Zwangeren met dikke voeten, hier melden :-)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kiki, Jun 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vroeger waren ze wit, maar nu sinds de zelfbruinende bodylotion hoef ik niet meer met eng doorschijnend witte huid meer rond te lopen. Bovendien lijken (licht) gebruinde lichaamsdelen dunner/kleiner/slanker.
    Sinds ik 30 ben geweest had ik van die dikke aders over mijn voeten heen lopen, niet echt charmant, maar met de juiste schoen of sandaal was dat helemaal geen ramp.

Maar nu, sinds afgelopen weekend heb ik ze weer, van die dikke opgezette, vochtvasthoudende, prikkende en sponzende enkels en voeten!
    Nee ik ben er niet trots op maar ik weet ook dat ik er echt helemaal niets aan kan doen. Ja, benen in de lucht, koele ruimte zoeken, laten masseren... of steunkousen (nee dank je, vind mezelf geen broekie, maar om nu al aan de oma-dingen te gaan)
    Het is bijna grappig, als ik er op druk, dan blijft er echt een putje in mijn enkel staan :)
    Gelukkig is het tijdelijk en zal ik na de zwangerschap weer in mijn oude vertrouwde schoenmaat 40 passen ipv 42.

Maar goed, lang verhaal kort maken: wie heeft er nog meer van die lekkere olifantenpootjes? Maak dan van de gelegenheid gebruik en klaag hier lekker van je af :)

Groetjes van Kiki

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jaaaaahahahaa ik ook!
    Ziet er niet uit!

Maar net wat jij zegt..al die remedies dat gaat niet altijd...je kan niet altijd je beentjes in de lucht houden...mannetje wil sávonds niet uren dikke olifante potjes maseren..logisch! ;)

Dus smorgens trek ik me gympies aan...kan nog net dan..en die blijven aan tot na het avond eten en dan valt het reuze mee! (zijn me onderbenen wel mega dik maar daar hebben we broeken voor!) Als ik het niet doe zwellen ze mega op en gaan ze nog pijn doen ook...dus gympies is mijn remedie...

Thuis wordt ik al de mevr. zonder enkels genoemd! :rolleyes:

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    word hier ook keihard uitgelachen vanwege me 'verklep-beentjes' zoals me man het noemt..

wanneer ik sochtends niet me schoenen direct aantrek ben ik verloren :p

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    schoenen heb ik in geen weken meer aan gehad.
    loop op blote voeten en af en toe op slippers van me man!

ik heb niet eens meer knieen en enkels ...

5. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hm...dit probleem heb ik gelukkig helemaal niet...wonder boven wonder...

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik meld me hier ook. de enige schoenen die ik nog aan kan zijn me klompen haha ziet er mooi uit niet normaal haha

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Jaaaa hier nog een met olifantenpootjes! :whistle:
    En gelukkig worden ze door het warme weer alleen maar dikker \:D/

...dus ook mer charmante slippertjes op het werk! :thumbdown:

8. ja ik doe mee, ik loop thuis op de slippers van mijn man en als ik moet werken heb ik schoenen met veters, gelukkig kan ik nog bij mijn voeten haha
    maar die remedies zijn idd niet altijd uitvoerbaar, en mannetje heeft soms echt geen zin maar ja nog ff uitzitten en volgende keer proberen in de winter zwanger te zijn haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Worden jullie voetjes niet slanker na een nachtje slapen of heb ik alleen dat geluk? Toen het laatst zolang warm was had ik er wel last van na een dag werken maar gelukkig trok het na een nachtje slapen weer voor het grootste deel weg. Nu krijg ik er iets last van in de loop van de dag maar volgens mij ben ik de enige die dat ziet en begin ik 's morgens gelukkig weer met 'slanke' voetjes.

Vorige week wilde ik vanuit mijn werk even kijken voor nieuwe schoenen dus ik liep in de winkel te zoeken en toen ik ze gevonden had deed ik mijn schoentjes uit :schock: ik wist niet hoe snel ik mijn voeten moest verbergen hahahaha.... Was nl. al weer even geleden dat ik er last van had maar als het zo warm wordt ineens doe je er niks aan!

Toen ik er met die hele warme dagen last van had een paar dagen achter elkaar heb ik wel met de voetjes omhoog gezeten op mijn werk en thuis maar dat werkte niet echt. Verder hoor ik dat appelsap drinken helpt maar ik krijg daar last van brandend maagzuur van! Misschien dat iemand anders er baat bij heeft?!

