Mijn bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mirna, 21 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik dacht, ik zal mijn ervaringen van mijn bevalling voor jullie vertellen. Misschien dat jullie het leuk of interessant vinden om te lezen.
    Van maandag op dinsdagnacht had ik heel slecht geslapen, ik had een beetje zeurderig gevoel in mijn buik en ik had ook een beetje slijmerig bloedverlies.
    Ik wist alleen niet wat weeen waren. :eek:
    's Morgens heel vroeg had ik de klok een beetje in de gaten gehouden want ik had dan af en toe een zeurderig gevoel in mijn buik en dat was steeds even wel en dan weer even niet. Mijn man wilde 's morgens naar zijn werk, maar ik heb hem maar gezegd dat hij beter thuis kon blijven. Om 10 over 6 hebben we de verloskundige maar gebeld, en ze zij dat ik de tijd maar een uurtje in de gaten moest houden, want dat het best weeen konden zijn.
    Om half 12 is de verloskundige komen kijken (nadat we haar weer gebeld hadden) toen bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben. Dus het waren wel weeen :) .
    Om half 3 werden de weeen best vervelend, dus de verloskundige is om 3 uur wezen kijken, toen had ik 4 cm ontsluiting, dus het schoot lekker op.
    Daarna waren de weeen steeds erger (ik heb onder de douche gestaan, in bad gezeten) zo pijnlijk, dat ik niet meer wist hoe ik het had :( .
    Om iets voor half 5 braken mn vliezen en kreeg ik gelijk een perswee. :confused: De verloskundige was er om 5 over half 5 en ik had toen al 10 cm ontsluiting. Toen mocht ik persen.
    Binnen 25 min was Isa daar :)
    Ze is om 17.01 uur geboren.
    Ik ben ietsje uitgescheurd en heb 3 hechtingen.
    Het moment dat ze op mijn buik lag vergeet ik mn hele leven niet meer. Dat is wel zo bijzonder, dat maakt alles weer goed ;)
    We zijn gezond en heel gelukkig. :)
    Mn kraamtijd is net vandaag afgelopen. Ik heb een hele fijne en lieve kraamhulp gehad. Zaterdag heb ik een dipje gehad (kraamtranen en zwaar vermoeid) Isa had de nacht ervoor krampjes gehad.
    We zijn supergelukkig!!!
    Ik hoop voor iedereen dat ze ook een goede afloop hebben.
    Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar jullie verhalen.
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    dat ging nog redelijk snel zeg
    zo moment vergeet je zekers nooit meer van je leven

    geniet van je mooie meid
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Mooi verhaal. En zo te horen ging het lekker vlot.
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Fijn hoor dat het zo soepel verlopen is!
    Dat lijkt mij ook een bijzonder moment, je pasgeboren kindje op je buik.

    Geniet maar lekker van elkaar.

    Groetjes
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    mooi verhaal...
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en die geur die je kleintje heeft dan jolanda die vergeet je nooit meer ik heb robert gezegt kom eens ruiken dit is een geur die ruik je nooit meer en je zal hem je altijd blijven herinneren

    goed gedaan hoor Mirna

    gr debbie
     
  7. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    dat ging aardig vlot, geniet van die kleine!
     
  8. tomenjerry

    tomenjerry Fanatiek lid

    15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    die bevalling vergeet je zeker snel. ik ben zaterdags nog wezen shoppen in duitsland. we waren om 17 uur thuis. en direct visite aan de deur. die samen met ons chinees gegeten hebben, waar ik dus geen trek in had bleek later. om 20 uur kreeg ik erg last van mijn darmen (dacht ik) en neem laxeermiddel in :oops: ging niet over. om 21 uur maar even langs ziekenhuis geweest het waren indalingsweeen zeiden ze. dus op naar huis. onder de douche en naar bed. lag om 23 uur 5 minuten in bed. toen toch maar weer ziekenhuis gebeld en heen gegaan was er om 23.30. bleek al 6 cm onsluiting te hebben. dus hebben ze vliezen gebroken. om 00.00 uur was het niet meer te houden. maar :evil: ze wilden me niet geloven want dat kon niet zo vlug. ze rekende 1 cm per uur. maar om.00.26 was madammeke er al.
     
  9. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Leuk om te lezen, zo zie je maar weer geen een bevalling is het zelfde!
    Geniet er maar van! :D
     

Deel Deze Pagina