Mijn HSG ervaring

Discussie in 'MMM clubs' gestart door kruimel84, 23 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel84

    kruimel84 Niet meer actief

    Dag mede lotgenoten,

    Even kort een introductie; sinds eind 2014 proberen wij een kindje te krijgen. In juni 2016 waren we in de wolken na een positieve zwangerschapstest, maar helaas was dit een bbz en ben ik met spoed geopereerd en de linkereileider is verwijderd. Na een half jaar weer zelf proberen eind 2016 toch maar de mmm in gegaan. Eind november mijn verwijsbrief aangevraagd en op 1 december intake. Direct na het eerste gesprek werd snel duidelijk dat ik Hashimoto heb en een trage schildklier. Doorverwijzing naar internist en binnen drie maanden goed ingesteld. Man is ook en bij hem werkt het zaad naar behoren.
    Omdat ik al een laparascopie heb gehad door operatie bbz bleef alleen de HSG nog over.
    Ik heb in de weken er naar toe vreselijke spanningen gehad tot huilens toe. Ik heb de HSG vandaag gehad in het ETZ. Super vriendelijk en lief personeel. Arts vertelde precies wat ze deed. Het vastpakken met een tang van mijn baarmoedermond heb ik nauwelijks gevoeld (zwaar / trekkerig.)
    Het moment van inspuiten vond ik wel vervelend en eigenlijk op het moment dat ik niet meer wilde was het klaar (heel drukkend gevoel.)
    Mijn baarmoedermond bloedde aardig dus de eendenbek moest nog even terug in (ik heb daar nooit moeite mee) en toen kon ze het nog even deppen.
    De uitslag is goed; rechter eileider is mooi doorgankelijk. Man viel flauw tijdens de uitleg van de foto 😬
    Over twee weken afspraak met eigen arts en zij heeft al gezegd als HSG goed is stuur ik jullie weer naar huis voor zes maanden.
    Nu chillen en lekker series kijken. Ik bloed wel maar voel me verder oké. Ik heb verspreid over de ochtend 2x 500mg Naproxen en 1x 10mg Oxazepam genomen en net nog een keer 1x 500mg Naproxen. Dat is veel op een dag maar eenmalig mocht het.
    Ik hoop dat iedereen die nog moet een beetje steun heeft aan dit verhaal. Geloof me ik heb alle horrorverhalen gelezen en was doodsbang. Achteraf gezien (zoals met veel dingen in het leven, niet nodig geweest.)
    Tips; Naproxen en goed op je ademhaling letten; niet snel ademen maar diep in en langzaam uitademen!
     
  2. Baby dream

    Baby dream Niet meer actief

    Hoi kruimel!

    Wat fijn dat de hsg meegevallen is! Hier heb ik hem vorig jaar november gehad en was zoo bang... maar het viel me echt mee. Eendenbek inbrengen en slangetje in baarmoedermond voelde ik amper, alleen lichte menstruatie pijn. De vloeistof die ingespoten werd deed wel even zeer, ik vond het lijken op weeën, maar zoals jij zegt; op t moment dat je denkt dit trek ik niet! Is het alweer voorbij. Ik had van de voren ook naproxen genomen en nog paracetamol.

    Wat valt er dan een last van je schouders af hè? Bij mij was ook alles mooi doorgankelijk.
     
  3. kruimel84

    kruimel84 Niet meer actief

    Hi baby dream,

    Een last van je schouders dat herken ik helemaal! Fijn dat het jou ook is meegevallen en de uitslag goed was.
    Ik duim voor jullie voor een tweede wondertje 🍀
     

Deel Deze Pagina