met heoveel weken vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama aes, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ik vroeg me af of er ook meer vertelde voor ze de 12 weken gepasseerd zijn vertellen dat ze zwanger zijn Ik kan het niet voor me houden dus vanmiddag vertellen we het aan mijn schoonfamilie en volgende week aan mijn familie met Anne hebben we het zelf nog eerder verteld is dit vreemd of zijn er toch meer die het vroeg verteld hebben
     
  2. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Bij mijn zoontje wou ik het vertellen na die 3 magische maanden, maar sommige wisten het daarvoor al.
    Mn broer en moeder en vader wisten het.
    Maar de buitenstaanders heb ik het na 12 weken verteld als die al niet het vermoeden hadden ;)

    En deze zwangerschap was het gelijk right to the point en heb het gelijk iedereen verteld.
     
  3. Heidimaus

    Heidimaus Lid

    2 aug 2007
    31
    0
    0
    Wij konden het ook niet voor ons houden. Onze ouders, mijn zusje en een vriendin weten het al. Verder gaan we het zijn broer volgende week vertellen. Maar de rest krijgt het pas na ons eerste bezoek met de verloskundige te horen.
     
  4. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Mijn ouders en schoonmoeder wisten het bij 5 weken en een paar hele goede collega's ook, zij zagen het en vroegen het, toen kreeg ik een rood hoofd en zij wisten toen genoeg! Broers en zusters wisten het rond de 9 weken en de rest ook.
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    bij mijn eerste zwangerschap schreeuwde ik het meteen van de daken maar dit werd helaas een mk met 11 wk. toen ik daarna weer zwanger was heb ik het wel meteen aan me moeder en vader verteld en zo rond 10 wk kwamen me zusjes er achter omdat ik dikker was geworden. pas met 12 wk heb ik andere ingelicht als ze het zelf nog niet gezien hadden
     
  6. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Hier ouders/familie/vrienden verteld zodra we het wisten. Ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad bij 10 weken en ook toen waren we zo gelukkig dat we het al verteld hadden! Het leek ons echt een stomme boodschap: ik was zwanger maar nu niet meer. Iedereen heeft ons opgevangen toen, heerlijk! En nu dus weer direct verteld. Maar nu is alles goed gegaan, ben nu 27 weken. En collega's en vage kennissen is het inderdaad na 3 maanden tijd zat!
     
  7. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Wij hebben het aan ouders en schoonouders verteld met 6 weken. We wisten het toen zelf net een week, maar het was moederdag en we vonden het leuk nieuws om te vertellen aan beide oma's. Gelukkig is alles goed blijven gaan, maar als het mis was gegaan had ik het fijn gevonden dat zij in ieder geval op de hoogte waren.
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben het onze ouders meteen verteld (met 5 weken) en de rest na de echo (met 10 weken)
     
  9. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    We waren al meer dan een jaar bezig en iedereen om ons heen vroeg of wij wel kinderen wouden. Dus toen heb ik open kaart gespeeld. Dus toen ik zwanger was heb ik het aan iedereen verteld wel nadat we bij de gyn zijn geweest.
     
  10. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Wij hebben het de dag na de bloedafname verteld aan ouders, grootouders, broer en zussen. Toen waren we 100% zeker dat het om zwangerschap ging :) En een origineel moment: het was Nieuwjaarsdag toen we het vertelden. Bij deze zwangerschap wil mijn man liever wat wachten en het voor ons houden. Wel moeilijk vind ik...

    Groetjes

    Elpee
     
  11. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk om dit alvast te lezen. Wij zijn nog niet zwanger, maar we hebben wel al plannen gemaakt over wanneer wij het gaan vertellen haha..

    Pas bij 12 weken en als we een echo hebben gehad. Wij willen eerst zelf weten of alles in orde is voordat we het gaan vertellen..

    Maar de vraag is,

    Kunnen we dat wel volhouden als ik straks zwanger ben? Dat is nog ff afwachten hihi..
     
  12. Niet meer actief

    Wij hebben het met 10 weken en 2 dagen verteld, toen had ik net de tweede echo gehad.

    1e echo met 6 weken, omdat ik niet wist hoe ver ik was. Maar dat vonden we nog te vroeg om het aan iemand te vertellen.

    Hoe ik die 4 weken doorgekomen ben, geen idee, maar ik heb het volgehouden.
     
  13. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Met 7 weken de moeders, broer en zus en beste vriendinnen verteld. De rest met 11 weken. Het hartje hadden we met 8 weken al gehoord!
     
  14. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wij hebben het meteen verteld. mocht het fout gaan dan vertel dat toch tegen mensen, dus ik had zo iets van ik ben erheel blij mee dus ik vertel het gewoon
     

Deel Deze Pagina