Met een baby uiteten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spectre, 4 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Wie heeft hier ervaring mee?

    Volgende week gaan wij een midweek weg. Meestal gaan we ook een aantal keer bij een restaurant wat eten, gewoon lekker makkelijk ;)
    Onze dochter is nu 8 maanden en eigenlijk een heel makkelijke baby, dat is het probleem ook niet.
    We zijn alleen nog nooit met haar uit eten geweest en vraag me af hoe jullie dat aanpakken met voeding voor de baby? Ik dacht gewoon een potje mee te nemen dan, maar kun je bij elk restaurant het zomaar (laten) opwarmen in een magnetron? Of kun je beter zoiets van te voren vragen of die mogelijkheid er is?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Aangezien ik alleenstaand ben, en niet altijd oppas wil regelen, nam ik haar gewoon mee. Inderdaad potje mee of bakje mee. Ik deed ook nog wel eens als lunch warm. En dan broodje en/of wat fruit s avonds. Vaak ging ik wel wat vroeger eten 17.00/17.30 uur. Verder luiertas met alles en wat speeltjes en de draagdoek.
    Vaak deed ik haar in de maxi cosi op de wagen zodat ze wat meer op tafelhoogte zat.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Onze jongste ging ook gewoon mee.
    Wij gingen nooit tijdens de middag eten ( middagslaapje was nogal belangrijk) maar zoals de dame hierboven rond 17u à 17u30.

    Als je toch zou gaan tijdens het warm eten moment (bij ons is dat tijdens de middag)kan je een thermo beker gebruiken. Niet alle microgolfs zijn even netjes.
    20210804_215710.jpg
     
    Spectre vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    #4 Sado, 4 aug 2021
    Laatst bewerkt: 4 aug 2021
    Wij nemen de kinderen vanaf heel klein af aan mee, kan prima! :)
    Zelf eten meenemen en daar laten opwarmen (of als het niet bijster ver van huis is warm ik het ook weleens thuis alvast tot net-even-te-warm op) en wat speelgoed mee.

    Met deze leeftijd geef ik ook wat hapjes van ons, wat kan. Of een stukje stokbrood oid.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Potje mee idd.maken ze zo warm :)

    Of wij gaven gewoon van ons wat eten aan hem zoals stukje brood van t voorgerecht.

    Met de jongste kunnen we nu niet uit eten meer, kind krijst alles bij elkaar helaas. We komen niet verder dan de Mcdonalds... en dan kunnen we net wel/net niet t eten op hebben voordat hij begint
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Met onze oudste ging dat ook niet toen hij nog baby was haha... krijste dan ook alles bij elkaar, zeker als het bijna bedtijd was en hij kon zich moeilijk vermaken.
    Onze dochter vind alles wel prima eigenlijk.
    We gaan het zien :)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Dit inderdaad. Ze gingen bij ons al heel klein mee. De jongste zelfs al in de kraamweek (viel in de kerstdagen). Maar met 8 maanden, waar jij het nu over hebt, probeerde ik ze 's middags er wat later op te leggen, zodat ze later wakker werden of een wat langer namiddagslaapje te laten doen, net wat ze nog nodig hebben.
    Verder idd eten mee, nog wat mee laten snacken en er gaat nog steeds altijd speelgoed mee.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hooguit zorgen dat je geen vermoeid kind aan de tafel hebt en neem eten en je lepels mee voor die kleine en een bezigheidstherapie. Hier hadden we een hema knisper ontdek boekje aan een ring hangen. Had ze nog nooit gezien (bewust gedaan) dus die was even onder de pannen.

    Eten moet altijd warmgemaakt worden geloof ik. Volgens mij zijn potjes babyvoeding en melk verplicht om aan mee te werken (melk sowieso) ongeacht welk restaurant je bent. Is geen geval van willen, maar wetgeving.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    267
    446
    63
    Vrouw
    Ik neem mijn zoontje inmiddels 6 ook van klein af aan gewoon mee. Ik was nooit zo van de strakke planning en de potjes dus at hij ook altijd met de pot mee. Ene keer at hij dan bijvoorbeeld 4 broodjes, andere keer proefde hij alles. Restaurant dacht ook altijd wel mee. Als je een potje meeneemt denk ik dat het gemiddeld restaurant het wel wil opwarmen. Fijne vakantie.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ons zoontje eet al vanaf vroeg maanden met ons mee. Vaak bestelde we dan iets wat hij ook mocht en kreeg hij dit gewoon op z’n vuistje aangeboden. Bijvoorbeeld pasta. Vaak konden we ook dingen krijgen wat hij wel lust of mag.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wij hadden en hebben juist met de oudste dat je gewoon uren kan tafelen haha, was echt luxe merk ik nu het niet meer gaat
     
