minder weerstand?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wondertje nr 3, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Hoi Dames

    Is het soms zo dat als je zwanger ben je dan ook meteen minder weerstand heb?
    Ben nu nl voor de zesde keer snipverkouden en zitten me oren dicht en dat hou altijd een tijdje aan.

    Ben je daar gevoeliger voor als je zwanger ben
    heb al 2 kids op de wereld mogen zetten maar ben alles lijkt weer nieuw :oops:

    bedankt
     
  2. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    hoi,

    Als het goed is heb je meer weerstand tijdens je zwangerschap. Je bent normaal gesproken minder vatbaar voor virussen en allergien.
    Als je er eenmaal een te pakken hebt blijft het wel veel langer hangen. Goed uitzieken is ook echt een must! Zorg goed voor jezelf!

    Beterschap, Mayke
     
  3. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    je hebt juist minder weerstand tijdens een zwangerschap
     
  4. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ik ben bijna nooit ziek. Tijdens me zwangerschap heb ik 3 keer flink de griep gehad! Schijnt dat alles gedaan wordt om het kindje te "beschermen" en jezelf wel lekker ziek mag worden van je lijf!
     
  5. bloempje82

    bloempje82 Actief lid

    12 jan 2007
    323
    0
    0
    Volgens mij heb ik juist meer weerstand sinds ik zwanger ben. Echt vaak ziek geweest voor ik zwanger was, nu nog helemaal niet. Heb ook chronische bronchitis en heb er nu helemaal geen last van.
    Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt!
     
  6. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Volgens mij heb ik idd ook meer weerstand.
    Me mannetje is al meerdere keren flink verkouden en grieperig geweest maar ikke heb alles steeds weer overleeft, terwijl ik normaal wel aangestoken wordt als iemand verkouden is.

    Denk bij iedereen anders.
     
  7. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Goh, dan heb ik nog wat te verwachten...
    Ik ben net zwanger en ben nu al 2 dagen snipverkouden. Vandaag gaan werken, maar morgen blijf ik toch echt een dag thuis. Donderdag ADV, dus dan ook nog een extra dagje...
    Moet er wel bij zeggen dat ik de hele dag in een klas vol hoestende kleuters sta ;).
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    yep je hebt idd minder weerstand tijdens je zwangerschap, en bent daarmee ook bevattelijker voor griepjes e.d. ook je tandvlees zal je beter moeten verzorgen tijdens je zwangerschap...heel snel kun je last krijgen van je tandvlees als je niet goed genoeg poetst...

    maar ja jammer genoeg niets aan te doen, de 1 is nooit ziek, en de ander alleen maar...maar feit is dat je weerstand minder is dan normaal gesproken omdat de kleine al jouw "reserves" op eet...daarom is het ook zo belangrijk om aanvullende vitamine pillen te slikken tijdens de zwangerschap zodat je deze op die manier toch weer "aanvult"....

    groetjes smoekie
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook minder weerstand. ik ben nooit ziek en nu al voor de tweede keer snip verkouden en alle mogelijke klachtjes erbij. hoort er allemaal bij helaas ;)
     
  10. Niet meer actief

    Nou, het lijkt wel of ik ook iedere keer verkouden ben of griep heb, word er niet goed van.
    En ben laatst ook naar de tandarts geweest, en ik poets me tanden wel 3x per dag, maar me tandvlees was nog ontstoken, en hij zei, wil niks zeggen over hoe goed of hoe vaak je je tanden poetst.
     
  11. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    bedankt voor jullie reactie,s
    hopelijk gaat het snel over want kuchsnotbleh erg vervelend

    Voor degene die ook ziekkies zijn beterschap
     
  12. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Gek he, zo wisselend. OOk ik heb meer weerstand nu ik zwanger ben. Heb normaal astma, maar nu mijn hele zwangerschap geen verkoudheidje gehad, helemaal niets. Denk al aan de winter, als ik niet meer zwanger ben, dat ik het dan misschien ga inhalen :(
     

Deel Deze Pagina