microgynon 50

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mama tries, 10 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama tries

    10 sep 2005
    5
    0
    0
    hallo,

    Ik heb even een vraagje. Hoe groot is de kans dat je door de pil (microgynon 50) zwanger kunt raken?

    Ik heb eerst de yasmin gehad maar ivm doorbraak bloeding naar de 50 gegaan. Dit zou voor 3 maanden zijn maar is een half jaar geworden. Omdat ik last van stemmingswisselingen kreeg moest ik van de h.arts naar de microgynon 30 over. Deze ben ik gaan sliken sinds eind augustus na 3 dagen zonder pil. (omdat ik in de stop periode vd 50 zat, volgens bijsluiter kon dit geen kwaad)

    Nu heb ik sinds vd week een "rommelig" gevoel in de buik en last van mijn borsten. Dat kan natuurlijk ook zijn van de overschakeling. Ik ben bij de overstap niet ongesteld geworden en heb nu alleen wat last van slijm en heel soms minimaal bloed bij het afvegen. Ik heb de pil altijd netjes optijd ingeslikt en mijn lichaamsgewicht is 58 kilo dus geen overgewicht.

    Ga maandag wel naar de apotheek voor de zekerheid een test halen maar ben nu toch benieuwd hoe groot de kans van zwangerschap zou kunnen zijn bij zo'n "zware" pil.

    Alvast bedankt voor de antwoorden

    mama tries
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen enkele pil is 100 procent betrouwbaar. Ook omdat je een aantal dagen zonder pil bent geweest (moet je natuurlijk wel geklust hebben)
    zit er een kans in, als is het denk ik wel heel klein.

    testen is denk ik inderdaad de enige manier om er achter te komen.

    Good luck!
     
  3. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Succes met testen, groetjes
     
  4. mama tries

    10 sep 2005
    5
    0
    0
    moet zeggen dat sinds ik over gegaan ben op de microgynon 30 we geen sex meer gehad hebben. Eerst omdat de pil de 1e 7 dagen niet helemaal veilig is en daarna niet omdat er weinig van komt op het moment.

    Wat ik meer bedoel is dat ik al verder stadium zou kunnen zitten omdat het "gerommel" om de 1e schopjes lijken. Zou ook gewoon gerommel in de darmen kunnen zijn natuurlijk. Dus zou kunnen wijzen op een week of 16 ongeveer. Aan mijn buik is niks te zien maar dat wil niks zeggen.

    In hoeverre is een "zwaardere" pil betrouwbaarder dan een "lichtere" pil.

    In ieder geval bedankt voor de succes wensen. We zijn niet bezig voor kinderen want we hebben er al 2 en dat vinden we wel genoeg.

    groetjes mama tries
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat zou niet uit moeten maken. een lichte of zwaardere pil.
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Volgens mij zijn alle anticonseptie pillen 99 % betrouwbaar, bij juist gebruik natuurlijk.

    daarom denk ik dat de kans om zwanger te zijn erg klein is.
    De klachten kunnen heel goed door de werking van de pil zijn, die pijnlijke borsten bedoel ik.
    En die plopjes of schopjes kunnen heel goed je darmen zijn hoor.

    Tja de echte duidelijkheid krijg je idd met een test

    Succes
    groetjes
     
  7. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik slikte de drie kleuren pil de zwaarste pil op de markt des tijds en ben er 2 x zwanger door geworden dus zo veilig is een pil ook niet zoals ze zeggen bij de ene persoon pakt die wel en die wordt er niet zwanger door en bij de andere (bij mij dus) niet en die raakt er wel zwanger door .
    het zelfde verhaal bij de implanon(buisje in je arm) ik werdt ook daar door zwanger en van een tweeling ook nog wel ....

    dus volgens mij is er niet echt iets dat echt veilig is of geen sex meer natuurlijk hihihihi grapje .
    hoop dat je hier iets aan hebt
    groetjes anita
     
  8. mama tries

    10 sep 2005
    5
    0
    0
    pffff wat een gedoe eigenlijk he, eerst wilde ik dolgraag zwanger worden en toen lukte het niet zonder medische molen. En nu misschien dwars door een pil heen. Nou nog maar 1 dagje gelukkig. Ene kant denk ik het is niks en ik maak mezelf gek en aan de andere kant denk ik het is toch raak.

    We zullen zien.

    groetjes mama tries
     
  9. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik hoop dat je vlug wat duidelijkheid krijgt hoor!
     
  10. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi mama tries,

    hoop dat je inderdaad over 1 dag meer duidelijkheid hebt. ik heb ook microgynon 30 en 50 geslikt, van de 50 werd ik alleen errug misselijk dus ben ik overgegaan op de trinovum nu ben ik inmiddels wel al een tijdje gestopt hoor ivm kinderwens. maar wat ik dus wilde zeggen misschien heb jij ook wel bijwerkingen van de hormonen die je via de pil toegedient krijgt. hoop voor je dat jouw menstruatie gewoon komt. enne volgens mij is het vrij 'normaal' dat vrouwen zo af en toe piekeren over dit soort dingen, toch? gr. mij
     
  11. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi mama tries,

    hier mij nog een keer, de kans dat je zwanger raakt is nihil mits je je pil natuurlijk niet op de juiste manier geslikt hebt. niet over hebt gegeven en geen diarree hebt gehad. maar ik neem aan dat ook jij de bijsluiter van de pil wel eens hebt gelezen. dat wilde ik nog ff kwijt gr mij
     
  12. mama tries

    10 sep 2005
    5
    0
    0
    hoi melliemel,

    Ik moet van de h.arts deze pil door blijven slikken zonder te stoppen. Ik had bij de 50 nl. last van stemmingswisselingen vandaar de overstap. Over 3 maanden moet ik op controle kijken hoe het gaat. Ik wordt dus niet ongesteld. Ben wel voor gaande keren na de strip steeds gestop en ongesteld geworden maar ook dat wil niks zeggen. En over het goed gebruik van de pil daar heb ik me aangehouden. Ooit 1x overgegeven maar was ong. 8 uur na pil in name. Verder houden ze bij de apotheek bij met medicijn gebruik en pil dan krijg je waarschuwing. Heb wel medicijnen gehad maar nooit wat kwaad kon bij de pil.

    Idd hoop ik maar dat het door de hormonen vd pil komt maar zit nu wel te tetsen op de stoel pffff. Lijkt wel of mijn borsten steeds pijnlijker worden maar kan ook zijn dat ik mijn eigen loop gek te maken.

    Zie dat jij over 4 dagen mag testen, succes en ik hoop dat je posi test krijgt, in tegen overstelling tot mij ik wil nl. nega test maar dat zullen we nog even moeten afwachten tot morgen.

    Bedankt voor je reactie en ik zal de uitslag laten weten hier.

    groetjes mama tries
     
  13. mama tries

    10 sep 2005
    5
    0
    0
    hoi hoi,

    Zo ik heb vanmorgen getest en hij is negatief dus niet zwanger pfffff een last valt er van mijn schouders. volgends de apothekers ass. was de kans heel heel heel klein maar toch, er raken zoveel vrouwen dwars door de anticonceptie heen zwanger.

    We willen geen 3e kindje dus ik ben blij met een negatieve test. Ik wil iedereen bedanken voor het medeleven en de succes wensen, en ik hoop dat iedereen die een positieve test wil deze krijgt, en dat iedereen die zwanger is een gezond kindje op de wereld zet. Succes allemaal.

    Groetjes mama tries
     

Deel Deze Pagina