Minder stemmingswisselingen door hormonale AC?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door zeilbootje, 31 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Hoi allemaal!

    Ik gebruik al vijf jaar geen hormonale anticonceptie meer. Maar sinds een tijdje merk ik dat ik echt last heb van (hormonale?) schommelingen. Kort gezegd: als ik bijna ongesteld word ben ik een heks. Ik kan niks hebben, ben moe, en ga als een malle lopen schoonmaken. Echt irritant.
    Daarom mijn vraag: zou hormonale AC hier tegen helpen? Wie merkte er verschil? En in geval van de pil: slik je hem dan door?

    Merk je verschil in positieve zin (beter humeur) of negatieve zin (hele maand een slecht humeur ;)). Want dat laatste moet ik niet hebben natuurlijk :D.

    Ben benieuwd!
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn humeur werd er juist niet beter op met ac. Met welke pil dan ook.

    Ik functioneer beter zonder extra hormonen. Ik heb mij daarom laten steriliseren.
     
  3. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik werk op de afdeling seksuele gezondheid. Vrouwen die last hebben van PMS klachten en daar lijken jouw klachten wel wat op.. zijn soms gebaat bij continue doorslikken van de pil. De hormoonschommelingen die voornamelijk voor je menstruatie plaatsvinden worden hiermee gestopt. Simpelweg omdat je niet ongesteld wordt.
     
  4. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik heb ook PMS klachten , net sinds 2 maand aan de pil en slik hem door . Ben weer gestart ivm de vele vervelende klachten en dan met name de stemmingswisselingen en down gevoel .. tot nu toe gaat het beter ! Heb me de afgelopen weken al veeel beter gevoeld dan voor dat ik de pil slikte
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Bedankt!
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik reageer niet goed op de pil, ik voel me alsof ik dan continu PMS heb. Voordeel van de pil is natuurlijk wel dat je hem vrij makkelijk uit kunt proberen en inderdaad hoor ik ook genoeg verhalen waar de pil wel helpt (ik heb hem niet lang geleden uitgeprobeerd vanwege zware menstruatieklachten, maar ik werd er heel erg misselijk van en humeurig ook nog, dus niet zo geslaagd. Nu heb ik een mirena).
    Ik was dus wel van plan de pil langdurig door te gaan slikken als ik er wel goed op had gereageerd.
     

Deel Deze Pagina