Mijn bevalling van Rilène Jolie 21-08-2008

Discussie in 'De bevalling' gestart door kvptje, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Het was al 3 wkn aan het rommelen in mij, maar op 20-08-08 zette het toch echt door. Had weer eens een spooknacht achter de rug en zei nog tegen me vriend dat het wel eens zou kunnen dat ik hem van zijn werk zou bellen. Herkende de weeën wel maar er zat nog geen regelmaat in en waren makkelijk te doen dus in mijn ogen geen reden voor hem om al thuis te blijven.

    Rond 12.00 werden ze wat regelmatiger, maar waren nog met een glimlach te doen. Ben toen ook begonnen met de tijd bijhouden, rond uur of 14.00 kwamen ze om de 8 min en begonnen heviger te worden. Ik mijn vriend en de hulptroepen gebeld en binnen het uur was iedereen er. Mijn zwager nam onze honden mee (we gingen vooralsnog uit van een thuisbevaling) en mijn vriendinnen waren aangekomen om op onze kleine meid te passen.

    Heel de dag bleven ze rond de 8 min komen, rond 21.00 toch maar de vk gebeld want ik wilde zo niet de nacht ingaan. De vk kwam langs, toucheerde en constateerde geen verdere ontsluiting maar kon wel voelen dat alles week aan het worden was. Mijn vriend moest met haar mee naar het ziekenhuis voor een slaappil en vertelde toen dat onze favo vk (degene die ook mijn bevalling van Maricha heeft gedaan en geboorte van het zoontje van mijn vriend) de volgende dag om 9.00 de dienst over zou nemen. Dus mijn vriend kwam grappend thuis dat ik de kleine maar in me moest houden en de boel moest ophouden tot 09.00 uur.

    Ik ben nog even gaan douchen, heb toen de slaappil ingenomen en heb toch nog een paar uurtjes kunnen slapen. Rond 05.00 werdt ik weer wakker van de weeën, maar net zoals de dag ervoor nog niet voldoende regelmaat, ze werden wel steeds pijnlijker. Rond 14.00 de vk gebeld en we mochten langs komen, ze constateerde dat ik waarschijnlijk een hoge vliesscheur had want druppelsgewijs verloor ik vruchtwater. Maar weer geen vordering in de ontsluiting... Wij weer naar huis, en na een uurtje was de regelmaat er ineens in me weeën, ze kwamen om de 5 minuten!
    We hebben het eerst nog even aangekeken, omdat ik bang was dat ze weer af zouden nemen. Rond 17.00 toch maar weer de vk gebeld en ze zou langskomen, ze moest alleen nog iets afronden omdat ze net bij een bevalling had geassisteerd.

    Ergens rond 19.30 uur was ze bij ons, ik lag inmiddels op bed omdat de weeën in me rug bleven hangen en ik ze staand niet meer zo goed kon opvangen. Ze had me getoucheerd en..... 4 cm ontsluiting! hehe er zat beweging in. Maar ons ukkie had met haar hoofd de draai naar de uitgang nog niet gemaakt, dus ze lag te hoog om me vliezen te kunnen breken.Ze bleef nog even bij ons om alles aan te kijken en zag ook dat de weeën pijnlijker werden. Rond 22.00 vond ze dat het mooi was geweest, we hadden alles geprobeerd maar de kleine lag nog te hoog en ze wilde me niet langer door laten lopen omdat ik al zolang bezig was.

    Daar kwamen dus ook de woorden die ik haatte... "we gaan naar het ziekenhuis" Tussen de weeën door me aangekleed en de 2 trappen naar beneden gelopen (en dat was niet makkelijk, want om de 3 treden kreeg ik een wee) Eenmaal beneden zei ze me nog dat mocht me water in de auto breken ik moest blijven zitten, me niet mocht bewegen en zeker niet op mocht staan! Toen we eenmaal in de auto zaten waren we binnen een minuut of 5 in het ziekenhuis, ik mocht naar verloskamer 4. En moest op bed gaan liggen.

    Niet veel later kwam de gyn om me water te breken terwijl de vk met haar volledige gewicht op mijn buik moest duwen om te zorgen dat de kleine goed kwam te liggen voor de uitgang. Er kwam een vloedgolf aan water uit me! en ik voelde de druk afnemen, dacht nog heel even dat ik kon gaan slapen en was heerlijk op me zij gaan liggen.

    Maar toen na 31 min kwam de ene wee na de andere en er was echt geen stoppen aan, iedere keer wanneer ik tijdens een wee dacht nog ff zuchten dan is ie weg kwam de wee dubbel zo hard terug. Ik voelde weer wat vocht tussen me benen en zei tegen me vriend dat hij de vk moest halen want ik voelde het hoofdje komen en ik had persdrang.
    Mijn schatje wou nog ff in discussie gaan door te zeggen dat ik niet mocht persen, nou... ik heb hem zowat de gang op gescholden. Toen kwam de vk en die zei in 1e instantie hetzelfde.. nee nog niet persen. Heb toen ook gezegd dat ik er niets aan kon doen en dat ik beetje mee moest persen omdat ik het anders niet aankon.

    Ik moest op me rug draaien en mocht dan een beetje meepersen dat zij kon zien hoe het met de ontsluiting stond... Ik heel voorzichtig klein beetje mee persen en toen zag ik eigenlijk alleen dat ze gelij knaar haar handschoenen greep en ik gelijk moest doorpersen.
    Dit keer voelde ik echt het hoofdje uit me floepen en heb echt op instinct alles gedaan (de vk hoefde niet eens instructies te geven) Toen hoorde ik de vk zeggen dat ik naar beneden mocht kijken en ons ukkie zelf uit me mocht halen. Dit heb ik ook gedaan... en daar was ze.. Rilène Jolie! geboren op 21 augustus, 23.34 uur, 50 cm en 3000 gram. Helemaal perfect en wat lijkt ze sprekend op haar zus!

    Bij de aanblik van mij tepel hapte ze al gelijk en zat dus ook binnen 10 min aan de borst, omdat zowel zij als ik het goed deden mochten we als Rilène 2 uur oud was naar huis. Hier hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt. De zuster heeft haar aangekleed en heeft mij geholpen met douchen en aankleden en heeft ons vervolgens die 2 uur van ons kleintje laten genieten.

    Ik weet nu uit ervaring dat er geen 2 bevallingen hetzelfde zijn. Bij Maricha begon het met gebroken vliezen ongeveer 8 uur weeën en binnen 50 minuten persen was ze er. En Rilène... 36 uur weeën en binnen 3 minuten en 2 persweeën was ze er.


    Nu zijn we inmiddels 2 wkn verder, het gaat goed met onze meiden en wij.... wij zijn supertrots op onze meiden!

    liefs,
    Marlène
     
  2. bouchere

    bouchere Niet meer actief

    gefeliciteerd!
    geniet maar lekker.

    groetjes
    diana
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mooi verteld!

    Gefeliciteerd!
     
  4. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Mooi geschreven..
    ''ik heb hem zowat de gang op gescholden'' Haha hier moest ik even om lachen. Ik zie dat helemaal voor me...

    Nou gefeliciteerd en geniet ervan!
     
  5. Jade11

    Jade11 Bekend lid

    21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    wat leuk, mijn dochter heet Mylène Sophie, dat rijmt!

    dat je hem zowat de gang op hebt gescholden, erg begrijpelijk. ik heb mijn mannetje blijkbaar 2 x geslagen (kan t me niet herinneren!) omdat hij ssssh sssh sssh tegen me zei, blijkbaar bedoelde hij dat met ademen, ik vatte dat op dat ik stil moest zijn, maar ik had pijn!
     
  6. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    super super mooi verhaal :)
    en wat speciaal dat je ze zelf mogt pakken zeg :)

    gefeliciteerd in ieder geval!
     
  7. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje joh ook al zo'n werkweek bevalling! ik heb er ook 35 uur over gedaan.
    Maar nu lekker genieten joh!
     
  8. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Mooi geschreven. Jammer dat je uiteindelijk toch naar het ziekenhuis moest, maar het is allemaal goed gekomen. Nu lekker genieten!
     

Deel Deze Pagina