Middelbare, puberen en jongens...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door poema, 7 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is 11 en heeft een tijdje terug kennis gemaakt op de middelbare met haar nieuwe klas. Nu heeft ze daar een paar jongens ontmoet waar ze nu heel veel mee omgaat. En eentje heeft volgens mij een oogje op haar; ze appen en snapchatten wat af ;).
    Ik heb hem al wel een keer gezien en het is een schatje, echt. En het is allemaal natuurlijk heel onschuldig: ijsje kopen, snoepje halen etcetera. Maar dit is altijd met een clubje jongens en meiden. Hartstikke gezellig.
    Maar nu wil dat jongetje met mijn dochter alleen afspreken. Een film kijken bij hem thuis...
    Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vindt... Waarschijnlijk hoort dit allemaal bij het gaan naar de middelbare, puberen en loslaten, maar ik merk dat ik het op de een of andere manier lastig vindt. In mijn ogen is ze nog steeds mijn kleine meisje, maar goed, langzaamaan verandert dat natuurlijk...
    Het is mijn enige dochter dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar hoe gingen jullie hier mee om?
     
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Spannend moment voor een moeder!
    Laat haar maar gaan. Waarschijnlijk gaat er niets gebeuren, hooguit handje vasthouden. Vertel je dochter vooral plezier te hebben en niets te doen wat ze niet wil.
    Die jongen vind het waarschijnlijk allemaal net zo spannend als jij en misschien heeft hij toch wat vrienden uitgenodigd, omdat hij eigenlijk niet durft, maar wie weet heeft ze straks 'verkering'. ;)
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ja het is ook allemaal heel onschuldig hoor. Ze zijn beiden 11 jaar ;) Daarbij heeft ze al een keer verkering gehad (een jaar lang) dus ik ben al wel iets gewend. Maar dat was met een jongen uit haar klas waarvan ik de ouders ook heel goed kende. Dat is toch anders dan nu met een jongen van de nieuwe school... Ze vindt het zelf ook spannend om alleen met hem af te spreken merk ik. Maar ik wil haar daar zeker niet in tegenhouden. Het is gewoon allemaal een beetje nieuw en onwennig voor deze mama hahahahaha
     
    Lynx vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik neem aan dat zijn ouders thuis zijn? En is het gewoon 'dichtbij' ? Ik weet niet of je de ouders al eens gesproken hebt ofzo? Dat zijn dingen die voor mij wel verschil maken denk ik.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ja ga er wel vanuit dat er iemand thuis is, maar geen idee... Het is op fietsafstand, tien minuten, 1 wijk verder zeg maar. Nee, ik ken die ouders niet. Maar goed, dat schijnt heel normaal te zijn als ze naar de middelbare gaan dat je die ouders allemaal niet meer kent toch?
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Snap ik hoor - maar als je ze wel kent zou het dat wel makkelijker maken misschien (of juist niet :p ) .
     
  7. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    hahaha ja, dat weet je maar nooit... ;)
     
  8. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik zou haar wel laten gaan, maar ik zou wel willen weten waar ze precies is.
    Overigens zou ik je onderschrift ook aanpassen, die driewieler is niet meer van toepassing hahahaha
     
    poema, smax en GroeneBomen vinden dit leuk.
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    #9 poema, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    Hahaha ja, kan die driewieler al bijna vervangen door een brommer :p
    Er staat nu inderdaad een date. Hij haalt haar hier thuis op (hoe schattig...) en gaan dan naar zijn huis. Zijn moeder is er gewoon thuis (pfff) en hij brengt haar ook weer een stukje terug.
    Ze neemt haar telefoon gewoon mee, dus lang leven Find My iPhone ;)
     
    Shay25 en Amarens vinden dit leuk.
  10. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Spannend!!! Ik begrijp wel dat je het moeilijk vindt. Ik ben zelf wel goed in het loslaten maar afspraken met meisjes daar moet ik nog even niet aan denken :o:
     
    poema vindt dit leuk.
  11. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Ja loslaten heb ik ook geen probleem mee. Maar dit vind ik wel een ander verhaal. Het is overduidelijk dat hij haar echt heel leuk vindt (soort liefde op het eerste gezicht lijkt het wel... echt bizar!) en ik weet niet helemaal zeker wat zij van hem vindt...
     
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Haha wat schattig! Een echte gentleman. :D
     
    Luna86 en poema vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina