Mijn dochter is een papa's kindje en ik ben jaloers :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Onze dochter van 16 maanden is een echt papa's kindje. Ze roept altijd om papa papa papa. De hele dag door. Als de telefoon gaat vraagt ze "papa? Ze kijkt naar buiten, wijst met haar vingertje en roept papa? Als ze 's ochtends wakker is kijkt ze langs mij heen en roept meteen om haar vader.

    Mijn vriend is ook stapelgek met haar. Lekker stoeien, gekke spelletjes met haar doen enz. Dat vind ze natuurlijk helemaal geweldig. En ik ben meer de wat strengere moeder en bij mij moet ze zichzelf ook wel eens wat meer vermaken omdat ik ook de huishoudelijke klussen doe op mijn vrije dag zoals de was, stofzuigen enz. Dat doet mijn vriend weer minder. Alleen als ze verdriet heeft wil ze graag naar mij toe en als mijn vriend niet thuis is is ze ook wel harstikke wijs met mij maar toch.

    Het voelt allemaal niet zo goed. Ik ben een klein beetje jaloers en daar voel ik me weer schuldig over want het is toch fantastisch dat ze zo wijs is met haar vader....

    Zijn er meer kindjes die dit hebben? En gaat dat uiteindelijk over of zal dit altijd zo blijven?
     
  2. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

    onze dochter is ook stapel gek met haar pappa, en haar pappa in net zo lijkt het als jou dochter haar pappa, als hij thuis is, is de aandacht voor 100% voor de dochter, en dat weet ze, stoeien, gek doen, lachen gieren brullen, terwijl mamma toch ook streng moet zijn, als ze iets doet wat niet mag wordt ze gecorrigeerd, en mamma moet ook huishoudelijke taken doen en kan dus niet de hele dag bij haar op het kleed gaan zitten spelen!

    Meis maak je geen zorgen hoor je dochter houdt ook heel veel van jou, je hoeft niet jalours te zijn, wees blij dat je man / vriend zo gek met zijn dochter is en andersom.'
    Ik kan er enorm van genieten als ik die twee met z'n tweeen zie gek doen, of samen in bad zie gaan, heerlijk toch.

    Ik denk dat het misschien ook een fase is hoor, in het begin kreeg pappa hier alleen de knuffels en kussen maar mamma krijgt ze sinds een paar weken ook steeds meer!!

    geniet er van!!!

    henriette
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Dat je kindje jou nodig heeft voor troost is toch helemaal overduidelijk dat ook jij niet gemist kan worden en zeker zo belangrijk bent als papa. En dat papa als hij er is zoveel aandacht aan haar kan besteden maakt dat papa NU even leuker is misschien. Simpel weg omdat die spelletjes zo leuk zijn die ze samen doen.
    Als ze straks wat ouder is heeft ze misschien weer meer interesse in wat mama allemaal doet/met haar doet.
    Betrek je haar wel in dingen die jij doet als je eigenlijk even geen tijd voor haar hebt? Misschien helpt dat wel een beetje. Als je gaat stofzuigen dan kan zij "mee helpen" en de slang (niet de stang want dan word ze mee op en neer gesleurt :)) mee vast houden. Of zorgen dat de stofzuiger netjes met mama mee rijd.
    Als je stoft geef je haar ook een stofdoek, afwassen kan zij ook best hoor (met haar eigen teiltje en plastic servies), de was kan je heel leuk met zn tweeen doen door dat zij de was uit de machine moet trekken in de wasmand dan kan mama het zo ophangen (en onderwijl kan je dan bvb de volgende was sorteren oid), etc.
    Daar kijk ik nu al naar uit dat we dat saampjes kunnen doen :)
    Zal wel niet altijd goed gaan en soms wil je even snel zijn. Maar op sommige momenten kan dat wel met zn 2tjes. En dan doen jullie ook "spelletjes" met elkaar (weet zij veel dat t voor jou geen spelletje is). Het zijn andere en minder wilde spelletjes als met papa. Maar dat geeft toch niks verder. Het is denk ik juist fijn dat ze bij de een wilde spelletjes kan doen en bij de andere rust kan vinden.
    En jaloers...tja... mijn man is soms jaloers als ik Wendy lekker tegen me aan heb liggen voor de borstvoeding. Of dat ik haar wel gerust kan stellen en hij niet altijd.En ze zegt nu sinds kort duidelijk "mwama" en weet dat ik daar mee bedoeld word. Terwijl papa wel af en toe begrepen word maar niet zo overduidelijk als mama. Ik ben er van overtuigt dat als Wendy straks zo oud is als die van jullie dat ik dan op sommige momenten wel jaloers zal zijn. Hoort erbij denk ik.
    Vond het in het begin moeilijk dat ik mn kindje moest delen met papa. Mn ex was er de eerste weken ook wel mee bezig, maar niet zo enthausiast als mn huidige man. Mn zoons waren al heel snel MIJN zoons en mn ex deed er maar mondjes maat wat mee. Had op den duur dus het probleem dat vooral de jongste echt totaal NIETS had met zn papa. Papa mocht geen luiertje doen (voor zover papa dat al wilde...) mocht hem niet troosten en mocht hem niet naar bed brengen. Alleen ik, oma en n vriendin die af en toe logeerde mochten dat.
    Dan toch liever zo als nu en af en toe maar jaloers zijn ;)
     
