Mijn ervaring met pijnloos bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jinky, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Goede morgen,

    Ik wil heel graag mijn ervaring delen.
    Ik ben 2x bevallen met veel pijn en angst en 2x bevallen zonder pijn, ontspanning en overgave.
    Dit verschil is zo groot, dat ik dit zo graag wil delen met anderen.
    Ik zat bij mij zelf te denken hoe ik dit zo goed mogelijk kan overbrengen op anderen. Dat ik een gratis website heb gemaakt. Waar je kan vinden hoe ik mijn laatste 2 bevallingen pijnloos heb mogen ervaren en misschien kan jij hier ook wat mee. De website is dus gemaakt om alles overzichtelijk te maken en heeft niks met verkoop of reclame te maken. Je mag mij altijd vragen stellen.

    https://gewoonbevallen.jouwweb.nl/

    Groetjes Jinky
     
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wat leuk dat je dit doet en wat een duidelijke site! Dankjewel!
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Heel fijn om te lezen!
     
  4. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Wat fijn jullie reacties te lezen! Dank jullie wel!
    Ik vind het namelijk best spannend wat andere mensen er van vinden.

    Het is mijn ervaring die ik graag met jullie wil delen,maar toch kunnen mensen daar commentaar op hebben en dat vind ik best spannend.

    Er bestaat een boek 'childbirth without fear', waarin uitgelegd wordt dat er vrouwen zijn op de wereld zijn die zich helemaal niet bewust waren dat een bevalling pijn zou kunnen gaan doen en deze vrouwen hebben ook geen pijn ervaren tijdens de bevalling.

    Toch heel bijzonder om te weten en zo veelzeggend, vind ik

    We zouden verder kunnen gaan kijken, in hoeverre zit er angst in ons lijf dat een bevalling pijnlijk maakt.

    Dat soort vragen vind ik erg interessant.

    Hoe makkelijk kan een bevalling voor ons zijn als we ons volledig zouden overgeven aan de natuur (de bevalling), ons lichaam en onze baby. Zonder enige angst want ons lichaam weet precies wat het doet.

    Er zijn zelf vrouwen die bevallen zijn van hun baby terwijl ze in coma waren.
    Je lichaam weet dus precies wat het moet doen en je kunt daar dus ook op vertrouwen en juist deze overgave kan voor een hele makkelijke bevalling zorgen.

    Ik vind het enorm interessant en dat ik zelf heb mogen ervaren dat weeën echt pijnloos kunnen zijn voel ik een enorme motivatie om dit aan alle vrouwen te vertellen.
    Ik hoop dat ik daarmee nog meer vrouwen kan motiveren zich te verdiepen hier in of zich voor te bereiden op een pijnloze bevalling.

    Het is zelfs zo door je over te geven aan de bevalling en je lichaam, ontstaat er geen weerstand in je lichaam, waardoor er minder complicaties op kunnen treden en het kan dus ook veiliger voor je baby zijn , dat vond ik destijds ook een hele fijne gedachte.

    Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk vrouwen weten hoe je je kan voorbereiden op een pijnloze bevalling heb ik alles op een website gezet, waar je op eigen houtje aan de slag kan.

    Ik help heel graag mensen, dus als ik je ergens mee kan helpen, hoor ik het graag.

    Liefs Jinky
     
    margarethd en Jackie87 vinden dit leuk.
  5. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Mama to B vindt dit leuk.
  6. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ja ik denk dat het grootste deel zit in je wel of niet kunnen overgeven.. Loslaten, jezelf letterlijk open zetten. Dat is wel een ideaal, maar er kunnen ook veel blokkades in de weg zitten waardoor dat simpelweg niet kan. Seksueel trauma bv. Dan zou in coma bevallen 'fijn' zijn, want dan kan de pijn die je voelt je niet herinneren aan het trauma en daardoor de natuur niet tegenhouden.

    Ik ben wel sceptisch, ik denk dat er veel heling bij een bevalling kan zitten. Daar is pijn voor nodig.. om er doorheen te gaan, en dan is het nog maar een kwestie van.. wordt het erger, of kan je het loslaten? Gaat wel diep hoor. Bijna ieder lichaam heeft blokkades/trauma's, al dan niet onbewust.

