mijn hondje afgemaakt 7-7-7

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje22, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    hallo lieve mensen!
    misschien dat het helpt om het hier te zetten want ik weet het even niet meer.
    vrijdag is mijn lieve hond van 3 jaar achterthuis weggellopen omdat de poort open stond,wij hadden niks in de gaten.politie heeft hem mee genomen wij hebben gebelt naar van alles en iedereen om te weten te komen hoe het nu ging,politie zei ons dan kun je zaterdag naar het dieren asiel want daar heeft de politie hem naar toe gebracht,wij daar heen nee hoor ze hadden hem niet want dit soort honden zijn daar niet welkom(staffordshire bull terrier)dus wij nog een keer bellen naar de politie tot we er achter kwamen dat ze hem daar hielden omdat hij geen stamboom heeft en ze zien hem dan als een pitbull.we hebben bully vanaf dat hij andere halve week was dus met de fles groot gebracht hij was zoooooo lief deed nog geen vlieg kwaad maar waarom kun je het over je hart trijken om zoiets moois en lief een spuitje e geven en de eigennaar ook nog eens te zeggen dat je er een boete bij krijgt voor het houden van een illegale hond.

ik ben zo verdrietig dat ik echt niet meer weet wat ik moet doen mijn vriend staat op de eerste plaats en dan kwam mijn hondje en dat word zomaar ineens van je afgenomen alsof het niks is.laten ze die jackrussels onder handen nemen die zijn nog gevaarlijker dan dit soort honden.

ik zou wel graag willen weten of ik hier nog iets mee kan wat er gaat gebeuren en of er mensen hier ervaring mee hebben want ik sta nu met lege handen en weet nog hellemaal niks.

alvast bedankt lauri

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Jeetje wat erg voor je :( , maar ik vind het wel vervelend dat je over jack russels begint, ik heb er nl zelf 1 en mijn schoonzusje ook en dat zijn schatten van honden, dus je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren.

3. Niet meer actief

:confused:

Meis, wat vreselijk!

Echt, hier zijn geen woorden voor...

Waarom hebben ze hem dan zomaar een spuit gegeven, dat kan toch niet zomaar? Wat een schande zeg...

Ik heb er geen verstand van, maar ik zou er zeker werk van maken.

Je krijgt hem er niet mee terug, maar misschien helpt het je iets bij het verwerken.

Vind het echt vreselijk voor je...

Heel veel sterkte!

4. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0

omdat ze de hond die ik had ook allemaal over 1 kam strijken daarom doe ik dat,heb meer ervaring met een jackrussel die aanvalt als met deze honden.

5. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    vind het ook heel erg kan het op dit moment ook geen plekje geven omdat ik nergens wat van af weet.hier in de buurt hebben ze het over dat ze hem eerst een agressie test doen en dan zien we verder(daar gaat hij goed uitkomen)maar politie zegt gewoon ja dat doen we maar hij word toch afgemaakt.

6. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Heeft met opvoeding te maken. ;)

Maar is hij nu al afgemaakt of niet?

7. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    zoals de politie gisteren zei werd hij gewoon afgemaakt ja :(

8. Niet meer actief

schandalig!

Als je nog niet zeker weet of hij al een spuitje heeft gehad, zou ik maar een advocaat uit zn bed bellen in de hoop dat je het nog tegen kan houden!

Dit moet echt niet mogen en kan me niet voorstellen dat dat zo mag...

9. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    ik heb er ook echt geen woorden voor hoor,maar het leukste is je kon ze gisteren van 10 tot 12 bellen nou zo lang heb ik aan de tel gezeten ongeveer en vandaag zijn ze dicht.dus moet wachten tot morgen voor ik iets kan vragen en of hij al weg is zo ja wil ik hem terug zodat ik hem kan begraven of in een urn kan stoppen.

10. Niet meer actief

Woon je toevallig in utrecht?

Misschien kan ik wat voor je navragen...

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb het even voor je opgezocht,maar ben bang dat je weinig kan!

KOOP NOOIT EEN STAFFORDSHIRE BULL TERRIER ZONDER EEN FCI STAMBOOM!

Dit is een zeer belangrijk gegeven waarmee men rekening dient te houden bij de aanschaf van een Staffordshire Bull Terrier (in de volksmond: Engelse Staff) Dit ras valt zonder FCI-stamboom onder de Regeling Agressieve Dieren (in de volksmond: Pitbull Wet). U loopt, als bezitter van een hond die onder de R.A.D. valt, de kans dat de hond in beslag genomen wordt (en daarna afgemaakt wordt) en dat u een boete krijgt.

Hieronder staat de regeling beschreven.

