Met hoeveel weken recht op uitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door koppel, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koppel

    koppel Niet meer actief

    Hallo dames,

    Ik ben eigenlijk net klaar met school, en heb nu de maanden Juli en augustus fulltime gewerkt. Dit was een tijdelijke functie dus vanaf aanstaande maandag zit ik zonder werk. Reageer wel steeds op sollicitaties maar heb daar nog niets over gehoord. Aangezien ik al wel samen woon met mijn vriend en wij de kosten delen, kan ik gewoonweg niet zonder inkomen komen te zitten.

    Maar nu was mijn vraag: moet je een bepaalde periode hebben gewerkt voordat je daarvoor in aanmerking komt? Anders heb ik wel een probleem!

    Ook wil ik binnenkort graag zwanger worden, maar we zijn nog niet gestopt met de pil.. Ik wil graag eerst zekerheid.

    Dus zeg maar dat ik totaal 10 weken gewerkt heb, 40 uur in de week. Kan ik een uitkering krijgen?
     
  2. koppel

    koppel Niet meer actief

    Ik lees net op de uwv site dat je minimaal 26 weken gewerkt moet hebben... Hmmm das balen.
    Moet ik maar ieder werk aannemen wat ik krijg aangeboden :-S

    Niet echt lekker geregeld. Hoe kan iemand nou zonder inkomen te zitten als alleen ziekenkosten al 120 euro per maand is... Belachelijk!

    Nouja ik weet nu tenminste een beetje hoe het zit. Maar even mijn zwangerschapswens opzij zetten. Wil ook niet gaan solliciteren met een buik.
     

Deel Deze Pagina