Mijn mannetje onder de muggenbeten :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Lia, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Yuri is flink door een mug te grazen genomen... kunnen die kl*t*beesten wel tegen zo'n klein manneke? *balt vuist*

    Goed, de desbetreffende mug in kwestie heeft inmiddels het tijdige met het eeuwige verwisseld, maar ik vraag me toch af wat jullie er verder tegen doen... want hij heeft echt joekels van bulten, hij heeft eraan gekrabd en ik vind het zooooo zielig! :({|=

    Ik ben op zich wel voorzichtig met lichten en ramen, maar ja, ik kan zijn kamer ook moeilijk hermetisch afsluiten.. hoe beschermen jullie je kleintjes tegen het muggengespuis? En als ze gestoken zijn, doen jullie dan nog iets? Want hij had er in eerste instantie geen last van, maar nu dus blijkbaar wel.
     
  2. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zeg; horramen kopen bij een bouwmarkt, dan heb je er geen last meer van!
    Vervelend dat je kindje zo gestoken is, ik weet wel dat je er speciaal spul voor hebt, zo'n stift die de jeuk meteen verlicht.
    Maar of dat kwaad kan bij zo'n kleintje, dat kan ik niet zeggen.
    Succes!

    edit;typo's
     
  3. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ben ook niet zo van de stiften enzo maar je hebt (van ik meen DEET) stickertjes die je moet indrukken en kan plakken tegen je bed aan. Zo heb je wel de reuk van citronela, maar niet op het huidje van je kindje.
    Even naar vragen bij de betere drogist, die kan je er vast aan helpen. Werkte bij mij perfect.
     
  4. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    hier wordt dat simpel opgelost:
    men neme een citroen, snijdt die in 4 stukken, legt er 2 vlak aan het bedje en 2 aan het raam en voila

    muggen hebben een bloedhekel aan citroengeur, het beste is nog de verse citroengeur in je kamer brengen
    het is echt wel effectief, geen beten meer hier
    (lang leve oma's hulpmiddeltjes uit de natuur ;) )
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Voor de jeuk kun je ook RESCUE CREME van Bach smeren... Smeer ik zelf ook altijd en die mag ook bij baby's!
     
  6. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij hebben een klamboe boven Elyesa zijn bedje gehangen
     
  7. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij hebben ook raam horren helpen goed,verder heb ik op de andere kamers en op de overloop muggenlampen.Als Vince toch gestoken is smeer ik er Calendulan-emulsie van vsm erop helpt de jeuk te verzachten en is homeopatisch.

    Succes met Yuri!

    Liefs,Claudia
     
  8. diana hoogeveen

    diana hoogeveen Actief lid

    7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    wij hebben ook overal horren zelfs voor het wc raam dus hier geen muggen en van mijn oudste van nu 4 weet ik dat ik voor dat hij ging slapen een heel klein beetje citronella olie op zijn dekentje cq lakkentje smeerde of op zijn slaapzakje en dat hield ook perfect

    suc6 ermee

    liefs diana
     
  9. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,
    bedankt voor de reacties! Ik had wel een klamboe, maar daar ging hij steeds meer naar graaien, dus die heb ik omwille van de veiligheid maar weggehaald.

    Ik ga vandaag gelijk ef naar de drogist en de groenteboer!
     

Deel Deze Pagina