Mijn baby ruikt zo naar sigaretten.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Paris91, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    1 dag in de week passen mijn ouders op mijn dochter.
    Zij roken allebei.
    Nooit achter de kinderwagen hoor, en ook niet in de woonkamer. Maar wel in de bijkeuken...
    Als je daar in huis zit ruik je het niet, maar zo gauw ik thuis kom stinkt alles!
    De maxi-cosi, haar jas, haar kleren, haar knuffel, haar koffertje, mijn dochter zelf, zelfs haar fles!
    Ik kan mijn ouders moeilijk verbieden te roken, maar jeetje ... elke week haar jas, speendoekje en knuffel te wassen en de maxi cosi hoezen... wat een gedoe.

    Weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, maar vind het zo vies :(
    Ze zorgen verder heel goed voor haar, dus een andere oppas zoeken vind ik ook weer drastisch..
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou dit echt niet oké vinden. Als zelfs de fles er naar ruikt dan betekent dat dat er echt veel rooklucht in het huis hangt. Dat is gewoon mega ongezond voor je kindje.

    Weet je écht zeker dat je ouders niet in huis roken als je kindje er is? Een fles gaat niet zomaar naar rook ruiken.

    Zou het een optie zijn als je ouders bij jou thuis komen oppassen?
     
    littlemunchkin en Paris91 vinden dit leuk.
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    :eek::eek: gatverdamme.

    Als die lucht in al haar kleren, in haar knuffel en op de fles zit, zit in het ook in je kind haar longen...

    Als alles zo naar rook ruikt zou ik echt kijken naar een andere oplossing. Bij jullie in huis oppassen misschien? En dan gewoon niet roken die dag?
     
    Jessi79 en Paris91 vinden dit leuk.
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Helaas herkenbaar. Moeder en schoonmoeder roken. Mijn dochter gaat niet vast naar schoonmoeder die past of bij ons op of ze gaat 1 x per maand daar heen voor de leuk. En helaas stinkt dan alles als ze terug komt. Wij ook als we daar zijn geweest. Een oplossing heb ik niet maar ik ken het helemaal. Dochter gaat daarnaast naar een kinderdagverblijf. Er word niet bij haar bijzijn gerooktmaar het hangt natuurlijk wel in huis.

    Wat ik wel deed was haar jas, tas, knuffels buiten leggen. Dat scheelde al een hoop. Vond sm niet zo leuk maar al dat gewas is dat ook niet.
     
    Bubbel en Paris91 vinden dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Derdehandsrook - de rook die bv in de kleding van iemand die rookt trekt, of in de gordijnen, meubels etc - is ook heel ongezond. Voor ons - dochters en vader met zeer gevoelige luchtwegen - een reden het te vermijden. Mijn oudste krijgt er sowieso snel rode traanogen van en begint te hoesten en niezen, dus heel duidelijk dat ze er gevoelig voor is - maar het is voor niemand gezond. Een oom van me rookt op zich niet veel, maar dus wel in zijn woonkamer, en je ruikt het gewoon; wij vragen hem altijd hier op bezoek.
    Qua oppassen zou ik dus vragen of ze bij jullie thuis willen oppassen.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De fles stinkt naar rook? :eek: Oh, nee.. dit had ik niet geaccepteerd.
    Speendoekje, knuffels, je dochter zelf. Als ze alleen in de bijkeuken roken gebeurd dat volgens mij niet. Ik zou het heel moeilijk vinden om tegen mijn ouders te zeggen maar mijn besluit zou zijn, geen rook meer in de spullen van mijn kind. Dus of oppassen in mijn huis of ik zoek wat anders.
    Derdehands rook is net zo gevaarlijk.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Tja sorry maar dan liet ik ze niet in hun eigen huis oppassen...

    wij hebben een tante die enorm veel in haar huis rookt, daar gaan we nu met baby ook niet heen. En de kinderwagen enzo blijven in de hal staan (appartementencomplex). En bij thuis komst gaat alles direct in de was en allemaal douchen. Getver!
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  8. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien kun je je ouders vragen de maxicosi in de auto te laten staan, dan gaat die niet stinken in elk geval .
    En verder zou ik een extra fles en goedkope winterjas aanschaffen voor bij opa en oma. De fles kan daar blijven, de jas hang je thuis te luchten tot de volgende keer oppassen.
    Dat scheelt een hoop gedoe en ergernis.
     
    Zonnestralen en Paris91 vinden dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar dan drinkt baby toch nog steeds uit een flesje dat naar rook stinkt? Het probleem lijkt me niet zozeer de geur, maar het feit dat het kindje daar dus in aanraking komt met (sterke) derdehandsrook.
     