Regeling Agressieve Dieren R.A.D. (Pitbull Wet)

De Staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, Gelet op artikel 73 en artikel 107 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Stb. 1992, 585);

Gehoord de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland, de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde, de Stichting Animal Research Foundation Europe;

Besluit:

Artikel 1

In deze regeling wordt verstaan onder:

a. wet: Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Stb. 1992, 585);

b. minister: Minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij;

c. houder:eigenaar of houder;

d. muilkorf: muilkorf ingericht naar een model dat beantwoordt aan de volgende beschrijving: een muilkorf vervaardigd van stevige kunststof, of van stevig leer of van beide stoffen, die door middel van een stevige leren riem rond de hals zodanig is aangebracht dat verwijdering zonder toedoen van de mens niet mogelijk is en die zodanig is ingericht dat de drager geen mens of dier kan bijten, dat de afgesloten ruimte binnen de ruimte een geringe opening van de bek toelaat en dat geen scherpe delen binnen de korf aanwezig zijn;

e. kort aanlijnen: aanlijnen van een dier met een deugdelijke lijn met een lengte, gemeten van hand tot halsband, van ten hoogste 1,50 meter;

f. stichting: de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland te Apeldoorn;

g. dierenpaspoort: een door de stichting afgegeven en deugdelijk ingevuld dierenpaspoort waarvan het model laatstelijk is vastgesteld door de Staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij bij beschikking van 26 februari 1991, no. J 91203 (Stcrt. 1991, 44).

Artikel 2

Als diersoorten en categorieën van dieren, bedoeld in artikel 73, eerste lid, van de wetworden aangewezen de soorten en categorieën van dieren als bedoeld in de bij deze regeling behorende bijlage 1.

12. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Sja,de RAD(regeling agressieve dieren) is heel streng.
    Het is in ons land verboden om een stafford
    zonder stamboom te hebben.
    Hoe lief de hond ook is,daar word niet naar gekeken.
    Zelf heb ik ook een staffordshire bull terier (engelse stafford)
    Ook een schat van een dier.Gelukkig heb ik wel een
    stamboom bij hem.
    Moet er niet aan denken dat zoiets met m'n hond zou
    gebeuren.
    Ik begrijp hoe verschrikkelijk het voor je is,maar je staat
    echt machteloos nu.
    Zelf raad ik iedereen aan om nooit een staffie zonder stamboom
    te kopen.Dit om veel verdriet te voorkomen.
    Je mag zomaar niet fokken met een stafford met een stafford zonder
    stamboom.
    Dus het beste is om er ook geen een zonder stamboom
    te kopen.
    Zo hopen we dat de broodfokkers stoppen
    met fokken.
    Een lang verhaal,waar je eigenlijk niet aan hebt nu,maar
    ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.

Liefs Wendy

13. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik had van je begrepen dat hij al afgemaakt zou zijn,als dat niet zo is dan kan je er zeker wat aan doen.Je moet eerst kijken of hij onder de gevaarlijke honden staat ze hebben daar een lijst van,zal ook wel op internet staan.Je moet vragen wanneer ze die test doen en dan eisen dat ze jou daar wel de uitkomst van geven(en daar bij wil zijn).
    Je moet het zeker niet zomaar opgeven,zou ik niet doen.
    En wat je zegt over jack russels,tja ik geloof wel dat of je nu een grote of kleine hond hebt,ze kunnen allemaal agressief worden.
    Wij hebben zelf een bull mastiff en die is super lief,alleen een hond blijft een hond dus altijd uitkijken.
    Veel sterkte en succes.
    groetjes jeslin

14. Niet meer actief

Jaaa, maar als je een kruising hebt... Daar kan je toch niks aan doen?

15. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Maar dit is toch geen kruising :rolleyes:

16. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    staffordshire bull terrier is geen bullterrier he we hebben hem toen genomen omdat de eigennaar van hem zei het is een bullterrier dus wij mee naar huis kwamen we er een paar weken later achter dat het niet zo was maar dat zag je toen nog niet hij was ander halve week oud oogjes nog dicht.

17. Niet meer actief

woon je in utrecht? ? ?

Ik zit nu naast 8 politieagenten, die vast meer weten dan de dames hier op het forum. (no offence, dames! ;))

18. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    ik woon in enschede en hier is alles dicht dus kan hellemaal niks da alleen afwachten en misschien dat er hier een goeie tip binnen komt van iemand die het heeft meegemaakt en de hond toch terug heeft gekregen.

19. Niet meer actief

jammer meis... Ja ik snap het hoor! Maar had het al een keer gevraagd...
    ;)

en ik ben nogal ongeduldig...

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het echt heel erg voor je! maar het is nu eenmaal wel bekend dat je dat soort honden niet zonder stamboom mag hebben. ik heb zelf een kruising bull terrier/ american bulldog gehad die heb ik ook mede om die reden weggedaan en omdat hij niet met onze andere hond kon. als die honden eenmaal in beslag worden genomen worden vaak afgemaakt helaas! (hoe lief ze ook zijn)

Deel Deze Pagina