Minder beweging laatste weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ervaren jullie dit ook de laatste weken?

Ik voel de kleine echt veel minder dan 2 weken terug. Ik moet ook wel zeggen dat ik nog erg druk in de weer ben, dus misschien niet bij alle bewegingen stil sta.

Meestal heeft ze in ieder geval 1 keer per dag de hik, en dan ben ik eerlijk gezegd altijd best even opgelucht, zo van , he he, weer even beweging.

Ervaren jullie het ook als minder in de laatste weken?

Groet Snoozie

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    :D Hoe zwaar is ze ongeveer?
    Het is natuurlijk wel logisch dat ze een stuk minder ruimte krijgt/heeft! ;)
    Maar voel je haar helemaal niet behalve de hik die ze heeft?
    Waarom vraag je het (als dat zo is) niet even aan je VK? Want volgens mij heeft iedereen andere ervaringen en wat normaal ik weet zij in ieder geval!
    Succes met de laatste loodjes, geniet ervan!

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Had ik ook met de zwangerschap van mijn dochter. Heb het toen aan de vk verteld en die stuurde mij voor een ctg scan naar het ziekenhuis. Dit was voornamelijk ook om mij gerust te stellen. Kan je ook aanvragen als je er erg mee zit. Het is overigens wel normaal dat in deze termijn je de baby minder voelt vanwege de ruimte die beperkt is.

4. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ik las laatst dat de baby de laatste paar weken rustiger zal zijn (meer slaapt), dus volgens mij is het normaal. Zelf voel ik de baby wel heel veel, mar mijn kleintje is dan ook vanaf begin af aan echt heel erg beweegelijk geweest. Afgelopen week zei mijn vk nog dat je je kindje iig zo'n 3 keer per dag moet voelen.

5. Life in Pink

Bedankt voor de reacties, is toch altijd wel prettig om te horen hoe dit bij andere is/was.

Ons kindje is iets onder gemiddeld qua gewicht, al heb ik wel het idee dat ze de laatste week weer een groeispeurt heeft gehad, want nu lijkt het af en toe alsof te onder mijn ribben schiet.
    Verder voel ik haar gelukkig wel minimaal 3 keer per dag en dan vooral 's avonds wanneer ik in bed lig...het zal dus ook met mijn eigen rust te maken hebben.

En ik moet maandag weer naar de vk, dus dan laat ik me ook weer even geruststellen en als het nodig is eerder.

Groet Snoozie

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    pff...zou soms willen dat ze wat minder bewoog!
    Ze denkt nog steeds dat ze mn rug op kan kruipen nml... Dan zit ze ineens heeelemaal rechts en wil daar nog verder...tja eens houd t op met die grote buik hoor :)
    En verder is ze soms gewoon aan t breakdancen... Weet je wel, als ze op hun kop staan en dan rondjes draaien. Tenminste zo voelt t.
    Ik voel haar bijna contstant. Of n kleine beweging van n voetje wat n beetje beweegt. Of n voetje wat ineens helemaal uitgestoken wordt (En nee dat kan dus ook niet...au!) Of dr hoofd die beweegt en dan lekker tegen mn bekken duwt... En dan ineens dus dat breakdancen.
    En ik krijg van bijna alles nu harde buiken...om simpel van te worden :rolleyes:
    Voordeel is wel dat t gewoonte is dat er iets in mn buik beweegt dus slaap iig door de meeste bewegingen heen :)

7. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Heb ook minder gevoel sinds twee weken. Voel de baby wel dagelijks maar wel een stuk minder dan eerder. Dit maakt je soms best onzeker, vind ik.

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik had ook veel minder beweging de laatste weken. Daarbij zag de gyn ook dat hij een groeiachterstand had, dus ik vond het toch niet zo prettig.
    Achteraf bleek dat (waarschijnlijk door de diabetes) de moederkoek niet meer zo best werkte. M'n zoontje hebben ze met 38.2 weken gehaald met keizersnede, net op tijd gelukkig. :rolleyes:
    Alles is nu heel goed met hem, hij 's alweer bijna een half jaar! :confused:

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij mij was Wessel ook de laatste weken rustiger waardoor ik weer bezorgd raakte :). De vk heeft me voor mjn eigen geruststelling verwezen voor een ctg scan en alles was gelukkig goed :D

10. 1984mama24

14 aug 2008
    40
    0
    0
    rotterdam
    hallo,

Ik ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger en sinds vorige week voel ik de kleine ook veel minder. Het schijnt normaal te zijn, omdat ie minder ruimte heeft... maar toch is het eng

11. Life in Pink

Ja, het kan je wel even onzeker maken en je kunt natuurlijk niet elke dag dat je hem/haar minder voelt naar de vk bellen.

Hier lijkt er wel een soort ritme in te zitten. ik heb namelijk het gevoel dat ze de laatste dagen (of dus waarschijnlijk 2 weken) echt een groeispeurt heeft gehad, want ik voel haar ineens onder mijn ribben.
    Ik heb haar dan ook vandaag weer de hele dag door gevoeld. Eerder had mijn vk al eens gezegd dat de beebjes vaak tijdens een groeispeurt veel rustiger zijn. Dus ik ben wel weer gerustgesteld nu!

Groet Snoozie

Deel Deze Pagina