    Flamingooo en Riverdale87 vinden dit leuk.
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

    Ik weet zeker dat ze niet in huis zelf roken, omdat ik daar ook zelf gewoond heb, en in mijn zwangerschap toen ik in de ziektewet zat veel op visite was bij hun. Oppassen bij mij thuis kan helaas niet, omdat ze die dag ook op andere kleinkinderen passen..
    Ik denk dat de geur gewoon van hun zelf af komt, dat zij stinken naar rook en daarom alles wat zij vasthouden ook?
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wassen ze na het roken hun handen? Zo niet, zou ik dat iig vragen om te doen. Dat scheelt echt een hele hoop!
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik vraag mij wel af hoe het kan. Mijn ouders roken beiden, mijn vader zelfs sigaren en nog nooit stonk de fles naar rook en ook de slaapspulletjes niet die boven lagen. Haar maxi cosi stond daar in de gang en ook dat ging prima. Dochter ging daar 3 jaar lang elke week heen.

    Ik voel sowieso niet zoveel voor een hetze tegen rokende opa's en oma's en dat de kleinkinderen daar niet meer in huis mogen komen enz. Het was toen een andere tijd, andere generatie, laat die mensen. Wij vallen er echt niet spontaan dood van neer.
     
    Paardenbloem, Mimosa, Blijdorp en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het is ook echt niet zo gevaarlijk als sommigen hier doen voorkomen maar vies is het wel ja. Ik zou investeren in spullen voor haar die daar kunnen blijven.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #14 amdaa, 4 nov 2018
    Laatst bewerkt: 4 nov 2018
    Dan wordt er echt extreem gerookt hoor..

    Bij onze vrienden rookt de vader in de bijkeuken, altijd.

    Hun kinderen wonen daar zelfs, maar als ze bij ons komen ruik ik echt geen sigarettenlucht op de kinderen of hun spullen. Hun baby ruikt altijd heerlijk naar baby of naar wasmiddel. Als ik bij ze binnenkom ruik ik de sigarettenlucht pas in de keuken.

    Daarom zou ik het bespreken met je ouders, roken ze echt niet bij de baby zelf?
    En anders gewoon betaalde opvang.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat is er niet zo gevaarlijk?
    Het is bewezen schadelijk voor de longen van opgroeiende kinderen; ze hebben een grotere kans op bv het ontwikkelen van astma, maar ook oorontstekingen. Bij baby’s wordt de kans op wiegendood verdubbeld.
    En dan heb je nog een 20-30% hogere kans op het ontwikkelen van longkanker.

    Dat noem ik niet enkel vies, het zijn risico’s die ik wil vermijden.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Dat valt wel mee hoor. Mijn vader rookt in principe altijd buiten, bij hoge uitzondering in de garage en toch ruiken ze elke keer als ze daar zijn geweest naar rook.
    En hij rookt sowieso nooit bij ze in de buurt.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  17. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Lijkt me verschrikkelijk!
    Gewoon eerlijk over hebben met je ouders, en hopen dat ze luisteren.

    Ik paste minstens 1 dag per week op ons leasekind (geen iegen kinderen toen). 3 dagen voordat ze kwam gingen we buiten roken. Al maanden stonden we de halve week buiten te roken. Totdat de moeder er op een hele neutrale manier iets van zei.
    Zoiets van dat ze het heel fijn vond dat leasekind bij ons mocht komen en dat ze dat ook zeker niet wilde veranderen, maar dat ze wel vond dat de baby iedere keer naar rook stonk. Maar dat de baby wel mocht blijven komen.

    Ik schrok hier zo van dat ik spontaan ben gestopt met roken!!!!

    Ik hoop dat jouw ouders iig ontvankelijk zijn voor de kritiek
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  18. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.548
    2.401
    113
    Gatverdegatver! No way dat ik mijn kind ooit naar een rokende oppas breng! Het is bewezen schadelijk, ook als er niet binnen of bij de baby gerookt wordt. Een kind hoort niet naar rook te stinken. Bel een gastouder of kinderdagverblijf zou ik zeggen.
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  19. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Bah bah. Ik zou het bespreken met je ouders. En anders toch andere opvang als jij je hier niet prettig bij voelt.

    Hoe vies is het als een tutteltje, wat geborgenheid moet geven, stinkt naar sigaretten. En zelfs de fles :eek:
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Dat roken slecht is is een absoluut feit!
    Maar wist jij dat er jaarlijks veel meer mensen overlijden aan uitlaatgassen (luchtverontreiniging) dan aan meeroken? 12.000 door de luchtverontreiniging op jaarbasis. Door meeroken 1/3.
    Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat roken bij kinderen oke is, helemaal niet. Ik vind ook dat je buiten oid moet staan in zo'n geval. Maar de hetze tegen rokers ben ik gewoon op tegen als je bedenkt dat veel van die schreeuwers elke dag in een auto rijden waarmee ze veel meer schade toebrengen.
     
    Blijdorp, masami, Lies1611 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina