Oudste en haar vriend willen na hun examen samen op vakantie, ze zijn dan 17 jaar. Maar ik merk dat het lastig is. Ze zouden graag naar Portugal willen, maar dat gaat niet als 2 minderjarigen, en ze willen absoluut niet met een jongerenreis mee. Een leuk alternatief vinden ze Texel, ik heb al gevonden dat ze bij Stayokay kunnen boeken als 2 minderjarigen. Maar heeft iemand anders misschien nog tips?
Ook daar overnacht in een hotel? Want dat is vaak waar het vastloopt, dat alleen 18 jarigen een kamer mogen boeken. Mijn zoon van 17 zat er ook al naar te kijken.
Kan dat niet bij gogo tours enz? Kan je ook gewoon met zijn 2en een reis boeken zonder dat het een stap vakantie moet worden.
Ja ken dat. Liep mijn dochter ook tegenaan toen ze afgelopen zomer met een vriendin (ook 17) naar Parijs wilde. Uiteindelijk heb ik toen een airbnb geboekt waar je zelf kan inchecken en aan de eigenaar gevraagd of ze daar alleen met zijn tweeën konden blijven en dat mocht van de eigenaar. Heb toen voor 3 geboekt en zelf niet gegaan en ze de inloggegevens van mijn airbnbaccount gegeven. Het ging allemaal prima. Je zou ook wat hotels kunnen mailen en vragen of het mag.
Mijn dochter is hier toentertijd ook tegen aan gelopen Uiteindelijk een camping in Nederland gevonden, niet ver van het strand , en hebben een geweldige vakantie gehad Dus naar het buitenland gaan is echt niet per se nodig
O jeetje, nog helemaal niet bij stilgestaan. Mijn dochter gaat samen met een vriendin op reis na hun eindexamens. Nu zijn zij tegen die tijd wel 18, maar nu nog niet. Hopelijk maakt dat het verschil dat ze dan wel 18 zijn. Vlucht is al geboekt, ze zijn nu op zoek naar accommodatie.
Nee dat willen ze echt niet, dan zit je echt in zo'n jongeren hotel waar waarschijnlijk genoeg alchohol gedronken wordt. Daar willen ze niet tussen zitten. En ze willen in principe op tijd gaan slapen. Ik ben bang dat het daar dan ook niet zo stil is. Maar misschien zit ik ernaast en valt dit allemaal mee.
Ja airbnb zou ook nog kunnen, maar officeel mag dat niet. Schoonvader van mijn dochter is al druk aan het zoeken, ook eventueel naar een hostel. Maar schijnt echt lastig te zijn.
Nee is ook niet persé nodig, ze vinden het idee om naar Texel te gaan ook echt heel leuk. Is ook echt goed te doen met de fiets. Maar ik had hier gewoon helemaal niet bij stilgestaan dat het een ding zou zijn.
Ik zou het dan direct bij het hotel boeken na telefonisch overleg/per mail. In Texel is dat wat makkelijker greregeld denk ik dan in Portugal (al spreken ze in Lissabon in elk geval prima Engels). Niet dat ze daar ineens voor de verrassing komen te staan aan de balie dat ze niet toegelaten worden.
Texel zal sowieso geen probleem zijn. Dochter kwam zelf met Stayokay en dat is ook een prima accomodatie en lekker centraal, zijn er al eens eerder geweest. Daar kan je vanaf 16 jaar zonder volwassenen verblijven.
Ja schoonvader van dochter is al aan het bellen geweest met verschillende hotels, zelfs een hotel waar schoonmoeder + schoonzusje dan ook is. Maar het mag niet, apart op een kamer. Dan gaan ze liever naar Texel dan met (schoon)moeder en zusje op een kamer
het is wel flink wat jaren geleden, maar ik heb ooit, als mid-twintiger, bij gogo geboekt: omdat datzelfde hotel bij tui 20% duurder was. maar er hoeft dus (althans toen) niet per se de sprake te zijn van een jongeren-zuip-hotel?
Vroegah.. boekte ik ook via gogo etc. ze hebben ook voor de "zuipjongeren" minder populaire hotels waar je dus wel rustig zit. ze zouden iig kunnen kijken welke hotels ze aanbieden en dan kijken welke niet midden in het centrum zitten maar meer buitenaf. je kan dan ook op internet de recenties van het hotel zelf zien of het wat is of niet. Ik ging nooit mee met de andere dingen die er werden aangeboden maar kon op die manier wel een vakantie boeken. heb dat 2x gedaan en nooit last van de stapjongeren gehad. Maar zag dat sunweb volwassenen vanaf 17 jaar telt dus misschien kunnen ze daar nog kijken?
zelfs bij GOGO tours staat er tegenwoordig dat voor de accomodatie minimaal 1 persoon 18 jaar of ouder moet zijn... in iedergeval voor Portugal en ook bij griekenland zie ik het meerdere keren voorbij komen. voor spanje is soms 16 + al oke, met ouder verklaring. dus zoals we vroeger na ons examen zomaar overal heen konden gaan is dat nu niet altijd meer zo.... Overigens staat dit ook bij SUNWEB, er staat bij volwassenen vanaf 17 jaar maar als je verder klikt kun je ook alleen boeken als er minimaal 1 iemand 18 jaar of ouder is. Handig om te weten.. Deze accommodatie is alleen te boeken voor 18 jaar en ouder. of In elke reservering dient er minimaal 1 persoon 18 jaar of ouder te zijn. Ik zou dus denk ik naar Texel gaan als ik hun was.