Mijn Dochtertje van 20 maanden heeft bedorven ei gegeten

Discussie in 'De lounge' gestart door ariel3, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hallo dames,

    Ik ben nogal ongerust... :(
    Gisteren heb ik in de supermarkt voorgekookte gekleurde eieren gekocht. Die zijn hier het hele jaar door te koop, dus het waren geen overblijfselen van Pasen. Op de verpakking stond dat ze nog goed waren tot 5 mei 2013. Nou heb ik mijn kinderen vanmorgen bij het ontbijt allemaal zo'n ei gegeven. Wij kopen die eieren echt regelmatig en heb er dus niet aan gedacht dat zo'n ei weleens bedorven zou kunnen zijn. Ik heb ze dus geschild voor ze en zo in hun handjes gegeven, omdat mijn kinderen zo vreselijk knoeien anders. Stom, stom, stom..ik weet het..:(:(:( Mijn dochtertje is dol op ei en gaf me dit ei echter al snel weer terug. Toen ik keek zag ik dat het eigeel van de buitenkant groen was. Ik nam dus een hapje om er zeker van te zijn dat dit ei wel goed was. Maar nee het smaakte vies en heb het dus direct uitgespuugd. Toen ik er later aan rook, stonk het ook rot. Mijn dochtertje heeft er niet veel van gegeten, maar toch.
    Ze heeft ook nog eens net een vaccin gehad 2 dagen geleden dus als ze er nu een voedselvergiftiging bovenop zou krijgen zou dat misschien wel nog erger zijn.
    Wat moet ik nu doen? Afwachten of ze ziek wordt en dan naar het ziekenhuis gaan? Of nu al eens bellen voor advies? En zal ik het bedorven ei bewaren voor het geval ze ziek wordt zodat ik het kan meenemen naar de dokter? Ik heb namelijk 3 jaar geleden een voedselvergiftiging gehad en toen konden ze niet precies vinden welke bacterie ik had.
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon afwachten.
     
  3. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Je kan ook alleen maar afwachten. Het is niet gezegd dat ze voedselvergifitiging krijgt.
    na 48u kan je een beetje veilig ademen. Succes!
     
  4. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    ik zou even afwachten. Dikke kans dat er helemaal niets gebeurd.
     
  5. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Denk dat het wel los loopt!
     
  6. MamavanNikhil

    MamavanNikhil Bekend lid

    16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ik ben wel degelijk ziek geworden van een rot ei een paar weken terug die ik voor de helft op had! Je weet het nooit van te voren.. Idd afwachten
     
  7. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ik zou ook gewoon afwachten, ze heeft er gelukkig niet veel van gegeten dus de kans is groot dat het wel los loopt.
     
  8. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    afwachten en dat ei bewaren heeft geen nut, dat word met de dag smeriger dus daar kunnen ze toch niks mee
     
  9. MrsSnuggels

    MrsSnuggels Actief lid

    9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor je dochtertje even afwachten.

    Ik zou het wel bij de winkel melden.
     
  10. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Gewoon afwachten.
    Mocht ze toch ziek worden kun je er weinig tegen doen.
    Naar het ziekenhuis gaan hoeft niet bij een voedselvergiftiging,mits het wel heel erg is met uitdrogen e.d.
    Mocht ze ziek worden (waarvan ik denk dat het wel losloopt aangezien ze maar een klein beetje op heeft) dan is het een kwestie van uitzieken.
    Natuurlijk wel in de gaten houden maar dat is logisch.
    En even doorgeven bij de winkel dat er een rot ei in de doos zat.
    Niet dat hun er veel aan kunnen doen,het kan eenmaal gebeuren maar even doorgeven kan geen kwaad.
     
  11. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Een met de rest.

    Maar zou wel met het doosje eieren terug gaan naar de winkel. Wie weet liggen daar nog meer bedorven eieren.
     
  12. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb het ei inmiddels weggegooid en voor de zekerheid ook het tweede bakje dat ik gekocht had.
    Ik stuur vandaag wel een mail naar het hoofdkantoor van de Lidl, zodat ze er in ieder geval vanaf weten. Ik heb ze gekocht in een filiaal zo'n 100 km van hier, dus teruggaan met het pakje is geen optie.
    Met mijn dochtertje zal ik het wel even afwachten. Ze heeft er echt maar enkele muizenhapjes van genomen, ze heeft er niet eens een kwart van op.
     
  13. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb 3 jaar geleden wel degelijk 4 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een voedselvergiftiging. En ik had geen uitdrogingsverschijnselen, wel vreselijke buikkrampen en koorts.
    Al was dat na het eten van 2 à 3 hapjes bedorven vlees.
     
  14. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    was dat ei niet gewoon te lang gekookt?
    als je een ei te lang kookt, wordt de buitenkant van het eigeel ook een beetje groenig.
     
  15. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Het ei rook daarnaast ook rot. Maar normaal hoor je dus dat je het meteen bij het openen ruikt als een ei rot is. Maar dit ei rook pas rot toen ik er echt van heel dichtbij aan rook. Ik heb overigens ook een ander ei open gesneden om te vergelijken en dat rook neutraal.
     
  16. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Ja maar dan had je dus een erge voedselvergiftiging.
    Ik bedoel er mee dat je niet meteen bij een verdenking van meteen naar het ziekenhuis hoeft te gaan.
    Kijk,als ze ziek zou gaan worden (wat ik echt vermoed van niet aangezien je schrijft dat ze muizenhapjes op heeft) en helse krampen heeft e.d. ja dan zou ik in eerste instantie de huisartsenpost bellen en niet meteen naar het ziekenhuis gaan.
    Maar ieder voor zich natuurlijk.
    Maar echt,ik denk dat het gewoon wel goed zit en ze niet ziek gaat worden.
     
  17. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    @ Spitsmuis
    Ja, ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ze niet ziek zal worden. Maar ben toch nog wel ongerust, vooral omdat ze nog zo klein is.

    En een huisartsenpost hebben we hier niet zoals in Nederland. Dus als er iets is, en zeker met een klein kindje, dan is het hier heel normaal om rechtstreeks naar de Eerste Hulp te gaan.
     
  18. Islah

    Islah Niet meer actief

    Eigeel dat een beetje groen is wil niet altijd zeggen dat het bedorven is hoor, kan ook komen als je de eieren niet laat schrikken onder/in koud water.
     
  19. Spitsmuis

    Spitsmuis Niet meer actief

    Oohh ik zie nu pas dat je in Frankrijk woont :)
    Dan inderdaad naar de eerste hulp gaan!
    Duim voor je dat het gewoon goed blijft gaan met haar.
     
  20. ariel3

    ariel3 Actief lid

    27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik wilde jullie even laten weten dat mijn dochtertje gelukkig niet ziek is geworden. Bedankt voor alle reacties :)
     

Deel Deze Pagina