    Spectre vindt dit leuk.
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    We zijn vorige maand sushi wezen eten rond 16:00 gegaan was nog lekker rustig en ging prima op einde was ie wat aan mopperen. Heb H ook gewoon de borst gegeven daar.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.595
    13.146
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ben meerdere malen toen de kids nog erg jong waren uit eten geweest.
    Van de jongste kan ik me nog herinneren toen ze 4 maanden was en toen ze 6 maanden was.
    Hierboven las ik ergens over de MC meenemen zodat je kindje ook wat kan zien.
    Wij hadden juist de kinderwagenbak mee zodat de kleine plat kon liggen met de kap omhoog, omgedraaid in een hoekje, zodat als de prikkels de kleine teveel zouden worden, de kleine nog even kon gaan slapen.
    Die keer dat onze dochter 6 maanden was heeft ze dat gedaan weet ik nog.
    Maar zal ook aan je kindje liggen. Onze oudste was er één die juist graag van alles wilde zien, terwijl de jongste een echte slaapkop was en is.
    Wat het eten betreft sluit ik me aan bij de reacties hierboven.
    Bij mij kregen ze overigens nog de borst, ook gewoon in een restaurant.
    Allerbelangrijkste: ga zo snel mogelijk nadat je kindje wakker is geworden. Een vermoeide baby in een restaurant is NIET grappig!
     
    Spectre en Chechi vinden dit leuk.
  14. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ja hoor gewoon een potje mee. Let wel op, mijn ervaring is vaak dat ze het tot loeihard opwarmen en dan moet je ff wachten. Thuis een vers hapje maken vlak voor vertrek en dan heet in alu folie doe ik ook, dat werkt prima.

    Wij gingen/gaan graag uit eten, onze kinderen (3) zijn het gewend en vinden het leuk. Mijn dochter is net 1 en eet nu zelf haar potje en daarna wat Stokbroodjes of frietjes uit de hand tijdens ons eten. Maar met 8 maanden is dat nog te vroeg, al kan een broodkorst wel
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij hebben laatst 2,5 uur met onze 19 maander en kind van 4 in een restaurant gegeten. Waren wel met meerdere volwassenen dus aandacht kregen ze genoeg. Wel nemen wij altijd de iPad mee voor een filmpje voor m’n dochter van 4 als ze het wat zwaarder krijgt. Broertje kijkt graag mee.

    speelgoedje mee, iets te eten en drinken, evt draagzak voor een rustmomentje ( ik kan eten met kind erin) of kinderwagen zodat ze kan liggen bij vermoeidheid en gewoon gaan proberen. Desnoods bij de eerste keer alleen een hoofdgerecht
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Het ene kind leent zich er echt meer voor dan de ander. Wij hadden bij de eerste 2 al gekleurd, liedjes gezongen en een rondje gelopen voordat ze de kaart kwamen brengen zeg maar. Nr 3 kon zo 2 uur gezellig in haar kinderstoel blijven zitten. Nr 4 is helaas weer hetzelfde als nr 1 en 2. :roflmao:
    Maar ik vertik het om met een scherm in een restaurant te gaan zitten. Wij gaan dus niet, of naar iets waar het niet erg is als er rondjes gelopen wordt. En inderdaad op tijd, half 5 is hier een mooie tijd.
    Verder ga ik nu liever met z’n tweeën of met de oudste 2. Die kunnen sinds ze een jaar of 8 zijn makkelijk 3-4 uur aan tafel zitten ;) dus het komt goed haha.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Correctie 10 maander ipv 19
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik neem dan potje fruit mee. Evt nog boterham oid
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier heel veel gedaan op die leeftijd. Ze aten rapley dus aten gewoon mee.
    Ik had zelf ook wel stukken groente mee (als we bv bij een mexicaan of sushi gingen eten), dat warmden ze daar gewoon op.
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina