijna niks doen als je kindje op bed ligt. Een nachtje gaat nog wel, maar denk dat je het snel beu bent om rond 19.00 stil te zijn.

    Zijn er verder geen opties? Een aparthotel is ideaal.
     
  8. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    als je er zeker van bent dat je kindje gaat slapen als jullie ook op de kamer zijn zou ik het doen.
    maar mijn zoontje gaat echt niet slapen als ie ons ziet, ook niet als wij op de zelfde kamer zouden slapen, hij word dan wakker van ons en wil niet meer slapen...
    wij gaan dus altijd voor een sta caravan, huisje of hotel met aparte slaapkamer ofzo...

    ik wil idd niet vanaf 7 uur stil moeten zijn op mn eigen kamer haha
     
  9. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf niet aan de bar gaan zitten als mijn dochter zou slapen, dus dan zou 1 kamer niet werken (want dan maken we haar weer wakker met geklets ofzo). Maar als je er geen problemen mee hebt, of je hebt bv een hele vaste slaper, dan kan het natuurlijk prima!
    Wij hebben met familie een keer een huis gehuurd waarbij dochter wel bij ons op de kamer sliep, maar overdag bleven natuurlijk niet bij haar zitten, dus dat ging prima. In een huisje vind ik dat gek genoeg toch anders dan in een hotel.

    Daarnaast vind ik ruimte sowieso erg fijn met een (klein) kind. Ik zit liever in een bungalowpark met wat groen en bv een speeltuintje dan in een hotel. Dan maar een stukje rijden naar de stad (maar wij zijn sowieso niet echt van stedentripjes ofzo, dus wij zouden juist de andere kant op rijden, lekker het bos in ofzo ;) ). 1 km is ook niet ver lopen, toch? En 2 km voor een keertje ook niet. Maar het is heel persoonlijk wat je prettig vindt natuurlijk...
     
  10. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij zijn ook al paar keer in een hotel geweest met dl en ging prima. Ze slaapt nog redelijk vast 's avonds, dus konden gewoon blijven praten etc. Ook viel ze makkelijk in slaap in de wagen, dus konden wij lekker uit eten terwijl dl lag te slapen.
     
  11. n1986

    n1986 Actief lid

    30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Wij zijn in november met ons zoontje op vakantie geweest.
    Hij was toen 6 maanden. Er was een camping bedje waar hij in sliep. We zaten op de begane grond. Het was wel meer een appartement trouwens. Met keukentje erin, handig voor de flessen enzo.

    Met oud en nieuw hebben we een nachtje geslapen in een hotel. We hadden camping bedje mee en die stond naast ons bed. Het ging allemaal prima.

    Ik zou denk ik kiezen voor een appartement als je langer gaat. En zee, zwembad, centrum dichtbij is wel handig..
     
  12. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook dichtbij het strand/stad gaan zitten. Met zo'n kleintje heb je altijd wel veel spulletjes om mee te sjouwen.

    Als je naar een lekker zonnig oord gaat, heb je daar dan geen balkon bij je kamer? Dan kun je eventueel ook nog buiten gaan zitten kletsen.

    Wij zijn op vakantie geweest toen hij 4 maanden was (caravan) en sliep hij in onze kamer. Met 13 maanden zijn we voor 6 weken naar Amerika geweest en sliep hij in de camper en wij speelden een spelletje. Als we in een hotel verbleven sliep hij gewoon op de kamer, stilletjes wachtend tot hij sliep en dan ook gewoon weer een spelletje spelen. Met 21 maanden verbleven wij in een B&B en sliep hij in de kamer en zaten wij in de gezelschapsruimte.

    Ons mannetje slaapt overal door heen, dus daar hebben wij geen probleem mee.

    Maar echt, ik zou geen 2 km gaan lopen naar het strand, echt te ver!
     

Deel Deze Pagina