Microgynon 30, misselijk!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lisa1987, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik ben deze maand begonnen met de pil en ik ben deze week toch een partij misselijk! Ik zit in mijn laatste week van mijn strip en ben vanaf dinsdag al iedere nacht een aantal keer wakker door misselijkheid. Vandaag was het zelfs overdag aanwezig. Ik hoef niet te spugen, maar ik hou het nare gevoel in mijn maag alsof ik moet braken.
    De eerste twee weken had ik nergens last van, het komt nu ineens aanzetten.

    Herkent iemand dit?

    Groetjes Lisa
     
  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    ik heb vorig jaar ook die pil geprobeerd. Niet misselijk maar voelde me echt totaal niet goed. Was ook mega chagrijnig en zat me echt niet lekker. Na 2 weken ben ik ermee gestopt en heb ik de rest aan een vriendin gegeven. Had voor een half jaar gekocht.

    Hier nooit meer de pil.
     
  3. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hier ook eigenlijk altijd ziek geweest van de microgynon 30 vooral als ik m in de ochtend in nam. Op welk moment van de dag neem je m in?
     
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ben overgestapt van de 30 naar de 20 variant en voelde me sindsdien veel beter. Misselijkheid herken ik niet, maar ik had wel veel andere klachten....
     
  5. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hoi,
    Ik neem hem in de avond als de jongens hun tanden poetsen, dat is dan rond half 7.. max 7 uur als ze wat later naar bed gaan. Misschien daarom dan juist ook dat het s nachts is begonnen.
     
  6. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.079
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ja zou is kijken of je er anders op reageert als je m op een ander tijdstip in neemt
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik heb hem ook geprobeerd vorig jaar (overigens erg lang geleden ook langdurig gebruikt zonder misselijkheid), en ik was er ook heel misselijk van. De huisarts had gevraagd even een paar weken door te zetten om te kijken of het zou verbeteren, en dat heb ik geprobeerd en de misselijkheid werd wel wat minder, maar mijn humeur ook en de combinatie van humeurigheid en misselijkheid trok ik niet, dus heb nu een mirena.
     
  8. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Ik ben met een andere pil begonnen en ben er de eerste strip ook misselijk van geweest. Daarna verdween het spontaan. Is het niet dat je lichaam moet wennen aan iets nieuws?
    Ik heb zelf geen goede ervaringen met de microgynon, maar bij mijn huidige pil moest ik ook even wennen
     

Deel Deze Pagina