Mijn kind pest anderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door dds, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn 9 jarige dochter kan niet leuk spelen
    Altijd de grenzen zoeken en raar doen
    Ze pest vooral jonge kinderen die ze aan kan:(

    Ik word er letterlijk ziek van:cry:

    Mijn mooie, lieve dochter heeft hulp nodig (actie ondernomen)

    Maar ik eigenlijk ook. Ik voel me kut, verdrietig, schuldig.....ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken

    help!:cry:
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Allereerst een hele grote knuffel!

    Volgens mij doe je wat je kunt/moet doen. Blijf er verder voor je dochter! Ook al keur je haar gedrag af. Als ze vaste kinderen pest, zou je misschien nog contact op kunnen nemen met hun ouders om te laten weten dat je het weet, het afkeurt en dat jullie er mee bezig zijn om het te veranderen. (Als ouder van een kind dat erg gepest is, zou ik dat erg gewaardeerd hebben.) En als je zelf ook hulp nodig hebt, misschien kun je er met een vriendin of bv. de praktijkondersteuner bij de huisarts er over praten?
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ze pest jongere kinderen: is ze erg onzeker dat ze pesten nodig heeft om zichzelf beter te laten voelen ? Of zit ze gewoon met zichzelf in de knoop dat ze zich afgeageerd op de kleinere kinderen?

    Ik zou achterhalen wat voor gevoel het pesten haar geeft, hoe ze zich na die tijd voelt. En ook even de huisarts erbij betrekken: kinderpsycholoog of pedagoog kan haar en jullie helpen om haar weer lekker in haar vel te laten zitten.
     
  4. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk dat ze jongere kinderen pest omdat ze onzeker is.....ze wordt namelijk zelf gepest/buiten gesloten door een meisje dat 1 jaar ouder is.
    Ik heb hulp ingeschakeld, maar het gaat pas in na de zomervakantie.

    Ik heb vanochtend even lekker gehuild; ik wil dat ze vrienden heeft en lekker in haar vel zit.
    Ze is anders; denkt anders en doet anders dan klasgenoten.
     
  5. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Voel je niet schuldig. Je dochter vraagt op deze manier om hulp. Er gaat iets niet lekker, help me!
    Pas wanneer de oorzaak duidelijk is en je daarna aan de slag kan kun je verder.
    Dikke knuffel!
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik begrijp dat je er heel verdrietig van wordt dat je kind pest. Goed dat je het erkent en het oppakt. Zo help je haar het best!
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Goed dat je inderdaad het pesten erkent, wat meerdere ook zeggen. Ik denk wel dat je moet oppassen dat je niet de druk op haar legt dat ze moet zijn zoals jij denkt dat het het beste is.
    Waarom is ze anders? Waarom denkt en doet ze anders volgens jou? Als je dat op haar projecteert is dat misschien ook juist waarom ze zich zo afzet. Omarm haar juist, ook al is ze even niet zoals jij het graag ziet. Tuurlijk ziet iedere ouder haar/zijn kind gelukkig. Lijkt me ook erg moeilijk. Laat haar weten dat je er voor haar bent!
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    Dat je hier voor uitkomt en actie onderneemt, vind ik al heel goed.
    Hopelijk komen jullie er uit met wat hulp en wordt ze zelf ook niet meer buitengesloten waardoor ze er meer bijhoort en dat pesten ook niet meer zo nodig heeft.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Vreselijk, erg goed dat je dit wel zelf in ziet, hoeveel mensen kijken gewoon de andere kant op. Jij ziet het en onderneemt!!

    Waarom pest het andere meisje haar? Is dat op school of in de omgeving, wordt daar al iets mee gedaan?

    Je kan nu nog geen hulp krijgen maar misschien is het een idee om haar op judo te doen.ze leert haar grenzen kennen en accepteren van een ander.
    Onze zoon zit in een gemêleerde groep, jongens als meisjes van 4 tot 8. Hij is met zijn 5 een van de jongste en kreeg wel eens de deksel op de neus omdat hij gek deed of zoals het niet hoorde.

    Krijgt vertrouwen en leert zijn kracht te beheersen. (Is sterk voor zijn leeftijd maar daar merk je nu niks meer van tussen de grote hahaha)
     

Deel Deze Pagina