  4. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik kan me eigenlijk alleen maar aanlsuiten bij wat Wilma zegt.

    Ja ons meisje heeft nu al een voorkeur dat als papa thuis is dat ze bij papa wil zijn en inderdaad hij is lekker wild met haar en laat haar brullen van het lachen. En ze wil ook eigenlijk niet bij mij zitten als papa er ook is.

    Op het begin vond ik het soms "moeilijk" maar nu eigenlijk helemaal niet meer.

    Want als er echt iets is, als ze bijvoorbeeld pijn heeft, dan kan papa haar niet troosten ze blijft huilen net zolang totdat ik haar in mijn armen neem dan houd ze me even stevig vast om vervolgens weer gek te doen met papa.

    Verder probeer ik inderdaad zoveel mogelijk op de dagen dat ik vrij ben en papa niet wat meer tijd aan haar te besteden. We gaan bijvoorbeeld altijd samen douchen als ik vrij ben en dan vind ze prachtig. Ook gaan we vaak lekker veel naar buiten samen en dat doet papa weer niet met haar.

    Daarbij betrekt papa mij ook in de spelletjes die ze samen spelen zodat ik niet in een hoekje van de bank toe hoef te kijken hoe leuk ze samen zijn (al doe ik dat soms wel omdat ik het gewoon een prachtig gezicht vind).

    Dus waarom niet mee gek doen als papa dat met haar doet?

    Het naar bed brengen doe ik altijd om ik haar daarvoor nog even de borst geef op ons bed. We hebben weleens geprobeert dat ik haar beneden de laatste voeding geef en dat papa haar dan naar bed brengt maar dat vind ze totaal niet leuk.

    Ze heeft gewoon een sterke voorkeur naar wie wat met haar doet en dat vind ik prima zolang er maar geen ouder gepasseerd wordt maar goed daar ben je zelf natuurlijk altijd bij :)
     
  5. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja begrijp me ook niet verkeerd hoor. Ik vind het fantastisch dat mijn vriend zo lief met haar is en ik ben ook helemaal vertedert als ik die 2 zo lief zie spelen.
    Maar heel soms steekt het een beetje. Zoals vanochtend. Ik kom haar kamertje binnen. Ze kijkt me niet eens aan. Kijkt recht langs me heen, wijst met haar vingertje en roept blij PAPA!!!! Ik til haar uit bedje. Ze zet zich helemaal tegen me af en wil meteen door papa vastgehouden worden. Ja en dan baal ik best een beetje :(
     
  6. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Maar zou je dan niet met je vriend af kunnen spreken dat hij niet altijd direct mee gaat in de kamer wij doen het een beetje omste beurt de ene dag haalt mijn vriend haar uit bed en de andere dag ik. De gene die haar als eerste uit bed haalt gaat even lekker met haar knuffel in haar kamer een schoon luiertje geven en vervolgens naar beneden waar de ander zit.

    Als mijn vriend achter me staat wil ze ook meteen naar hem toe en omdat ik het ook wel eens fijn vind om zo een ochtend knuffel te krijgen lossen we het op deze manier op.
     
  7. Benzoblij

    Benzoblij Actief lid

    8 mei 2007
    319
    0
    0
    Oh wat herkenbaar, ons dochtertje van 16 maanden is net zo.
    Alleen wat mijn man me laatst vertelde :D
    Omdat ik 35 weken zwanger ben gaat hij vaak met haar op stap, om mij even rust te gunnen zeg maar, en dan schijnt ze de hele dag Mama, Mama te zeggen.
    Dus blijkbaar is degene die er niet is het interessants hahaha.
     

Deel Deze Pagina