Migraine/ hoofdpijn tijdens eerste weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mallejan, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Ik heb al sinds jaren migraine. Vooral hormonale migraine. Ik heb hier medicijnen voor,sumatriptan. Alleen nu ik zwanger ben, en ik al sinds gisteren met enorme hoofdpijn loop, weet ik niet zo goed wat te doen.

    De sumatriptan durf ik niet te nemen. Schijnt niet zo goed te zijn voor je kindje. Ik heb vannacht uiteindelijk een paracetamol genomen omdat ik gewoon niet kon slapen van de pijn. Ik heb gelezen dat paracetamol wel mag, maar toch voelt t niet oke om daar veel van te slikken.

    zijn er hier vrouwen die dit herkennen? En wat was de oplossing voor jullie om de pijn wat te verlichten?
     
  2. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Helaas herkenbaar. Ik heb heeeeel veel hoofdpijn gehad tot ongeveer een week of 8. Ook 2 migraine aanvallen die in dat geval een kwestie van ‘uitzingen’ zijn. Mijn ervaring is dat niks helpt, behalve de medicatie die ik buiten de zwangerschap wel gebruik. Sterkte!
     
  3. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Jammer. Ik was er al bang voor.... ik hoop dat het snel afzakt die hoofdpijn.
     
  4. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Heel herkenbaar. Helaas geen oplossing. Ik mocht mijn pillen voor migraine ook niet meer. Week 12 werd het heel heftig heb zo'n 2 weken elke dag migraine aanval gehad. Veel op bed gelegen, zo nu en dan asprine om t scherpe eraf te halen. Zonnebril op en vooral veel drinken en rust pakken. Dat terwijl me dochter net 1 was geworden
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  5. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hier juist geen last naarmate de zwangerschap vordert! Normaal heel heftig met overgeven. Nu nergens last van!!! Hopelijk gaat het snel over en moet je lichaam even de balans vinden.

    nooit medicijnen nemen zonder je arts te raadplegen. Paracetamol kan gewoon mits je het niet dagelijks in grote hoeveelheden neemt. Een keer kan echt geen kwaad. Sterkte!!!!
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  6. Mallejan

    Mallejan Bekend lid

    7 jan 2020
    940
    758
    93
    Vrouw
    Bedankt! Ik hoop ook echt dat het bij een aantal blijft en niet dagelijks. T gaat gelukkig nu weer beter.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.014
    113
    Vrouw
    Herkenbaar helaas. Soms dagen dat het goed gaat, maar veel dagen dat ik hoofdpijn heb.. nog geen verbetering en ben nu 15 weken. Enige wat ik merk is dat het hekpt om niet te veel aan m'n hoofd te hebben, maar lastig met werk, daar moet ik echt goed concentreren en dan krijg ik last ervan.
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  8. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik zit nu weer in een heftige hoofdpijn aanval, dit is dag 3. Het gaat nu over naar duizelig zijn en misselijk zijn.

    Je kunt niet veel anders doen dan licht en prikkels vermijden, veel drinken en rusten.
    Succes! Hoofdpijn is een verschrikkelijk iets!
     
    Mallejan vindt dit leuk.
  9. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ik was gister bij mijn acupunctuursessie voor mn extreme zwangerschapsmisselijkheid. De vrouw die dit bij mij deed vertelde dat ze dit ook doet voor andere symptomen waaronder hoofdpijn. Ik was in het begin erg sceptisch maar voor mn misselijkheid heeft het nu na 1 sessie al enorm geholpen.. misschien voor jou hoofdpijn ook een idee
     
    Mallejan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina