mijn hond viel aan

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ging vanmorgen lekker met mijn hond wandelen, zoals gewoonlijks liet ik haar dus weer los. kwam er een oudere vrouw aan met een klein hondje en uit het niets rende mijn hond erop af en begon aan te vallen :( . ik schrok zo erg ik achter mijn hond aan ik probeerde haar te pakken maar dat lukte natuurlijk niet. mijn hond greep de hele tijd net mis want dat andere hondje bleef maar rondjes rennen, uiteindelijk heb ik dat kleine hondje op gepakt en jahoor met hond bleef maar aanvallen ook toen ik dat andere beestje vast had :confused: . vreselijk vond ik het, uiteindelijk kreeg ik mijn hond te pakken ik sla of schop haar nooit maar heb haar nu toch echt wel een paar rottrappen verkocht! ik stond gewoon helemaal te shaken en begon spontaan te janken ik schaamde me dood! dat vrouwtje zei ook nog tja die kleine van mij keffert ook altijd zo tegen grote honden terwijl dat beestje echt niets deed.
    zo ik moest het even van me afschrijven dat lucht op!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey,
    Das idd balen zeg! Die grote van mij kan ook zo onnozel doen (is daarom nooit los).
    Niet meer los dus, eigen schuld, dikke bult!
    Ben je alweer een beetje bekomen?
    Dat mensje zal zich ook rotgeschrokken zijn zeg...als een hond mijn beestjes aanvalt....daar word ik echt nijdig van.
    Je kon het niet voor zijn maarja...dieren blijven onvoorspelbaar.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja ik ben al wat bijgekomen kwam helemaal overstuur thuis mijn vriend heeft me gelijk getroost haha. die vrouw werd niet boos omdat haar hond schijnbaar altijd lelijk doet. ik laat mijn hond maar niet meer los het zal gebeuren dat ze een andere hond dood zal bijten.

4. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Dat was dan even flink schrikken.
    Gelukkig dat die vrouw het zo goed opnam. Voortaan maar niet meer loslaten!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.148
    4.374
    113
    Ik ken het maar dan van de andere kant :rolleyes:

wij hadden onze hond net 1 dag en gingen er mee wandelen (zo lief zo'n puppy) netjes aan de riem en uit het niets komt er een hazewind hond aan en die begint eerste even aan zijn poep te ruiken en er daarna vrolijk op los te bijten.
    Helaas in ons geval liep het baasje gewoon door met de opmerking, goh wat een rothond heb ik toch he :evil: :evil:

Mijn man heeft die hond een paar trappen moeten verkopen voordat hij het hazepad koos, onze hond is er vanaf gekomen met een paar schrammen.

Resultaat is wel dat onze hond meteen in de aanval gaat als er een andere hond aan zijn poep ruikt.

Jij hebt gelukkig er wel alles aan gedaan om het te stoppen, waarom je hond is gaan aanvallen zul je nooit weten.
    Kom je die dame en het hondje vaker tegen? misschien heeft het beestje al zo vaak tegen haar gekeft dat vandaag gewoon de druppel was.
    Kleine hondjes hebben die neiging nu eenmaal vaak tevens als in de hakken bijten als de grote hond weg loopt.

Groetjes Anita

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb haar wel vaak zien lopen daar maar mijn hond is eigenlijk nooit echt in de buurt geweest bij hun. mijn hond is wel vaak aangevallen door kleine hondjes maar dit sloeg echt nergens op ze deed het echt uit het niets!

7. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb 2 Jack Russell teefjes en 1 daarvan heeft een keer een Jack Russell teefje van een ander aangevallen.
    Ik was hoogzwanger van mijn 1e kindje en rende erachteraan.
    Ik heb haar gauw op kunnen pakken en haar flink op haar donder gegeven.
    Ik schrok er echt heel erg van, ik weet dat ze dominant is, maar voorheen liep ze er altijd op af en ging dominant staan en deed verder niets.
    Ze vertoont haar dominante gedrag alleen tegenover kleine teefjes en bij reutjes gaat ze interessant staan doen en uitlokken om te gaan spelen.
    Sindsdien heb ik haar altijd aan de lijn en ze mag pas los als er geen honden zijn of alleen reutjes zijn.

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja ik denk dat ik haar nu ook alleen loslaat als ik geen andere honden zie. het erge was ook nog dat er nog een man op het veld liep met een hond die riep gelijk paniekerig zijn hond bij zich, zul je zien dat mensen gelijk gaan oordelen omdat ik een rottweiler heb terwijl ze normaal echt super lief is.

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    `

Dat kan ook een oorzaak zijn...
    Mijn ouders hebben ook een hond gehad, die juist honden van eigen formaat, of groter uit het niets aanviel.
    Ook al had je hem netjes aan de riem etc.
    Bij kleintjes deed die juist niets.
    Die hond was in het verleden vaak aangevallen door grotere honden, en was dit niet vergeten.
    Op den duur heeft hij van een kind een trap gehad, en was hij ook vrij dominant tegenover kinderen.
    Tot 31 maart, vorig jaar, heeft hij zijn kans gehad, maar greep toen een kindje vanuit het niets ( kindje deed niets, liep zelfs met een boog om hem heen). Dus we hebben de hond in laten slapen.

Honden hebben een vrij goed geheugen hoor.
    Ze weten ook gauw genoeg wanneer iemand komt (bv. op visite) die geen honden mag o.i.d. , die gaan ze vaak uit zichzelf al uit de weg.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    jeetje dat lijkt me helemaal vreselijk als het een kindje aanvalt! ik zei wel gelijk tegen mijn vriend dat ik hoop dat alles goed blijft gaan met ons dochtertje.

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Vaak zien ze rotweilers als 'gevaarlijke' honden.
    Mijn oudershebben nu een engelse bulldog en een franse bulldog.
    De engelse bulldog, is heel groot uitgevallen ( 2x groter dan wat ze horen te zijn).
    Als ze mij, of iemand anders met hem zien lopen, gaan ze hem uit de weg ( zit echter geen kwaad in).
    Zien ze dat je met de franse bulldog loopt, lopen ze gewoon langs je, terwijl die franse bulldog toch vrij dominant is..

Zelf heb ik ook, dat wanneer ik een hond zie, die eerder een ander hond heeft aangevallen, ik zelf erggespannen reageer als ik met de honden loop.

Zelf nu, loop ik vaak gespannen met de hond(en) aan de riem, als ik een ander hond nader. En dat is eigenlijk verkeerd, want je brengt je eigen angst over naar hun.
    Zal wel beter gaan denk ik, maar de schrik blijft er altijd in zitten.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja maar ze zien er vaak ook wel eng uit vooral als je niet van honden houdt of er bang voor bent. terwijl het inderdaad vaak de kleine hondjes zijn die gemeen doen.

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Dat ben ik helemaal met je eens..
    Die kleintjes zijn vaak hakkenbijters :Wink: .
    En vaak vrij agressief/ dominant..

Heb zelf liever een wat grotere hond, dan een kleintje hoor.
    Voel ik me zekerder bij

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze hond is een keer heel hard aangevallen door een jack russel, eigenaar deed niets terwijl dat beest letterlijk in bartjes keel hing en niet los liet. verder hebben we drie malthezers op het veld die altijd los lopen en met z'n 3-en bart aanvallen. onze hond is een kruizing bouvier/ierse wolfshond met een schofthoogte van 72 cm, maar is als de dood voor kleine hondjes nu.

ik vind de kleine hondjes sneller vervelend dan de grote honden. veel eigenaren maken zich ook niet zo druk want 'wat kan zo'n kleintje nou helemaal doen' (geld natuurlijk echt niet voor iedereen!), maar onze hond is al getraumatiseerd (7 jaar opgesloten en mishandelt) en dit kan er dan echt niet bij.

en ik vind rotweilers trouwens heerlijke honden hoor!

hoop dat je wat van de schrik bekomen bent, maar het kan best een trauma zijn dat opeens de kop op stak. goed opletten en voor het zelde geld doet ie 't nooit weer.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, mijn ervaring is juist van niet.
    Ik ben namelijk bang voor honden.
    Nou niet zo erg meer als toen ik klein was, maar ik zal ze niet snel uit mezelf aanhalen. Kleine honden kan ik nog wel handelen.
    En voor grote honden loop ik sowieso liever een blokje om.
    Als ik voor het eerst bij mensen thuiskom, ben ik ook erg gespannen omdat ik niet altijd weet of ze honden hebben.
    Sommige mensen willen hun hond(en) dan wel even in een andere ruimte laten, maar sommigen ook niet.
    En laten nou net die honden dan ook altijd naar mij komen, en niet naar mijn man! Terwijl hij honden juist geweldige dieren vind.

16. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben als de dood voor honden , komt doordat ik bijna eens ben gebeten door een husky dat beest was zo vals.
    Ik vraag me trouwens af vertrouwen jullie je honden blind met jullie kinderen? durven jullie de hond alleen te laten met jullie kindje?

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.074
    27
    48
    Mijn hond is ook altijd echt mijn hond geweest beschermd me voor alles!
    Maar buiten ging altijd alles goed.
    Tot dat ik zwanger was toen pakte ze iedere hond die ze maar zag. En nu mag ze nooit los behalfe als ik zeker weet dat er geen hond is!

Soms vind ik het ook behoorlijk irritant!

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

IK vind dat je een beest (hond, kat,konijn of vogel) nooit kan vertrouwen bij een kind. Het is en blijft een beest. Ik zal onze kleine dan ook niet alleen laten met 1 van onze katten. Vroeger moest ik ook altijd vragen van mijn ouders of ik die hond mocht/kon aaien. En ik ben echt stapelgek op beesten hoor (als het aan mij lag hadden we een kinderboederij :) )

Even OT, zo raar als je hond die je denkt te kennen ineens iets doet waar je zo van kan schrikken. Wij waren afgelopen weekend bij mijn ouders en die hebben een Akita Inu. Echt een geweldig beest waarmee ik ben opgegroeid. Wel een beesje met gebruiksaanwijzing bij anderen maar niet met ons... dacht ik.... Ik zal naast haar en ik kreeg ineens een snauw :confused: Uit het niets, zonder te grommen ofiets.... Ben daar zo van geschrokken, ben de hele dag van slag geweest en moest vreselijk huilen (hormonen) En nu vertrouw ik haar echt niet meer, dit terwijl ik zoo gek op dat beestje was... Waarschijnlijk "voelt" ze dat ik anders ben (zwanger) en reageert ze hier op. Niet om het goed te praten, want ik kom voorlopig niet meer bij haar in de buurt.

19. Dat is zeker schrikken.
    Gelukkig is het goed afgelopen en is er niemand gewond geraakt.

Ik heb een jack-russel en die is sinds we hier wonen zeer fell naar andere honden.
    Eerst gaat hij lief snuffelen en kwispelen en dan plotseling valt hij de andere hond aan.
    Dit is een paar keer gebeurd en helaas voor hem mag hij niet meer los en laat ik hem ook niet meer bij andere honden snuffelen.
    Alleen andere mensen snappen het niet als ik vraag of ze hun hond aan de riem willen doen die op mijn hond af komt gelopen.
    Krijg dan 9 van de 10 keer het antwoord maar hij doet niks hoor....ja maar mijn hondje helaas wel.

Vind dat andere mensen geen overlast van iemand anders zijn hond hoeven te hebben als je weet dat hij uit kan vallen.

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Onze hond loopt eigenlijk alleen in t bos los. Als we andere mensen zien doen we hem meteen aan de lijn, hond of geen hond bij zich. Hebben ze wel een loslopende hond bij zich en doen hem niet aan de lijn dan doen wij dat ook niet. Wij gaan ervan uit dat als je een valse hond hebt je hem aan de lijn doet. (onze vorige hond deden we wel altijd aan de lijn, hij was niet vals maar sprong altijd tegen mensen aan en dan ben je niet blij met die modderpoten op je kleren)
    Een heel enkel keertje loopt ie los in de buurt, maar das zeldzaam.
    Heb ooit een keertje gehad dat n mevrouw vroeg of ik mijn hond aan de lijn wilde doen. Dacht het dus van niet he, moet niet te gek worden. Hij liep gewoon los in een hondentoilet met een hek eromheen van 1.70 hoog.

Deel Deze Pagina