Met de camper naar Zweden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Devilschase, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij gaan in de herfstvakantie met de camper naar Zweden. We willen daar gewoon lekker bij een meer gaan staan en an een dag weer verder trekken. Welkom het Zuidelijke deel anders is het me allemaal wat te ver terugrijden.

    Hebben jullie tips welke plekken aan te raden zijn? De hond gaat ook mee.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Dat lijkt mij super gaaf! Wij willen over een jaar of 2 door Zweden trekken (ook met de hond), maar aan een camper had ik nog niet gedacht. Hebben jullie zelf een camper of huur je deze ergens?
     
    Devilschase vindt dit leuk.
  3. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    959
    57
    28
    Ik vind veel streken en plekken in Zweden mooi. Denk in het zuiden toch vooral de kust: scherenkust richting goteborg (leuke stad ook) en ook karlskrona heeft leuke camping aan zee.
     
    Devilschase vindt dit leuk.
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij huren deze, als het bevalt kopen we er 1 :)
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja alleen nadeel is dat honden bijna nergens in stadjes meemogen naar restaurants of terrasjes etc( nu is dat wel koud in oktober lol) dus liever geen steden maar meer mooie plekken of dingen om te bezichtigen.

    We hebben een tv, netflix en PlayStation etc dus de kinderen het teken zich sowieso niet hahaha
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij waren een paar jaar geleden eind september in zweden... maar ik vond het toen al vrij koud en vroeg donker. Veel toeristische attracties en campings waren toen ook al dicht voor de winter.
    De scherenkust bij Goteborg vonden wij ook erg mooi, leuk om met de veerboot heen te gaan, maar misschien gaan jullie liever over de bruggen met de camper.
     
    juffie81 vindt dit leuk.
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Lekker vuurkorfie aan en led halsbandje voor de hond en 45 lagen kleding hahaha
     
    Poolvos en cowgirl80 vinden dit leuk.
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Net gekeken en als wij gaan is het ongeveer 15 graden, dus prima. Alles geregeld, tolkastje besteld uit zweden waardoor we 50% korting krijgen op de tolbruggen.

    Zin in! Zal ik hier een fotoverslagje bijhouden?
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja leuk!!

    Wij zijn afgelopen zomer (voor het eerst) naar Zweden geweest. Het is echt een prachtig land, wij willen zeker nog een keer terug. Wij zaten wel in huisjes, maar met een camper lijkt me ook echt gaaf. Veel plezier alvast!
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ja, lijkt mij leuk! Juist omdat wij in de toekomst ook willen met de hond.

    Veel plezier alvast!
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Wij zijn vorig jaar zomer met onze camper naar Zweden geweest. Wel 3 weken. 1 week is kort hoor, voor die afstand.

    Ik heb wel tips voor je, maar die doe ik wel even via pb.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb het bekeken, ziet er superleuk uit! Ja 1 week is kort maar wel een hele ervaring voor de kinderen. Wij zijn zaterdag in zweden en rijden dan zaterdag weer terug. En in die 7 dagen trekken we doorbhet zuiden heen. Elke dag ergens anders heen en max 4 uur rijden per dag. Gaat ons meer om het beleven dan om de plekken zeg maar. We willen wel leuke plekjes natuurlijk maar we kijken gewoon wat we tegen komen.

    Bbq , vuurkorf en fakkels mee etc. Ga niet naar campings, gewoon wildkampeerplekken. Lijkt me wel spannend hoor.... ergens in het donker staan in je camper... brrr hahaha
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het was even wennen maar de camper staat veilig voor de deur. Morgen inpakken , eten wat niet in de koelkast hoeft staat al ingepakt in de gang. We wilden de camper nu inpakken maar geen zin meer in na een lange dag hahaha. Dus dat doen we morgenochtend. We verwachten zo rond 1800 uur in Duitsland te zijn voor de overnachting vlak ik de Deense grens. Dan zijn we zondag rond 1300 uur in Zweden. IMG-20191018-WA0012.jpeg Zin in!
     
    Louise11110 en Poolvos vinden dit leuk.
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Leuk! Heel veel plezier! Ga je met de boot/brug combi?

    Als je op je wegenkaart lijkt zie je vaak bij een meertje een strandtekentje. Daar is dan 9 van de 10x ook een parkeerplaats bij waar je vaak wel kunt wildkamperen.

    En heb je de app campercontact op je telefoon? Kost 6 euro of zo, maar dat is ie wel waard. Daar staan heel veel plekken op waar je kunt overnachten.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Er zit een campergids in de camper dus dat komt goed. We gaan met de bruggen. Hebben een tolkastje van örendsondbrön. Svheelt ons 90 euro per enkele reis. Dus 180 euro tol korting. Boot was veel te duur omdat de camper langer is dan 6 meter.
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Hebben jullie een toilet aan boord? Want wij troffen eind augustus al meerdere van dit soort wildkampeerplekken waar ze het toilet/strandhuisje alvast hadden dichtgetimmerd voor de winter. Dat was wel irritant, want wij hadden geen toilet bij ons :$
     
  17. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    Ja wij hebben toilet en douche aan boord. Maar gezien het formaat zal to dat ook wel hebben. Wel ff opletten.... wij kunnen max 2 dagen met het toilet doen. Daarna zit ie vol en moeten we hem ergens legen dus dan zoeken we meestal toch een Camping op.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gedownload, app is gratis voor android. Jeeeuj. We rijden nu bijna zweden in!
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jep hier ook toilet en douche. Bij de tankstations en rustplaatsen kan je je toilet ook legen!
     

Deel Deze Pagina