Mijn bevalling.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chrisje, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik ben op 9-7-2006 bevallen van een prachtige zoon Nathan. Hij was 53,5 cm en een gewicht van 3815.
    De bevalling ging niet helemaal als gewenst. We wilden graag thuis bevallen en zo natuurlijk mogelijk. Maar het werd een ziekenhuis bevalling met een ruggenprik en een heleboel slangetjes en draadjes.

    Op vrijdag avond om 11 uur was het duidelijk dat ik echt weeen had en om 2 uur 's nachts kwamen ze al om de 3 minuten. Rond half 5 kwam de verloskundige maar er was nog maar 1 cm ontsluiting. We moesten tussen 9 en 10 maar terug bellen. Rond 12 uur 's middags kwam ze weer kijken maar er was nog maar 3 cm. Ondertussen gingen de weeen in alle hevigheid door en kreeg ik een paar echte weeenstormen. Ik had bijna geen tijd om op adem te komen.

    De verloskundige zou een uur blijven en als er na dat uur niks zou zijn veranderd zouden we naar het ziekenhuis gaan. Ze probeerde mijn vliezen te breken maar dat ging niet want het hoofdje van de baby zat direct op de vliezen, er zat geen vruchtwater tussen.

    Na een uur was er geen verandering dus op naar het ziekenhuis. Balen. In de verloskamer werd ik meteen aan allemaal slangetjes en banden gelehd om de weeen activiteit te meten en de hartslag van de baby. Inmiddels waren we nogal uitgeput want mijn man en ik hadden natuurlijk de hele nacht niet geslapen.

    De weeen bleken niet krachtig genoeg te zijn dus om 17.30 kreeg ik een ruggenprik en weeen opwekkers. Want het duurde allemaal te lang. De ruggenprik was wel fijn want nu kon ik tenminste even uitblazen voordat ik moest gaan persen.

    Om kwart voor tien 's avonds werd de pomp van de ruggenprik uitgezet en was het wachten tot ik het gevoel in mijn onderlijf terug kreeg en persdrang kreeg.

    Om 23.40 begon ik met persen en om 00.12 op zondag kwam Nathan ter wereld.

    Maar toen begon het gedoe pas echt. Ik had vlak voor het persen koorts gekregen en een infuus met antibiotica gekregen. De antibiotica had Nathan nog niet kunnen bereiken dus had hij ook koorts toen hij geboren werd. Hij had ook in het vruchtwater gepoept en dit zat in zijn longen en zijn maag.
    Kortom hij moest vrijwel meteen naar de couveuse afdeling. Mijn man ging met hem mee.
    Ik had een liter bloed verloren en ik moest nog worden gehecht en gewassen dus ik bleef achter zonder baby.
    Nathan heeft bijna een week aan het infuus gelegen in een open couveuse. Ik lag een verdieping lager.
    Vorige week zondag mochten we naar huis. Het heeft een gigantische impact gehad en ik heb het nog niet helemaal verwerkt.

    Ons jochie is nu helemaal gezond en blij. Daar zijn we ontzettend dankbaar voor want het had allemaal anders kunnen zijn.
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, wat een bevalling. Gelukkig gaat alles nu goed en hebben jullie een gezonde zoon. Ik wil je nog een fijne kraamtijd toewensen.
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Chrisje, wat een verhaal! Maar ik ben ontzettend blij voor jullie dat alles nu goed gaat!
     
  4. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    jeetje chrisje...

    eerst moet je zolang wachten en dan krijg je iendelijk weeen en dan dit..gelukkig is alles goed nu... maar hoop voor je als je nog een volegnd kindje wil dat het allemaal beter gaat.... wel veel plezier met je kleintje nu he...
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Gelukkig dat nu alles goed gaat!
    Wat een verhaal Chrisje!!
    Geniet maar van de tijd die komen gaat :)
     
  6. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    Jeempie,

    heel veel sterkte met jullie zoon en kom rustig weer bij en geniet ervan.

    dikke knuffel.
     
  7. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Fijn dat alles nu weer helemaal goed is!!

    xxx Marijke
     
  8. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    jeetje dat is schrikken! wel fijn dat alles nu goed is en dat jullie weer thuis zijn!!!

    geniet ervan!!
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeetje meis das niet niks zeg :(

    fijn dat het nu goed gaat met je knultje
    hopelijk met jou ook en ik hoop dat je het gauw een plaatsje kan geven en lekker kunt genieten van jullie zoon

    veel geluk met jullie manneke
     
  10. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tjee meid wat een verhaal heftig zeg,ik hoop dat je het nu een beetje kan verwerken en lekker kan gaan genieten van je kleine ventje,sterkte.
    groetjes jacky
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sjongje jonge Chrisje wat een verhaal!!! kan me voorstellen dat je ngo even de tijd nodig hebt om bij te komen! Gelukkig is alles goed gegaan en kun je nu genieten van je kereltje!
     
  12. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Pff dat is inderdaad heftig :(
    Hopelijk kan je het een beetje verwerken.

    Geniet van je kleine jongen!

    Knuff ;)
     
  13. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje meis wat een gedoe. En we weten hoe graag je thuis wilde bevallen!!

    Uiteindelijk dan toch in het ziekenhuis en ik weet hoe die opluchting voelt naar je ruggenprik. Fijn he!!

    Al die draadjes en slangtjes neem je dan maar ff voor lief..

    Uit dit verhaal blijkt dus dattie nu eindelijk thuis is?!

    Heb je het ook moeilijk gehad met het feit dat je kereltje in het ziekenhuis lag?

    We horen het wel Chris! In ieder geval van Harte!! En we hebben je babbels wel gemist heur! haha
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    jeetje meid, dat is niet gek dat je daar even flink van moet bijkomen, wat een impact zal dit op je hebben. ben blij dat jullie het allemaal goed maken nu!
     
  15. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wat een verhaal Chrisje! Gelukkig zijn jullie nu weer thuis!
    Geniet lekker van je kraamtijd!
     

Deel Deze Pagina