Meteen zwanger worden na miskraam veilig?

Discussie in 'Miskraam' gestart door JSS1989, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JSS1989

    JSS1989 Actief lid

    13 okt 2015
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Ik heb even een vraagje...
    Ik heb 23 november helaas een miskraam op moeten wekken. Nou heb ik toen van de gynaecologe het advies gekregen om 1 menstruatie af te wachten voor ik terug start. Ik heb dan weer van andere vrouwen gehoord dat zij van hun gynaecologe meteen weer mochten starten.

    Ik was er eerst van overtuigd dat ik ging wachten want het deed allemaal zoveel pijn en emotioneel ook maar nu de pijn veel beter is en men baarmoeder weer op zen plaats is (gisteren controle bij huisdokter) ben ik er weer volop klaar voor en weet ik het dus niet meer wat ik moet doen. Ik was er al anderhalf jaar klaar voor en toen men man er ook eindelijk klaar voor was, was ik enorm gelukkig. Men geduld is dus best wel op nu. Ik ben al een week men ovulatie aan het zoeken en vanmiddag had ik een lichte streep op men ovulatietest, ik vermoed dat ik dus binnen een dag of 3 opnieuw een ei zal krijgen. Ik twijfel nu enorm. Men familie raad het af maar men gevoel zegt om er toch voor te gaan.

    Heeft iemand ervaring met meteen opnieuw zwanger worden na een miskraam, zonder menstruatie tussen?

    Alvast bedankt x
     
  2. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ja ik!
    Juni 2014 mijn 2de miskraam gehad, gelijk na de controle echo of ik schoon was weer recept clomid gehad en juli 2014 zwanger van mijn dochter.
     
  3. JSS1989

    JSS1989 Actief lid

    13 okt 2015
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! en proficiat! Ik ben echt aant denken om er toch gewoon voor te gaan. Het geeft me toch al wat meer moed om dat te lezen!
    x
     
  4. bolli

    bolli Niet meer actief

    Ja mijn gyn zei "men raad aan om een menstruatie af te wachten " dus twas precies niet echt zooo aangeraden.
    Net zoals jou was ik er ook van overtuigd om een menstruatie af te wachten om mijn baarmoeder de "rust" te geven.
    Maar al heeeel rap dacht ik er anders over..
    Ik ben ook gewoon bezig (mk was 13november)

    Dus ben nog aan het afwachten..

    Heb zelfs geen na controle gehad.. bloeding is a 2wk gestopt en ook nergens last van dus jaa
     
  5. bolli

    bolli Niet meer actief

    En ik wil niet te vroeg testen.. Ik gebruik ook geen ovulatieteste
    Maar had met mijn man afgesproken om pas 1jan te testen zodat ik niet te vroeg test en teleurgesteld zou zijn hihi
    Maar we kunnen echt niet wachten!
     
  6. Eef13

    Eef13 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Na 5 miskramen nu eindelijk de 3 maanden gehaald en deze zwangerschap is direct na m'n laatste miskraam gekomen, zonder menstruatie ertussen.

    Ik zou gewoon m'n gevoel volgen. Je lichaam gaat haar eigen weg: is deze er niet klaar voor dan zul je niet zwanger raken.
    Althans....zo denk ik erover ;)

    Ennuh... Sterkte!!
     
  7. bolli

    bolli Niet meer actief

    Proficiat eef!
    Wnr juist had je uw mk en wanneer heb je positief getest?
     
  8. JSS1989

    JSS1989 Actief lid

    13 okt 2015
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Enorm bedankt voor jullie reacties en ook sterkte met jullie verlies! Ik gebruik speciaal ovulatietesten zodat ik mijn cyclus zowat terug kan volgen. Ik vind het best vervelend dat men cyclus nu in de war is want normaal is die heel regelmatig. Door men tests heb ik ook de daling in hcg kunnen volgen want 1 week geleden testte ik vals positief met ovulatietest door hcg, 2 keer daarna geen teststreep meer. Nu vandaag weer een lichte streep dus ik denk (hoop) dat men piek nu snel komt. Ik ga er denk ik maar weer voor! Als ik jullie reacties zo lees, krijg ik er weer meer moed in!
    x
     
  9. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Mijn collage is direct na de mk ook weer zwanger geraakt. Gezonde zoon van 1 heeft ze nu. Succes
     
  10. Feetje333

    Feetje333 Lid

    5 jun 2014
    61
    0
    6
    Hoi,
    Ik was ook direct na mijn mk weer zwanger. Hij is inmiddels 1 jaar.
    Volgens mij adviseren ze om een menstruatie af te wachten om zo inzicht in je cyclus te krijgen.
    Als je er klaar voor bent zou ik er gewoon voor gaan!

    Liefs
     
  11. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zo zit het volgens mij ook ja.
    dan kunnen ze in het begin beter calculeren hoe lang je ongeveer al zwanger bent.
     
  12. DitBenIk

    DitBenIk Fanatiek lid

    Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad, veel sterkte!

    Volg je gevoel, dat is het beste! Als jij er nu weer voor wilt gaan, dan zou ik dat zeker doen.

    Na mijn miskraam zei m'n gynaecoloog dat we ook het beste 1 menstruatie over konden slaan. We mochten wel zwanger raken, maar de innesteling kon wat lastig zijn omdat de baarmoeder nog erg onrustig is. Maar mocht ik zwanger raken, dan was dat geen enkel probleem. Ik heb toen besloten om er meteen weer voor te gaan. Ik had na 4 weken weer een eisprong en dat was voor mij het teken dat mijn lichaam er weer klaar voor was. Zou zonde zijn om dit eitje zomaar te laten gaan :)
     
  13. JSS1989

    JSS1989 Actief lid

    13 okt 2015
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja da dacht ik ook al dat dat meer was om de cyclus te kunnen bepalen.
    Ik ga proberen mezelf dan maar niet de schuld te geven als het weer fout zou lopen want blijkbaar zijn er toch veel vrouwen die dit hebben gedaan en er goed vanaf zijn gekomen.
    Bedankt voor de steun meiden en jullie ook veel succes!
    Liefs x
     
  14. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Ik heb het wel weer gelijk geprobeerd maar nog geen succes
     

Deel Deze Pagina