Met kindje van bijna 1,5 jaar naar Vietnam?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Assi, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hallo,

mijn vriend, zijn moeder en zusje willen in november of december 2010 naar Vietnam (hun land van herkomst). Voor 2 weken
    .
    Nu willen ze graag dat ik meega met ons kleintje.. Ze is nu 9 maanden oud, tegen die tijd is ze 17 maanden oud.

Vietnam is natuurlijk een HELE andere omgeving, klimaat (het is daar dan heel warm in december!!)...en ook wat betreft hygiene!!
    Ook zullen we een paar dagen bij zijn familie verblijven en die leven echt niet in luxe zoals wij het hier kennen (zoals badkamer enzo...)
    Daar zie ik echt tegenop... en dan de vlucht van 16 uur (overstap in Bangkok).

Dus ik twijfel of ik wel wil gaan....
    Hebben jullie ervaring met hele verre reizen met een kleintje naar de wat (w)armere landen?

Daarnaast weet ik ook niet of ik wel met mijn schoonmoeder op reis wil... Heb altijd met zijn drieen op vakantie gewild...maar dat is een ander verhaal.

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    jeetje... daar sta je voor een keuze zeg.....
    Kleintjes passen zich wel vrij snel aan aan hun omgeving.
    Is de hygiene daar echt zo erg dan? Wonen ze in hutten?
    Misschien moet je je iets verder uitzoeken hoe ze daar wonen.
    Vietnam is niet alleen maar sloppenwijken, je heb ook goede huizen met alle voorzieningen. (weet niet wat jij verstaat onder luxe maar het zal vast allemaal wel meevallen,zie het als camperen)
    Doe waar je je goed bij voeld, als je niet wilt kan je dat toch gewoon bespreken om t een keer te doen wanneer de kleine iets ouder is....
    Ik zelf heb met mijn zoontje nog niet zo'n verre reis gemaakt, maar ik zelf wel toen ik heeeeeel klein was. ik was 4 en mijn zusje 1,5 jaar. Wij zijn toen voor 5 mnd naar indonesie geweest.
    was voor mij en mijn ouders echt een super ervaring. Tijdens de lange reis werden we prima vermaakt en hebben de grootste tijd geslapen.... geen reden voor paniek. Zelf gaan wij volgend jaar juni naar amerika voor 3 weken. dan is mijn zoontje 2,5 en heb ik met een beetje geluk ook een kleintje erbij van een paar maanden. T zal even behelpen zijn maar vergeet niet je gaat daar niet alleen naar toe je heb ook nog je man en je schoonmoeder

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in jouw geval niet had gedaan.
    Ik vind het een erg lange reis met zo'n kleintje en dan ook nog naar een land waar toch een risico aan vast zit. Denk alleen maar aan alle vaccinaties die je kindje zal moeten krijgen (toch?)
    Met je schoonouders op vakantie vind ik zowieso een risico :)
    Daarbij is december nog behoorlijk ver weg, gezien je prive situatie zou ik het niet aandurven dit vast te zetten.
    Ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is als je aan je relatie twijfeld maar wel een verre reis hebt staan.

4. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Vietnam zelf is een heel kindvriendelijk land hoor. Enkele jaren terug hier geweest en toen viel het op hoeveel gezinnen (met echt kleintjes erbij) hier op vakantie waren. Vooral vanuit Australie is dit een mooi tripje.

Het is ook geen onhygienisch land. We hebben geen luxe reis gemaakt, gewoon standaard hotels en alles was altijd netjes en schoon. Ook onderweg, willekeurige restaurantjes, eettentjes enz. waren altijd prima.

Het is wel een flinke reis, dat kan met zo'n kleintje wel behoorlijk lastig zijn. Maar ja, rijd je naar Italie dan ben je ook lang onderweg.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat de relatie betreft gaat het hier beter dan in maaaaaanden. Maar ik snap je...ik ben iemand die graag de kat uit de boom kijkt en ik had ook het gevoel van ´oh jee, ik wil me nu niet al vastleggen voor december!´
    Maar dat is niet eens het belangrijkste.. Ik maak me gewoon zorgen om de hygiene, volgens mijn vriend, die er meerdere keren is geweest, krijgt elke toerist daar standaard heftige diarree... Er wordt daar zelfs HOND gegeten in restaurants....dus dat vertrouw ik ook niet helemaal! :)
    Ik denk niet dat ze in hutten wonen...het zijn gewoon huizen van steen, begrijp ik. Maar ik moet geen huis verwachten zoals we hier hebben. Noem me verwend, maar met een kind wil ik wel een beetje ´luxe´ op reis. Ik ben zelf absoluut geen campeertype :D

Het is maar 2 weken, maar zou het wel zonde vinden van zoveel geld als ik 2 weken ´in hel´ leef voor mijn gevoel.
    En inderdaad....voor zo een kleintje is het echt heftig.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mag ik vragen hoe de standaard hotels daar zijn...

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij zijn zelf met ons zoontje van 9 maanden naar mijn schoonouders in Centraal Azie gevlogen en we gaan in augustus weer. Nu wonen mijn schoonouders wel in een flat met piepkleine badkamer en er was gewoon babyvoeding, luiers etc verkrijgbaar. Mijn zoontje had wel wat moeite met de warmte maar na een dag of 3 ging het goed. Maar in Centraal Azie is het natuurlijk steppewarmte en geen tropische warmte.
    Ik neem ook aan dat ze in Vietnam babyvoeding etc gewoon in een supermarkt verkopen.
    Neem anders eens een kijkje op het forum van Lonely Planet, daar zijn vast een heleboel mensen die je verder kunnen helpen.
    Ik zou het wel doen, maar ja, wij zijn avontuurlijk aangelegd en kunnen ook best zonder 'luxe'.

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Gewoon drie sterren zeggen maar. De basis is aanwezig: bed, bad, lakens, soms een tv-tje. Niets bijzonders, maar wel altijd schoon. Samen met locatie vind ik dat laatste het belangrijkste, verder slaap je er alleen maar.

Er is vaak wel meer keus uit luxere oorden (zwembad, terras etc) vooral in de buurt van de stranden. In de steden is dat uiteraard wat lastiger.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dank jullie wel voor de reacties.

Maar ik ga waarschijnlijk niet mee!
    Ik heb er geen goed gevoel over vanwege de volgende punten:

- Vakantie naar Vietnam is DUUR (alleen de ticket al....)
    - De kans is ZEER groot dat ik niet eens geniet van de vakantie omdat ik dag en nacht bij zijn familie zit (ik spreek de taal niet, ken ze niet en ik mis mijn eigen ruimte, vooral met een kleintje)
    - De vakantie staat gepland in december... hier ijskoud, daar snikheet.... lijkt me niet gezond voor zo een kleintje.
    - Ik wil toch echt niet samen met mijn schoonmoeder op vakantie. Wil met mijn eigen gezinnetje, daar fantaseer ik al lang over.. (ik kan ook niet heel goed met haar opschieten, snel irritaties..)

Na ja, genoeg redenen om het nu niet te doen. Het weegt niet op tegen de kosten. Dat geld steek ik dan liever in mijn huis.
    Als ik op vakantie ga, wil ik niet vastzitten aan schoonfamilie waar we continu moeten zitten. En dan ook nog eens met zoveel mensen in een piepklein huisje moeten zitten zonder luxe die ik wel wil hebben, vooral met een dreumes..

Nu dit nieuws nog aan hem vertellen. Hij zal het niet leuk vinden.
    Maar komt goed. Hij kan gewoon gaan wat mij betreft.

Deel Deze Pagina