Mini pil: blijf maar vloeien...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ellalovescoffee, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Omdat ik niet zo goed reageer op oestrogenen, heeft de huisarts me Cerazette voorgeschreven als anticonceptiemiddel en ook om te kijken of mijn stemmingswisselingen daardoor verbeteren. In eerste instantie voelde ik me ook prima en duidelijk minder down, maar een "ovulatiebloeding" kwam er dus gewoon doorheen en nu is ook mijn ongesteldheid gewoon doorgebroken. Sterker nog: die duurt nu al zeker vijf dagen en wordt elke dag erger met buikkrampen erbij (normaal twee dagen heftig ongesteld en dan na vijf dagen is het klaar).

    Ik twijfel nu heel sterk. Hier zit ik echt niet op te wachten en ik vrees dat de mini pil niet sterk genoeg voor mij is, maar aan de andere kant wil ik het ook een paar maanden proberen of het toch niet beter wordt. Huisarts is helaas pas dinsdag weer bereikbaar.

    Wat zijn jullie ervaringen met de mini pil; kan dit nog goed komen? Dat het na een paar maanden minder wordt qua (doorbraak)bloeding, of is jullie ervaring dat als het bij de eerste strip al "mis" gaat, dat ik het dan iedere maand weer kan verwachten?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mij duurde dat ook even, ik denk zo’n 3 maanden voor ik echt gewend was.
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Werkte bij mij meteen perfect. Werd met de minipil helemaal niet ongesteld. Was er na de geboorte van mijn zoon mee begonnen. En nu alweer 11 maanden verder na de geboorte van mijn dochter en wederom geen menstruatie enzo. Ik weet niet of je eerste moet wennen aan de cerazette. Als je stopt met de combinatie pil dan moeten de meeste mensen ook even ontpillen. Misschien dat het de nasleep is. Ik zou het even afwachten. Het is moeilijk te zeggen hoelang, ik weet namelijk hoe erg de buikpijn enzo is. Maar als je je er echt vervelend onder voelt, dan zou ik zeker even de huisarts raadplegen.
     
  4. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Dus er is hoop! Helaas heb ik besloten het niet nog maanden aan te zien. De huisarts dacht ook dat het weinig kans had beter te worden. Nu even rust qua hormonen en dan weer verder op mijn eeuwige zoektocht...

    Zo fijn dat het bij jou gelijk perfect werkte! Bij een vriendin van mij ook, dieheeft al jaren nergens last van met de minipil. Ik had er ook zo op gehoopt, maar ben er even klaar mee na 5 dagen doorbraakbloedingen in week twee en nu al dik twee weken ongesteld/doorbraakbloeding. Gisteren laatste genomen en voel me stuk opgeluchter.
     

Deel Deze Pagina