Met BV begonnen na 1 week KV

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamavanyasmin, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanyasmin

    mamavanyasmin Actief lid

    11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    Beste lactatiekundige,

    Mijn zoontje is nu 8 dagen oud en hij heeft de 1e week flesvoeding gehad. Ik had besloten geen BV te geven en heb de boel min of meer afgebonden met strakke sportbeha's. Maar toen moesten die in de was en droeg ik een normale bh, waardoor mijn zoon en borsten dus heel erg op elkaar begonnen te reageren! Toen heb ik hem toch aangelegd omdat mijn borsten uit elkaar knalden. Hij heeft ze toen goed leeg gedronken. Maar daarna kwam er natuurlijk niet direct weer zoveel voeding terug waardoor ik hem nu en borst en fles moet geven.
    Hoe kan ik mijn productie weer op gang krijgen? En zat er na een week nog colostrum in of is dit gewoon 'normale' melk? Wat kan ik eten en/of drinken om goede productie te maken?
    Hartelijk dank voor uw antwoord!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi: als je er voor wilt gaan, neem dan twee dagen de tijd om zoveel mogelijk met je kindje samen in bed, op de bank en huid op huid tijd door te brengen.
    Laat je kindje in de buurt van je borsten zijn en alle voedingen bij de borst zijn. Onbeperkte toegang! Ook de fles kun je huid op huid tegen je blote borst aan geven. Ik zou alle voedingen eerst borst geven en dan fles na. Je ziet dan of je kindje de hele fles opdrinkt of dat het minder gaat worden.
    Vraag ook of een lactatiekundige met je meekijkt: samen een plan van aanpak is makkelijk en je kunt terugvallen met vragen. Ook kunnen jullie samen groei beoordelen en kunstvoeding afbouwen.

    Veel succes, fijn dat je dit doet!
     

Deel Deze Pagina