metalen kruiken testen lekkage

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sim, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    hoi kwebbeltje,

    ik vroeg me af hoe je het best kunt testen of je metalen kruik nog te gebruiken is of dat je het rubber moet vervangen of iets dergelijks...
    ik heb namelijk nog twee die ik voor mijn dochter destijds heb gekocht, die zouden dan in januari 9 jaar oud zijn....

    alvast bedankt voor je antwoord (en geweldig dat je deze taak op je hebt genomen!)
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Sim,

    Het testen of de kruiken niet lekken zou je kunnen doen door er gewoon heet water in te doen en op de kop zetten. Maar mijn advies is om dat niet te doen. Tegenwoordig heb je voor een paar euro (bv bij de hema) losse metalen doppen die voorzien zijn van nieuwe rubbers. Rubber wordt na jaren toch altijd wat poreus, dus neem het zekere voor het onzekere. Natuurlijk ook met nieuwe doppen altijd even testen of ze niet lekken.

    Dus kort samengevat: de twee metalen kruiken kun je gewoon gebruiken, maar koop er even twee nieuwe doppen bij.

    Groetjes ilja
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    hee bedankt! dat wordt op naar de hema! hihi, ik neem liever het zekere voor het onzekere, moet er niet aan denken dat zo'n ding gaat lekken omdat ik een paar euro zou uitsparen :confused:
    hopelijk passen die doppen, anders neem ik de kruiken wel even mee,

    hartstikke bedankt voor je antwoord ;)
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sim, als het goed is passen de doppen zeker, maar neem gewoon even een dop mee dan heb je ook direct de maat en dat is makkelijker meenemen dan de hele kruik.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina