Mijn kindje (2 jaar) wil geen avondeten meer!

Discussie in 'Voeding' gestart door Mona, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Mijn zoontje wil absoluut geen warm eten meer, tussen de middag gaat brood eten prima, fruit ook best redelijk, maar avondeten wijst hij resoluut af, wat moet ik doen?? Het duurt nu al een week.

    Hij probeert et overigens zelfs niet, zelfs eten wat ie voorheen heerlijk vond eet ie niet!
    Is dit een fase, komt dit nog goed? :(
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Denk inderdaad dat het een fase is en goed komen gebeurd natuurlijk ook wel. Maar geef je hem dan iets anders te eten of eet hij dan helemaal niets behalve misschien een toetje? En het hem zelf laten doen, dus zelf laten eten? Misschien vindt hij dat wel heel interresant en wilt hij wel eten
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Is een fase! Echt waar. Wil ie niet? Dan niet maar ook niets anders geven (wel een 'gezond' toetje zoals yoghurt of kwark of fruit). Gaat vanzelf over. Maak er vooral geen strijd van. Die verlies je namelijk bij voorbaat!
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Het advies vanuit CB is inderdaad zoals hierboven: op vaste tijden bied jij aan wat jij vindt dat hij zou moeten eten. Eet hij het niet? Dan niet iets anders in de plaats geven. Uit onderzoek is gebleken dat kindjes op die manier niets te kort krijgen.
    Jij bepaalt wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet. En soms is dat (haast) niets.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een fase!!!

    Hier ook, op en af.. Zeker als hij de rest wel goed eet niet teveel aandacht aan schenken.
    Gewoon aan tafel zetten, en een bord geven. Maar eet hij niet, dan niet. Ook niet teveel pushen of spelletjes gaan spelen om hem aan het eten te krijgen. Dan wordt het veel te leuk.
    En als jullie uitgegeten zijn, allemaal nog een toetje..
     
  6. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Dank voor jullie reacties, ik geef hem inderdaad ook niets anders als hij niets wil, behalve dan zijn toetje. Maar het is wel frusterend zeg! :( Pushen doen we niet, maar het is best moeilijk soms!
     
  7. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hier ook een dametje van 2 dat niet wil eten 's avonds. Het gaat nu al een aantal maanden zo. Sinds juni ongeveer. Erg frusterend, want ze was al niet dik. Nu vind ik haar echt te slank worden. Als je haar vasthoudt, voel je alle botjes in haar rug.

    Op het CB maakten ze zich nog niet zo'n zorgen. Ze was alleen niet genoeg gegroeid (van +1 op de lengtecurve naar -0,5), en ze was iets te licht. De wijkverpleegster zei dat dit waarschijnlijk haar bouw is, maar ik vind het niet fijn zo.

    We hebben een hele tijd gedacht van laat maar gaan. Als je niet wil eten, dan niet. Hielp helemaal niets. Nu zijn we wat strenger. Ze moet in ieder geval een hapje proeven. Meestal lukt dat wel, maar soms ook niet. Vaak blijft het bij één of twee hapjes.

    Ik weet het niet meer. Ik ben zo bezorgd, ten einde raad.....
     

Deel Deze Pagina