    Ik denk dat het naarmate je het vaker hebt gedaan, het makkelijker wordt.. Zoals jij ook beschrijft na je eerste bevallingen ben je het anders gaan doen.. Misschien had je daar wel eerst 2 pijnlijke bevallingen voor nodig.

    :)
     
  7. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ik vind je bericht heel interessant en ik ben het zeker gedeeltelijk met je eens.
    Maar bewustwording is al een groot begin. Bewust worden van je trauma/blokkade en eventueel in je zwangerschap jezelf proberen te helen. Met de ademhalingstechnieken ben je al enorm geholpen. Het zou heel goed kunnen dat de bevallingen die nog komen steeds makkelijker en fijner worden.

    Bedankt voor je bericht :)

    liefs Jinky
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook zeker.. bewustwording is stap 1.. maar het kan je denk ik ook ineens overvallen, wat een ellende kan er vastzitten.. Ademhalingstechnieken kunnen dan zeker een houvast zijn. Vraag me ook af, wil je het wel loslaten? Of voelt het veiliger om vast te houden.. The mind is a tricky thing.. :| Dit wordt in ieder geval mijn eerste bevalling, en soms heb ik heel veel vertrouwen, om op een ander moment totale onrust te voelen. Want stiekem hou ik liever alles dicht. :rolleyes:
     
    margarethd vindt dit leuk.
  9. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Uiteindelijk zegt het open staan voor fijnere bevallingen en de kennis die ik deel, ook wat over klaar zijn om jezelf te helen. Wie niet klaar is voor heling, zal ook niet open staan voor mijn berichten over pijnloos bevallen. denk je niet?
     
  10. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw

    Dat je dit beseft en voor uit komt, is al heel goed voor je heling. Acceptatie is namelijk ook al heel helend. Accepteer dat angst je soms overvalt en je onrustig maakt. Dan zul je misschien ook eerder weer de rust vinden :)
     
    Beausecret vindt dit leuk.
  11. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ja en het gevoel van.. we gaan dit samen doen kleintje, ik ben er voor jou, jij voor mij, we helpen elkaar.

    Het is een bijzonder interessant proces..
     
  12. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Mooi gezegd :)
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb je pagina opgeslagen, super fijn!
    Ik hoop een derde keer te mogen bevallen, maar na de laatste keer ben ik best wel een beetje bang geworden. Ik hoop weer vertrouwen te vinden.
     
  14. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Fijn om te horen!
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  15. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    @Jinky Wat fijn en ook lief dat je je zo inzet om jouw goede ervaringen met pijnloos/ontspannen bevallen te delen. Ik ga je site met interesse lezen!

    In september verwachten wij onze eerste en ik probeer me er samen met mijn vriend alvast op voor te bereiden. Heb al wat rondgelezen over hyphnobirthing, maar iets weerhoudt me om me in te schrijven voor een (kostbare) cursus. Is dat min of meer hetzelfde als wat jij op je site beschrijft?
    Ik heb het idee dat er zoveel kennis en ervaring (zoals nu die van jou) voor het oprapen ligt en belangeloos wordt aangeboden. En ergens denk ik dat het niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.

    Helemaal pijnloos bevallen klinkt natuurlijk heel mooi, echt geloven dat dat kan, vind ik wel moeilijk. Met de natuur/je lichaam meewerken ipv er tegenin gaan/blokkeren/in conflict raken, klinkt mij als heel gezond in de oren. Misschien niet voor iedereen haalbaar in beperkte tijd inderdaad, zoals hierboven iemand opmerkte. Maar deze instelling van meewerken met je lichaam/de natuur spreekt me heel erg aan. (Ook op andere facetten van het leven!)

    Dankjewel voor het delen! ❤
    Ik ben heel benieuwd.
     
