12weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dorisn, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    toen ik van de week de vk belde om een afspraak te maken begon ze over een echo met 12weken. ze vertelde mij dat je daar ook al bepaalde afwijkingen op kan zien. ik was aan het werk en had geen tijd om het me allemaak uit te laten leggen dus ik vraag het hier maar ff. wie weet waar ze dan allemaal naar kijken en wat het inhoud? (maandag bel ik de vk nog wel ff, maar ben nieuwsgierig)
    liefs doris
     
  2. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bij mij keken ze naar wat er al te zien was zeg maar. Ze zag heel duidelijk handjes, voetjes, hersentjes etc. Er was diezelfde ochtend ook een 12-weken echo geweest bij iemand en daar zagen ze geen hersentjes, tja, dat is dus niet goed :( Maar daaruit maakte ik op dat ze dus dat soort dingen kunnen zien. Of er de eerste 12 weken zich alles goed ontwikkeld heeft.
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk dat ze de combinatietest (moet je zelf betalen als je onder de 36 bent) bedoeld, daarmee krijg je een nekplooimeting (echo) en nemen ze bloed bij je af, en dat vergelijken ze met elkaar en met je leeftijd en lengte van je zwangerschap etc. en aan de hand van die gegevens krijg je een soort van 1 op ? uitslag die verteld hoeveel kans jij hebt op een kindje met een bepaalde afwijking...

    dan is er straks ook nog de 20 wkn echo, en bij die echo kijken ze je kindje helemaal na van top tot teen, of het een klompvoetje heeft, of het een open ruggetje heeft, of het een hazenlip heeft etc etc etc...en als je wilt kijken ze ook naar het geslacht (niet iedereen doet dat, maar de meeste zullen het wel aan je vragen)...

    succes....
     
  4. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ik had niet gekozen voor de combinatietest, maar bij de vk hebben ze wel een uitgebreide echo gedaan met 12 weken. Ze kunnen onder andere zien of de schedeldelen goed naar elkaar toegegroeid zijn, typische vlinderstructuur van de hersenen, evt verdikte nekplooi, of het maagje al vol is (zo ja: kleintje slikt al), of de blaas al vol is (zo ja: niertjes functioneren), en natuurlijk armpjes en beentjes.

    Succes!
     
  5. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik heb morgen mij eerste echo, de 12 weken echo.
    En bij deze zwschap vind ik het een stuk enger als bij de eerste.
    Ik bedoel: ik weet nu wat ik heb en zou het verschrikkelijk vinden als dit niet goed is....
    Ik ben er nu veel banger voor dat het niet goed kan zijn als de eerste keer.
    Snap je ?
    Herkend iemand dit ?
     
  6. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Alles goed gegaan, echo zag er goed uit.
    De beebs is enorm druk !
    Hartje klopte mooi..... pak van me hart.
     
  7. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wat fijn om te horen. :D
     

Deel Deze Pagina