Hey meiden, De laatste paar dagen loop ik heel erg rond met het gevoel dat ik mijn verhaal van me wil afschrijven. Misschien omdat het nu precies 3 jaar geleden is? Ik weet het niet. Maar waar kan ik dat beter doen dan hier op zwangerschapspagina. Het is een heel verhaal geworden. Het is nu precies 3 jaar geleden dat mijn leven volledig op zijn kop werd gezet door D. Op Koninginnedag 2001 ontmoette ik D. op het Koninginnebal op de dansschool waar wij allebei op stijldansen zaten. Hij danste Nederlandse kampioenschappen en ik danste voor de lol. Ik was er niet heel erg goed in, maar kon de passen redelijk onthouden. Samen met mijn zusje hadden we op vrijdagavond dansles en op zaterdagavond altijd vrijdansen. Op die avond van het Koninginnebal raakten D. en ik aan de praat. Wat was het gezellig. We hadden de grootste lol samen. We hadden geen telefoonnummers uitgewisseld, maar op Koninginnedag zelf was ik onder andere op stap geweest met een collega van D. en hij had mijn nummer wel. Via die collega heeft D. mijn nummer gekregen en hij belde me dan ook op 4 mei op om te vragen of ik zin had om naar de bios te gaan. Dungeons and Dragons, dat was de film waar we naartoe gingen. In Amsterdam op dodenherdenking. De tram waar we in zaten werd om 20.00 uur precies stilgelegd vanwege de 2 minuten stilte. Zo begon het dus. Al vrij snel wilden we gaan samenwonen. Ik was toen 19 en had het thuis best wel gehad. Ik wilde vrijheid! Niet meer hoeven afwassen wanneer iemand anders dat wilde, niet meer op tijd thuis hoeven komen, nou ja, gewoon, mijn eigen leven. Ik had op zich een hele goede band met mijn ouders, maar ik was toen zelf niet de makkelijkste en dat mondde regelmatig uit in ruzie met mijn ouders en met mijn zusje. D. en ik gingen op zoek naar, in eerste instantie, een huurhuis. We kwamen er al snel achter dat dat niet zo makkelijk zou gaan lukken. Dan toch een flatje kopen. Allebei hadden we een vaste fulltime baan, dus dat ging wel lukken. Op 1 februari 2002 kregen we de sleutel. Het appartement was nagenoeg af. Alleen een nieuw behangetje in de slaapkamer en klaar. Datzelfde weekend sliepen we er al. Vanaf toen woonden we samen. En zo begon ons leven samen met best een hoop geruzie. Over het huishouden, waar we naartoe zouden gaan, wat we zouden kopen, enzovoort, enzovoort. We waren het nooit met elkaar eens. Over de aanschaf van een theelepeltje konden we bij wijze van spreken al knallende ruzie krijgen. Maar we waren allebei niet anders gewend en bleven samen. Natuurlijk hadden we ook leuke momenten. We zaten alleen vaak niet op één lijn. Als ik een grapje maakte zat hij mij glazig aan te kijken en van zijn humor snapte ik weer niks, dus echt lachen met elkaar was er ook niet bij. Na ruim 2 jaar in de flat waren we de buurt zat. Heel veel hangjongeren en overlast, dus op zoek gegaan naar iets anders. We vonden al snel een verwaarloosde eengezinswoning. Omdat het zo slecht was onderhouden en de eigenaren er snel vanaf moesten omdat ze diep in de schulden zaten konden we het huis voor een mooie prijs kopen. Ons appartement was binnen 2 weken verkocht en op 1 oktober 2004 kregen we de sleutel van ons nieuwe huis. Echt alles moest er gebeuren en na een paar weken keihard werken konden we erin. In december werd onze nieuwe keuken geplaatst (het uitzoeken daarvan was een drama!). En zo ging ons leven samen verder In december 2006 hebben we een nieuwe badkamer gekocht, omdat de oude echt vreselijk was. Het plafond was gewoon zwart van de schimmels en het water uit de douche kwam er bij de muur in de slaapkamer weer uit. Om dat te kunnen bekostigen besloten we de hypotheek te verhogen. En als we dan toch bezig waren dan konden er ook wel nieuwe kozijnen met HR++ glas en openslaande deuren vanaf, vond D. en ik ging daar vrolijk in mee D. wilde perse een ligbad, want dat ik handig voor de kinderen die we laten misschien wel krijgen. Ik vond het onzin, want ik ga nooit in bad. En de hele badkamer zou moeten worden uitgebroken. Maar er moest en zou een bad in, dus dat werd geregeld. Op 8 januari 2007 hadden we een afspraak bij de notaris voor de hypotheekverhoging. In februari 2007 werden de nieuwe kozijnen en openslaande deuren geplaatst en in maart de badkamer. 4 weken hebben we niet kunnen douchen, terwijl en fulltime door een aannemer aan gewerkt werd, zo ingrijpend was de verbouwing. Toen werd het Koninginnedag, hoe ironisch. We moesten de volgende dag allebei weer werken, maar D. wilde feestvieren. Ik ging aan het eind van de middag naar huis. Ik vond het mooi geweest. Ver na middernacht kwam D. zo dronken als een keu thuis. Hij viel meteen in slaap. Dinsdag 1 mei 2007 moest ik werken en dus hebben we elkaar vrijwel niet gesproken. Toen ik s avonds thuis kwam barstte de bom. Ik vond het belachelijk dat hij zo veel had gedronken, terwijl de dag erna weer een gewone werkdag was. En ik vind samen uit, samen thuis ook wel zo gezellig. En toen kwam het hoge woord eruit. D. zag het niet meer zitten en wilde een einde maken aan onze relatie. Wat!!! Dit zag ik niet aankomen. We hadden net