  16. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw

    Hoi,

    Bedankt voor je lieve berichtje en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik vind ook dat er heel veel kennis en ervaring aanwezig is,maar dat alles om geld draait. Niemand biedt iets meer gratis aan. Als iemand ergens een positieve ervaring mee heeft, moet er eerst geld neergelegd worden voordat er iets gedeeld wordt. Ik heb nooit een hypnobirthing cursus gevolgd,maar het is hetzelfde principe. Ik heb deze ademhalingstechnieken zelf gebruikt tijdens mijn bevallingen en geleerd vanuit het hypnobirthing boek. Ik heb zelf affirmaties, ontspanningsoefeningen bedacht vanuit wat ik geleerd en ervaren heb.
    Het hoeft inderdaad niet ingewikkeld te zijn. In het boek childbirth without fear, gaat iemand op zoek naar vrouwen die geen pijn hebben ervaren tijdens de bevallingen en ook niet wisten dat een bevalling pijn kon doen (uiteraard niet de westerse vrouw) De kracht van de geest is dan ook heel sterk.
    Ik hoop dat je veel hebt aan mijn website en ik help iemand graag persoonlijk via chat,email etc. als je vragen hebt. Ik wil graag dat deze kennis wordt verspreidt en ervaren.

    Groetjes Jinky
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.
  17. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Hoi Jinky,

    Wat ontzettend gaaf dat je dit deel! Dapper ook! Ik heb je pagina bekeken en meteen opgeslagen in mijn bladwijzer!

    Mijn eerste bevalling ben ik ingeleid, ruggenprik en is uiteindelijk naar geëindigd door trauma van misbruik verleden dat ik nog niet verwerkt had. Mede hierdoor een fikse postnatale depressie gehad.

    tweede zwangerschap volgde snel, ben direct met het trauma aan de slag gegaan en heb een doula in dr arm genomen. Heel veel technieken die jij beschrijft gebruikte zij ook!

    En wauw mijn 2e bevalling! Wat een rust, zo zen. Zoveel vertrouwen. Pijnloos kan ik het niet noemen maar heb de weeen tot op het eind niet als vervelend ervaren. Het allerlaatste stukje was even naar. Helaas verliep ook deze bevalling niet probleemloos doordat dochter vast zat, maar juist dankzij alle voorbereiding en onze fantastische doula kon ik het veel beter plaatsen en verwerken.

    Ik hoop nog een derde keer te mogen bevallen en dan hoop ik weer op een serene bevalling mét goed einde!
     
    Jinky vindt dit leuk.
  18. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw

    Dankjewel! Leuk om te horen dat je iets aan mijn website hebt.
    Wat fijn dat je tweede bevalling veel fijner is verlopen.
    Als je ooit vragen hebt, stel ze gerust :)
     
  19. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend mooi dat je dit deelt!

    Pijnloos bevallen is me nog niet gelukt, maar ik heb bij mijn laatste bevalling wel alle angst en controle los kunnen laten, waardoor mijn lichaam het dit keer helemaal zelf kon, en zelfs in maar 2,5 uur. Waar ik mijn andere 3 bevallingen door mijn controledrang en angst (dat mijn lijf het niet zou kunnen) de boel steeds tegen hield, daardoor bijstimulatie nodig gehad en láááng bezig was. Waren geen fijne bevallingen. Mijn 3de kind is na al uren weeën dwars gedraaid. Ik denk dat dat ook kwam vanuit mij, dat ik het natuurlijk bevallen tegen hield op een of andere manier.

    Kwam voort uit weinig vertrouwen in mijn lichaam door langdurige ziekte daarvoor. Dat trauma blokkeert zoveel.

    Nu met behulp van een boel persoonlijke ontwikkeling in de tussenliggende jaren, èn homeopathie (zwanger - en homeopathie . nl echt super aan te raden!! ) ben ik vol vertrouwen de bevalling in gegaan en het is een heel fijne ervaring geworden. Geen pijnstilling gehad, geen scheurtje, niks...

    Mocht er nog eens een kindje komen zal ik aan jouw site denken en me er nog verder in gaan verdiepen. Wie weet is zelfs pijnloos bevallen wel mogelijk, wat een gaaf idee!
     
  20. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw

    Bedankt voor je lieve berichtje.

    Wat een mooie ontwikkeling heb je door gemaakt.
    Je hebt het ook mooi verwoordt. Bedankt voor je bericht. Ik hoop dat we daarmee andere vrouwen ook het vertrouwen kunnen geven dat een bevalling niet pijnlijk hoeft te zijn.
     

Deel Deze Pagina