Mijn kind lust alleen.....

Discussie in 'Voeding' gestart door Child, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Nav topic over pinda-allergie:

    Ik lees meerdere keren: 'Mijn kind lust alleen maar pindakaas op zijn brood'

    Nu was ik toch eens benieuwd: Moeten ze niet eens wat anders leren eten?
    Ik heb zelf een zoontje van 1 en zit nog niet in die leeftijd dat hij zelf beleg kan 'bestellen' op brood dus ik was benieuwd wat ik mij er bij voor moet stellen.
    Hij is trouwens wel heel kieskeurig en als het aan hem lag at hij bij alle maaltijden macaroni:D
    Dat gaat uiteraard niet door.
    Vroeger lustten wij veel beleg maar moesten wij ook echt wel afwisselen.
    Als mijn zoontje alleen pindakaas op zijn brood wil in de toekomst, ga ik daar niet echt mee akkoord. Of ben ik nou zo'n onwetende moeder die het allemaal maar moet afwachten? :)
     
  2. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik heb hier een kleine vuilnis bak rond lopen die alles eet dus ik durf er niks over te zeggen.
     
  3. mama013

    mama013 Actief lid

    19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik denk dat als je als ouder alles hebt geprobeerd om je kind iets anders te laten eten op brood, en het lukt steeds niet kan ik me voorstellen dat je het er bij laat zitten...Als ze maar brood eten. Ik heb er verder geen ervaring mee, mijn dochter lust erg veel
     
  4. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Mijn kindjes eten ook alles eigenlijk, dus geen ervaring met "niet lusten" daar geloof ik ook niet in, je moet leren eten, dus vaak proberen, soms duurt het wel 10 keer voordat ze überhaupt kunnen bepalen of ze iets lusten ja of nee dus gewoon blijven aanbieden en afwisselen met iets wat ze al wel lekker vinden denk ik dan..
     
  5. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik merk hier dat het vooral fases zijn. Hier is de pindakaas manie net weer voor bij. Echt een week dat hij (bijna) alleen maar pindakaas wilde! Nu wil hij ook weer wat anders.
    Alleen maar pindakaas ip brood zou ik nog niet zo'n punt vinden. Alleen maar aardappels willen eten en meer niet zou ik een groter probleem vinden en dat zal hier dan ook niet gebeuren.
     
  6. Veertje87

    Veertje87 Bekend lid

    16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lust meneer ook alles...

    Vroeger was het thuis zo, eerst een boterham gezond en dan met zoet (dan weer gezond en dan pas weer zoet)!

    Maar ik geloof wel dat ook kinderen nu al een voorkeur voor iets kunne krijgen, zoals macaroni of pindakaas op brood!
     
  7. Gean85

    Gean85 Fanatiek lid

    18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Onze jongens eten alles, zelfs de jongste eet met smaak sla e.d. mee :)! Pizza vinden we zelf niet echt handig voor ze, dus dan doen we er iets apart voor hen bij. Maar ben blij met zulke makkelijke eters, ik was er zelf namelijk geen één vroeger :)
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Mijn zoon eet alles...

    Mijn dochter is heel erg zinnig

    Maar die krijgt toch elke ochtend iets anders bij het ontbijt. Ze heeft nooit zin om te ontbijten maar moet altijd wel. En omdat ze geen zin heeft zegt ze ook nooit wat ze op haar boterham wil ( of cracker of beschuit) Dus bepaal ik dat

    Tussen de middag neemt ze vaak wel hetzelfde. Boterham met gesmolten kaas.

    Veertje87, inderdaad dat was vroeger zo. Achterhaald natuurlijk.

    Toen dachten ze ook dat melk drinken goed was.
     
  9. Veertje87

    Veertje87 Bekend lid

    16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel je achterhaald?

    Ik ga het hier ook zo doen bij mijn zoontje, 1ste boterham met gezond beleg zoals kaas of vlees, daarna pas een boterham zoet zoals jam of pindakaas!
     
  10. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    kaas of vlees is nl helemaal niet perse gezonder als zoet.

    Appelstroop is bijv. veel gezonder als kaas.
     
  11. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Hmm.. Ik heb altijd geleerd dat kinderen iets toch wel een keer of 20 moeten proeven als ze iets niet lusten....

    Zelf word ik wat dat betreft een strenge mama. Zoonlief moet gewoon eten wat de pot schaft... Ik heb zelf een broertje wiens menu bestaat uit frieten, (broodjes) frikandel, boterhammen met gesmolten kaas, croissants en 's avonds aardappelen met bloemkool/broccoli of wortel en vlees. Geen rijst, pasta of andere "enge" gerechten. Nou ik vertik het om mijn kind zo te laten worden, word echt zo ziek van mijn broertje... Kan nooit ergens fatsoendelijk uit eten met dat kind (whaha hij is 20, maartoch).
     
  12. Veertje87

    Veertje87 Bekend lid

    16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weet niet goed hoe het zat met stroop want ik lust het niet, haha!

    Nee niet perse gezonder maar opzich suiker en chocolade hoeft van mij zeker nu nog niet!

    Edit:

    Heel herkenbaar bij mijn jongste broertje die nog thuis woont pfff! Ja m'n moeder zegt dan als excuus beter iets dan niets....;)
     
  13. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    het is vooral achterhaald om het gezond en zoet te noemen, ik doe het ook vaak, maar inderdaad is kaas niet echt gezonder als bijv. appelstroop.

    Wij hanteren hier ook dat principe en probeer het meestal te verkopen als: eerst hartig dan zoet :D

    Maar goed hier lusten ze bijna alles wel. Ik merk wel dat ik bij het overblijven beleg erop doe wat mn oudste echt lekker vind, vooral ook omdat hij overblijven niet zo leuk vind.
     
  14. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Mijn oudste lust geen brood dus die krijgt altijd warm eten in de middag van mij of french toast, dat lust ze dan nog wel.
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier moeten ze eten wat ik voor zet, eten ze niet jammer dan dan eten ze niet.

    Eten ze de volgende dag maar wat meer

    Wat ik wel doe is heel makkelijk met het avond eten. Ik lust dat niet bestaat niet punt. Eet je het vanavond niet dan krijg je het morgen op nieuw.
    Maar dat is 1 week voor gekomen en nu eten ze gewoon hun bord leeg iedere avond.
     
  16. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    @ Veertje, word je toch moe van? Van dat excuus? Beter iets dan niets? Ja joh, lekker gezond frieten, frikandellen... Pff..
     
  17. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Mijn kinderen lusten qua broodbeleg eigenlijk wel alles. Mijn dochter wisselt ook wel af in belegkeuze, maar mijn zoontje niet hoor. Die heeft eerst een sanwichspreadfase gehad, toen een worstfase en zit nu in de pindakaasfase :cool:.
     
  18. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Dat is ook een methode die veel wordt voorgeschreven... Dat het dan wel lukt!
     
  19. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.772
    208
    63
    Ja zo ken ik een stel waarvan de oudste geen avondeten lust. Dus die krijgt brood. Jonger broertje kijkt het af en wil ook geen avondeten. Nou sorry, maar das mij te gek hoor. Als je geen avondeten lust, ga je maar met honger op bed. Overkomt zo'n kind niks van.

    Mijn zoontje krijgt momenteel trouwens wel vaker pasta oid als lunch want hij is erg afgevallen door ziek/koorts. Is straks ook weer klaar ;)
     
  20. Jeniyah

    Jeniyah Niet meer actief

    Mijn dochter mag maar 1x per dag een bepaald beleg... dus elke dag pindakaas is prima maar er staat ook een vlees of kaas beleg tegen over.

    En daar ben ik ook streng in geweest anders was het altijd chocopasta...

    Nu eet ze gewoon alles... en alles is prima.
    S'morgens is t wel altijd brinta als ze naar school moet... want dan gaat brood gewoon niet zo lekker.
     

Deel Deze Pagina