Mijn Beginnende Puberzoon

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door WnDy, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft
    Ha meiden,

    Mijn zoon...van 11 is vanmorgen op kamp gegaan. Nou vanmorgen was dus duidelijk ter merken dat die navelstreng nooit goed is doorgeknipt, maar ook niet zo rekbaar. Zelf woonachtig in regio Haaglanden, hij heeeelemaaal (;)) in Bennekom.
    Loslaten is het toverwoord, nou dat gaat mij nog niet zo goed af... Jaaaa ik weet dat het erbij hoort ;).

    Dus dat wordt een weekje flink aan de slag op t werk en mijzelf bezig houden met hobbies en Q-time met mijn verloofde. Iets met zie het vanaf de andere kant.

    Jullie oudere kids die ook met werkweek gaan dit daar met de basisschool?
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gaan ze al vanaf groep 6 op kamp ;) en met de korfbal vanaf 8 jaar... ik moet altijd even wennen. Maar ze videobellen of appen iedere dag wel, dus dat scheelt.
    Kamp dit jaar is nog onzeker. Hier gaan ze officieel de week na de herfstvakantie (groep 6/7/8 - 3 klassen in totaal) .
     
  3. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hier gaan ze vanaf groep 1 op kamp ;) (slapen op school), vanaf groep 3 echt weg en vanaf groep 6 een week weg. Dit jaar is dit alles vanwege corona niet doorgegaan. Mijn kinderen hebben kamp altijd prachtig gevonden. En ik heb geen moeite mee omdat ik weet dat ze het superleuk hebben.
     
    WnDy en Athina vinden dit leuk.
  4. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft

    Jaaa dat is t m nou juist. Geen telefoon en geen Ipad mee.
    Echt een beetje afgezonderd van de wereld. Dat geeft ook niet, ook alleen maar goed...Maar daardoor denk ik wel meer moeite. Anders was het nog wel te doen geweest denk ik zo.
     
  5. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft
    Super leuk, slapen op school. Met school gaan ze wel regelmatig dagjes weg, al was dat afgelopen tijd ook wel een stuk minder. Ja, mijn kerel gaat het ook leuk hebben...zeker weten. Het is misschien niet zo zeer dat ie zo ver weg is, maar dat ik hem ook zo groot zie worden :D
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh ja, dan zou ik het ook wel lastig vinden ;) - geen ouder mee toevallig die je kent en die af en toe een 'hij leeft nog' fotootje kan sturen?
     
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Q is afgelopen vrijdag terug gekomen van het schoolkamp, groep 7 en 8 gaan samen. Het waren 2 nachtjes dus dat viel mee. Ouders komen veel helpen, Q vond dat maar stom. Ik mocht dan wel met de spooktocht helpen als echt alle ouders een keer kwamen...
    Ze is nu ruim 1,5 jaar bij de waterscouting. Daar hebben ze regelmatig een kamp in het weekend en in de zomer normaal gesproken 2 weken. Nu was het ‘maar’ 8 dagen ivm Corona. Als ik in die 2 weken 2 keer iets hoor is het veel.

    Ik vind het juist wel fijn om te zien dat ze zo zelfstandig worden en super veel van die momenten genieten.
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Mijn dochters gingen al vanaf groep 3 op kamp met school. Dus ouders werden zo al best aardig geleerd om hun kind even los te laten.

    Helaas gaat zoon pas vanaf groep 5, omdat blijkbaar veel ouders bleven zeuren bij de leerkrachten over vanalles mbt het kamp. Zo zonde want de kinderen vonden het echt geweldig.

    Twee oudsten zijn ook al in het buitenland geweest met school en hebben dan wel hun telefoon bij zich. Maar die nemen dus nooit de moeite om even een 'proof of life' te geven :roflmao:

    Mijn motto is in ieder geval: geen nieuws is goed nieuws ;)
     
    WnDy vindt dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Hier vanaf groep 6 op kamp, zonder telefoon. Eerste keer was wennen (ze zat nog geen twee maanden daar op school), tweede keer was al wat makkelijker, maar het blijft gek.
     
    WnDy vindt dit leuk.
  10. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft

    Nope, alleen leerkrachten . We worden wel op de hoogte gehouden via de app van school.
    Tot noch toe gaat alles goed!
     
  11. WnDy

    WnDy Lid

    15 jun 2012
    23
    4
    3
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Delft
    Hahaha, super grappig. Denk dat mijn zoon het einde zou vinden als ik een keertje zou mogen/kunnen helpen. Gaaf dat ze vaker op kamp gaat. Ik vind het zelf ook goed dat mijn zoon zelfstandiger wordt, ik moedig dat alleen maar aan. Je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt, dat ze niet meer zo klein en schattig zijn.
     
    debq vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina