wat en hoe voor Gent

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nijntje01, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

Nu ik zeker weet dat ik 3 miskramen heb gehad en ik niet kinderloos wil blijven, wil ik graag meer onderzoeken krijgen. Van mijn eigen gyn heb ik maar 2 bloedonderzoeken gekregen en hier kwam niets uit.

Ik lees hier wel eens over Gent...
    Wat heb je nodig om daar een afspraak te mogen maken?
    Hoe maak je een afspraak? Bellen, mailen?
    Vergoed de verzekering alles? Moet je eerst toestemming vragen?

Of is er een ander goed ziekenhuis in NL?
    Ik woon in zuid holland.

2. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hoi Nijntje,

Ten eerste wat verdrietig dat je al drie miskramen achter de rug hebt.... Ik kan me voorstellen dat je dan verder wilt. Het meest handige is als je via je eigen gynaecoloog een doorverwijzing kan krijgen voor Gent, dit ivm de verzekering maar volgens mij kan het ook zonder doorverwijzing, dan weet ik alleen niet hoe het zit met de verzekering. Je kunt je verzekeraar hier over bellen en kijken of zij deze kosten vergoeden. Je moet het zien als een second opinion, dat zou ik ook zo aangeven aan de verzekering. Ik ben vergoed bij zilveren kruis en kreeg alles vergoed (houd rekening met je eigen risico). Je kunt Gent mailen of bellen met je verhaal, maar dat kan de gyn ook voor je doen. Zij plannen dan een afspraak in, een intake. Je krijgt dan ook vooraf een formulier wat je moet invullen. De eerste afspraak is dus de intake, bij het vervolggesprek krijg je de uitslagen en een eventueel behandelplan. Je kunt ook al eerder om de uitslagen vragen, dat heb ik ook gedaan, via de mail. Houd er rekening mee dat er best een behoorlijk lange wachttijd is ! Prof de Sutter is goed bereikbaar via de mail, ze reageert ook erg snel. Ik zou proberen om bij haar een afspraak te maken.
    Als je je afspraak hebt in Gent dan moet je eerst naar de onthaalkassa om een ponsplaatje te laten maken en papieren in te vullen voor de verzekering. Dit duurt even dus zorg dat je op tijd bent ! Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik daar heel goed ben opgevangen, ze zijn allemaal erg aardig.
    Een nog makkelijkere manier is om je eigen gyn te vragen of hij bereid is om het RIF bloedonderzoek bij je af te nemen, je kunt dan zelf opzoeken waar ze in Gent op testen. Maar ik weet niet of je gyn dat wil en kan....
    Want ook in Gent hebben ze een standaard protocol, dwz. ze prikken het RIF protocol (bloedonderzoek) en ze doen wrs een hysteroscopie. Aan de hand van deze uitslagen krijg je een behandelplan.
    Succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust ! Er zijn hier heel veel meiden die in Gent zijn geweest.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heel erg bedankt voor je reactie!

Het RIF bloedonderzoek ken ik niet, kan er ook niet echt iets over vinden op internet. Wel heb ik pas via mijn huisarts een algemeen bloedonderzoek gehad, daar kwam ook niets uit.

Deel Deze Pagina