verbouwd! Een bad laten plaatsen voor onze toekomstige kinderen. Mijn wereld stortte in. De dagen daarna heb ik bij mijn ouders op een matrasje geslapen en leefde ik op 1 halve banaan. Op 4 mei s avonds kwam D. naar ons gezamenlijke huis, omdat ik wilde praten, maar het werd voor mij alleen nog maar erger. D. wist niet of hij wel ooit echt van mij heeft gehouden en hij was verliefd geworden op iemand anders. Een meisje van 16, de stiefdochter van zijn bloedeigen zus! Ik kan me nu zo goed voorstellen dat mensen elkaar iets aan kunnen doen, want dat gevoel had ik op dat moment zo sterk . Ik had hem echt wel kunnen vermoorden, toen hij dat allemaal zei. Ik ben best een heel sterk iemand, maar dit alles sloeg de grond onder mijn voeten vandaan en ben dan ook, met behulp van mijn toenmalige werkgever, bij de bedrijfspsycholoog geweest om alles van mij af te praten. Dat heeft me heel erg goed gedaan. Ik ben in die tijd ook een tijdje aan de okzazepam geweest, om de sterke kantjes van het verdriet af te halen. En ook een middel om te kunnen slapen. Op een gegeven moment viel ik flauw van vermoeidheid. Mijn familie heeft me echt door deze tijd heen gesleept en mijn ouders hebben me geholpen met het kopen van het huis waar D. en ik samen hadden gewoond. In juli 2007 werd het huis officieel van mij alleen. Met mijn zusje ging ik veel stappen. Op één van die stapavondjes raakte ik in gesprek met mijn huidige vriend. Ik kende hem al 10 jaar, want hij werkte in mijn stamkroeg. D. heb ik nooit meer gezien, terwijl hij hier in de buurt woont. Zijn ouders wonen bij mij om de hoek. Vorige week was er een afscheidsavond van de dansschool, omdat de eigenaren er mee stoppen. Ik ben daar wel naartoe gegaan. D. was er niet. Nu, 3 jaar later is mijn leven heel erg veranderd en dan in positieve zin. Ik heb een gelijkwaardige relatie, we kunnen samen lachen en samen huilen. Het maakt hem niet uit wat voor theelepeltjes er in de la liggen of onder wat voor kleur dekbed hij slaapt. Als hij maar naast mij ligt, zegt hij dan. Achteraf ben ik blij dat het zo gelopen is, al vind ik de manier waarop nog steeds not done. Ik ben inmiddels ook superblij met het bad. Zo handig met een kleintje. Mijn dochter vindt het fantastisch! Bedankt meiden, voor het lezen.
lieve meid wat een heftige periode!!!! Vind het fijn dat je nu je geluk hebt gevonden en een gelijkwaardige relatie hebt kunnen opbouwen! dat is iets wat iedereen en dus jij ook verdiend! wilde je heeeeeeeeeeeel veel geluk wensen met je vriend en dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Liefs Ella
Zo dat is best heftig!! Ik ben heel blij voor je dat je nu een lieve man en dochter hebt!! Dikke knuffel!
Waarschijnlijk wilde je gewoon het huis uit, en was dat samen met je ex vriend gewoon makkelijker. Ondanks alle ruzie's was het waarschijnlijk ook wel makkelijk om samen te zijn. Gelukkig is er aan die relatie een einde gekomen en heb je nu wel liefde gevonden.
meid wat een verhaal! lijkt heel erg op de relatie die ik met mijn ex had! maar gelukkig hebben we nooit samen gewoond. en van je af schrijven is idd heel goed! doe ik ook altijd. ben blij dat je nu een relatie heb die veel beter voor je is! maar dat merk je pas als die er eenmaal is. ik dacht eerst ook altijd dat die eerst relatie gewoon was totdat ik me huidige man leerde kennen xxx sky
Nou Meid, Heftig verhaal! Ik denk zo, alles heeft een reden gehad! misschien weet je nu meer als ooit je huidige situatie lief te hebben! en hoe heerlijk het kan zijn, om je niet druk/ruzie te maken over zulke kleine dingen! Ik ben oprecht heel blij voor je, dat je op je pootjes terecht bent gekomen, met zo te horen een geweldige dochter van jullie saampjes!! Liefs
een verdrietig verhaal met een heel goed einde!! ik wens jullie heel veel geluk samen... en fijn dat je nu een man hebt waarmee je alles kan delen... en die van je houd met alles wat daarbij komt... wel heftig geweest zeker die tijd met D.! en nu lekker genieten van je gezinnetje en je lieve man meid....!
wow heftig! maar gelukkig heeft dit jou waarschijnlijk juist sterker gemaakt en wist je daarna precies wat je NIET meer wilde!!!
Knuffel! Top meid!Ben blij dat je nu zo'n goeie relatie hebt.Je weet ze zeggen na regen komt zonneschijn,en die heb je gevonden.
Heel heftig allemaal hoor! Maar fijn dat het nu goed met je gaat en dat je gelukkig bent met je nieuwe relatie
Heftig wat je hebt meegemaakt, maar goed om te lezen dat je er sterker uit bent gekomen! I love a happy end En heerlijk om te lezen dat je dochtertje zo geniet van het bad!
Ik ken jullie allebei een beetje en volgens mij heb je nu een zgn. gouwe gozert! En hij heeft nog humor ook ! Ik denk altijd dat heel veel dingen, dus ook de niet leuke, met een reden gebeuren. Het bis allemaal ergens goed voor geweest, nu heb je Lotti èn een leuke vent!
Hihi, bij deze zin moest ik wel even gniffelen hoor. Wat fijn dat alles toch nog is goed gekomen, en zelfs beter geworden. Want ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je met die ex echt gelukkig zou zijn geworden, al waren jullie nu nog samen.