Voor de rest is het nog even doorbijten en hopen dat het bij vocht in de voetjes blijft voor ons dames! Een vriendin van mij was zo rond als een tonnetje op het laats van het vocht, dat lijkt me vreselijk!

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    JA, hier nog één! :D Al sinds de 22e week kan ik geen normale schoenen meer aan. Dankzij het slinken gedurende de nacht (met voeteinde omhoog) kan ik nog wel 's ochtends me in gympen persen maar die kan ik niet in de loop van de dag even uit doen en dan weer proberen uit te trekken... helaas... verder slippers en crocs! Die zitten wel lekker hoor. Bij heel warm weer zitten zelfs die strak

Het meest vervelende vind ik dat aan het einde van de middag mijn benen zo tintelen en echt vervelend beginnen te voelen. Het enige wat dan helpt is òf in een koud bad (wil hier niet zo gemakkelijk gaan) of in bed gaan liggen met benen omhoog.. maar dat is toch ook een beetje saai

De huisarts denkt dat ik zo'n 2,5 liter vocht alleen maar vasthou in mijn voeten en enkels... pffff... :confused:

11. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Ik schijn ze ook te hebben, volgens mijn omgeving :evil:

Kwam laatst ergens iemand tegen die ik al een hele tijd niet had gezien: "Oooooooooh wat heb JIJ diiiiiiikke enkels zeg!". Blij dat jij het zegt, had het zelf nog niet opgemerkt :evil:

Moraal van het verhaal: jullie dikke enkels gaan weer weg, ik heb ze blijkbaar van mezelf :D

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ja ik meld me hier ook! Zelfs mn crocs gaan niet meer helemaal aan.... Dat wordt hopen dat ik de rest van de weken op mn slippers door het leven kan!

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    JAAAAAAA,

ik meld me ook!
    Ik kan ook geen kant meer op,zelfs mn slippers doen pijn :cry:
    Vandaag controle gehad en moest an de steunkousen :confused:
    Bij mij zijn mn voeten/enkels s'morgens ook dik,het slinkt niet meer...
    En ze beginnen nog gruwelijk pijn te doen ook nog!
    Ben het helemaal beu!

Zo das lekker ff alles eruit gooien ;)

14. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

Mar 5, 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ik Meld me ook aan!

Bij me laaste zwangerschap van 10 maanden heb ik 1 vocht voet nog steeds over gehouden, die is nooit meer weg gegaan.
    Het trek wel vaak weg maar zodra het warm wordt of me schoenen aan heb dan zwolt die weer op :oops:
    Bij de laaste zwangerschap kon ik bij 4 maanden zwangerschap al gaan schoenen meer aan.
    Dus ik hou me hart vast bij deze zwangerschap!

Knuffels,

15. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    Ha helemaal herkenbaar,
    Sinds een week of wat al, en om de pijnlijke dikke pootjes voor te zijn ben ik wel aan de steunkous...Maar wel een soort die er uit zien alsof het wat dikkere panty's zijn. 8) Kan ik voorlopig tenminste mijn werk blijven doen!
    O en als iemand een goede tip heeft hoe je het voeteneind van een waterbed hoger kan zetten.... Gewoon kussen onder het matras werkt dus niet!

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ook hier van die vochtpootjes, maar ook handen! bah! gelukkig is mijn verlof nu ingegaan, dus hoef ik er op mijn werk in elk geval niks meer over te horen!

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    *meldt zich aan*
    helaas geen verbetering na een nachtje slapen, ze beginnen inmiddels ook echt zeer te doen, blijkbaar word er een en ander afgekneld.
    pas alleen nog niet al te elegante wandelsandalen

18. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ja hier nig een met olifante pootjes !

loop al weken alleen nog maar op me nike's en me teen slipper en thuis op blote voeten.

voor het slapen gaan een warme douchen en met het slapen pootjes om hoog en hopen op een goede afloop.

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik had ook opgezwolle voeten, 2 weken lang. Maar ze zijn vanzelf weer slank geworden dus kan nu gewoon weer mijn pumps aan :D

20. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

Oct 23, 2007
    104
    0
    0
    Ook ik wil me aanmelden, heb er ook behoorlijk last van, mijn slippers zijn mijn beste vrienden op het moment.

Liefs
    Sil

Share This Page