Met de taxi met kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier in het LUMC (ziekenhuis) ontslaan ze je niet eens als je geen stoeltje bij je hebt.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou idd, zou ook niet met pasgeborene durven hoor zonder MC.
    Ik zou sowieso als mn kind nog in de MC past, niet met de taxi gaan zonder MC, maar goed, dat ben ik.
    Ik heb het meer over als ze uit de MC zijn, dan bij een kort ritje taxi evt zonder stoeltje. Dat gebeurt toch best regelmatig bij het taxibedrijf waar wij werken en dat schijnt toch vrij normaal te zijn

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Neem aan dat dit wel alleen geldt als je met de auto naar huis gaat?

Daarbij kan je altijd nog zelf besluiten om het ziekenhuis te verlaten als ze je om die rede niet willen ontslaan :D!

Geen aanval, zomaar een aanvulling en een klein vraagje ;)!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Het kan aan mij liggen, of ik snap je gewoon niet. Ik snap even niet hoe deze 3 dingen samen kunnen.

Eerst zeg je dat je je kindje op schoot zet en de heupgordel samen gebruikt en het borst gedeelte alleen voor jou gebruikt.

Dan zeg je dat je conclusie uitkomt op een autostoel gebruiken en gaat dat niet dan lopen!

En vervolgens zou je je vriend bellen als er geen stoeltje is en je kan niet lopen met de kleine.

Dus laatste 2 keer zeg je geen autostoel, dan lopen of vriend bellen zodat je wel een autostoel hebt. Terwijl je de eerste keer verteld hoe jij het doet met de gordel. En tja dat snap ik dus even niet...

5. luuus

luuus Niet meer actief

ik zag van de week nog een man rijden met een baby van een paar maandjes op schoot ACHTER HET STUUR!!!!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik bedoel dat als ik echt geen keuze heb, dat ik hem dan op schoot zet(Soms is vriendlief met de auto ervandoor terwijl ik het stoeltje nodig heb en kan hij niet terugkomen)dit is een paar x voorgekomen, Dus vandaar dat ik vertel hoe ik het dan doe met de gordel.

Maar dat ik het liefst gewoon ga lopen als ik niet veilig in de auto kan.
    En wij wonen in een klein dorp, van de ene naar de andere kant loop je in 20min dus dat is geen punt. Bovendien is het hier niet zo druk op de weg dus durf ik mn kleine man wel aan de hand te nemen als ik geen buggy zou hebben.

Maar zou ik ergens anders zijn(andere plaats of in de stad wonen) en naar huis moeten dan zou ik m;n vriend bellen om ons op te halen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn afgelopen zomer met onze dochter van toen 11 maanden met de taxi naar schiphol gegaan.
    Van te voren aangegeven, dat we een autostoeltje nodig hadden (maxicosi of opvolger ) . Die hadden ze een aantal in het bedrijf.
    Maar snachts om 4 uur stond er een busje voor, met een stoelverhoger (dus voor kindjes van 8 jaar ofzo?) . Heel de rit dochter op de arm gehad.
    Gelukkig hadden we een erg luxe (gloednieuwe) taxibus, dus het ging op zich wel.

Op de terugweg, dus nog even aangegeven, maar wederom géén stoel. Dat was vervelender.. Vermoeid van de vlucht etc. en daarbij hadden we dit keer een oud barrel van een busje :( .
    Voelde niet echt prettig met dochterlief op schoot...

Wel complimenten voor de chauffeur die de hele weg érg rustig heeft gereden en bijna niet van de rechterbaan af gekomen is, puur omdat we dus onze dochter op schoot moesten houden.

Maar oke. Het mag dus wel, maar ik vind het zelf dus ook zéker niet prettig.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij bent dus in het LUMC bevallen?
    Ik in Diac hihi, daar werd ook aangegeven echt een mc bij je te moeten hebben.
    Zal wel eens voorgekomen zijn dan dat ouders zo zonder pardon baby op armen mee namen in de auto?

Deel Deze Pagina