Migraine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door AmberB, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Pff, ik ben een beetje ten einde raad. Sinds gisteren voor de derde keer in 3 weken migraine. De vorige aanval was over afgelopen zondag, en gisteren (woensdag) begon de volgende al weer. Ik had echt gedacht dat voorlopig niet meer te krijgen. En ik had dat nog niet uitgesproken naar de verloskundige, of de eerste aanval kwam opzetten. Ik hoop niet dat dit de komende 7 maanden zo doorgaat, want dan kun je opvegen.

    Iemand ervaring hiermee en iemand tips?
     
  2. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Wat een ellende he! Helaas heb ik daar ook ervaring mee, en heb ik niet perse tips met een oplossing.

    Ik heb dat altijd de eerste paar weken van de zwangerschap. Of het nou hormonaal is, of dat het getriggerd wordt doordat ik meer bloed aan maak weet ik niet, maar het eerste trimester heb ik ze te pas en te onpas. Heb er huilend van in bed gelegen, omdat je er helemaal niets mee kan. Enige wat hier werkte was man en dochter de deur uit sturen en in een donkere stille kamer zo ontspannen mogelijk gaan liggen wachten tot het overging. Paracetamol, koude washandjes en genoeg drinken verzachten iets, maar echt dragelijk wordt het er niet van.

    Ik geloof wel dat als het blijvend is, dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Maar ik heb het ‘geluk’ dat het nu 2 keer een 1e trimester dingetje is gebleken.

    Heel veel sterkte!
     
  3. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    Oh wat hoop ik daarop, dat het iets is wat bij het eerste trimester hoort. Ik was gisteren echt de wanhoop nabij en zat gewoon te huilen achter mijn computer van frustratie. Er is echt niets te beginnen met me, en dat dan gewoon 3 dagen lang. Nu twee keer in een lang weekend gehad ook (Hemelvaart en Pinksteren), en de laatste was tijdens een drukke werkweek waarin ik het echt niet kon permitteren om er even 3 dagen uit te zijn.
    Ik vind het ook zo vervelend voor mijn gezin, waar ik dan geen aandacht aan kan geven. Gelukkig is het sinds vandaag weer over. Maar ik houd mijn hart vast voor komende dagen...
     
  4. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Toch zou ik het dan wel op je werk melden en je ook ziek melden, want zonder rust gaat het zeker niet voorbij:(.

    Die gevoelens van wanhoop herken ik, want migraine zonder fatsoenlijke pijnstillers is echt niet te doen.
     
    AmberB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina